Po včerejší sérii neoficiálně zveřejněných fotografií tu máme oficiální představení nového Seatu Ateca. Španělské SUV dostane motory o výkonu až 190 koní. Prodávat se začne už na jaře.
Kapitoly článku:
Seat zveřejnil první oficiální materiály týkající se nového SUV. Jak už víme, novinka nese označení Ateca a používá koncernovou techniku. Vůz se představí v Ženevě a nedlouho poté se dostane také do prodeje.
Jméno Ateca nemá vyjadřovat nic speciálního a ani to není nějaká zkratka. Seat si pouze vypůjčil název jedné vesnice, která leží na západě Zaragozy uprostřed Pyrenejského poloostrova. Design navazuje na to, co známe z ostatních modelů této značky. Přesné rozměry modelu Ateca Seat zatím neprozradil. Z tiskové zprávy můžeme vyčíst pouze délku, která dosahuje na 4,36 m.
V interiéru se Ateca chlubí něčím, co je doménou Škody. Seat slibuje nejlepší využití prostoru v daném segmentu. Dá se ale očekávat, že Kodiaq bude ještě větší. Každopádně Ateca nabídne kromě prostorného interiéru také velký zavazadelník. Verze s pohonem předních kol disponuje objemem 510 litrů, čtyřkolky budou mít objem 485 litrů.
Španělské SUV má svou oficiální premiéru za sebou. Prodávat se začne ještě v průběhu jara. Prozatímním vrcholem je diesel o výkonu 140 kW (190 k)
Co se nabídky motorů týká, těšit se můžete na čtyřválec 1.6 TDI (85 kW/115 k) a naftové dvoulitry s výkony 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k). Poslední jmenovaný je zároveň nejsilnějším motorem v nabídce. Prozatím tak španělské SUV nedostalo dvakrát přeplňovaný diesel o výkonu 176 kW (240 koní), který se prezentoval dříve u konceptu.
Zájemci o benzinové jednotky budou vybírat mezi tříválcem 1.0 TSI (115 k) a benzinovou čtrnáctistovkou vybavenou systémem deaktivace válců s maximem 110 kW (150 k). Se spotřebou se mají diesely pohybovat v rozmezí od 4,3 do 5,0 l/100 km, u benzinových motorů to bude 5,3 až 6,2 l/100 km.
Ateca bude dostupná s pohonem předních i všech kol, s manuálem i automatickou převodovkou a nechybí ani řada asistentů. Tisková zpráva zmiňuje asistent pro jízdu v koloně, který brzdí, akceleruje i drží vůz v jízdním pruhu, adaptivní tempomat, rozpoznávání značek, sledování mrtvého úhlu, kamery nebo asistent pro stav nouze, kdy by měl vůz rozpoznat, že řidič nereaguje, následně ho zvukově a vizuálně upozornit a pokud se nic nestane, vůz by měl sám zastavit.
Další informace najdete v přiložené tiskové zprávě.
Nový SEAT Ateca – styl, dynamika a praktičnost pro městská dobrodružství