Porsche 911 Turbo má výkon 540 koní a točivý moment 700 Nm. Turbo S má hned 580 koní a 750 Nm. To jsou působivé hodnoty, ale podle Porsche to není maximum, co motor 3,8 l biturbo umí.

Porsche 911 Turbo má výkon 540 koní a točivý moment 700 Nm. Turbo S má hned 580 koní a 750 Nm. To jsou působivé hodnoty, ale podle Porsche to není maximum, co motor 3,8 l biturbo umí.

Výkon by mohl být vyšší, ale automobilka chtěla také snížit spotřebu a emise. Automobilka Porsche také schválně udává „konzervativnější“ údaj zrychlení z 0 na 100 km/h.

Výkon by mohl být vyšší, ale automobilka chtěla také snížit spotřebu a emise. Automobilka Porsche také schválně udává „konzervativnější“ údaj zrychlení z 0 na 100 km/h.

U modelu 911 Turbo S je udávané zrychlení na 100 km/h 2,9 sekundy, ale podle Porsche auto zvládne i 2,6 až 2,7 sekundy. Stejně tak je podhodnocena maximální rychlost 330 km/h, ve skutečnosti Turbo S umí víc.

U modelu 911 Turbo S je udávané zrychlení na 100 km/h 2,9 sekundy, ale podle Porsche auto zvládne i 2,6 až 2,7 sekundy. Stejně tak je podhodnocena maximální rychlost 330 km/h, ve skutečnosti Turbo S umí víc.

Porsche 911 Turbo S je prozatím nejrychlejší sériová 911, kterou kdy automobilka vyrobila. Překonává i šílený model 911 GT2.

Porsche 911 Turbo S je prozatím nejrychlejší sériová 911, kterou kdy automobilka vyrobila. Překonává i šílený model 911 GT2.

Zatímco na 911 Turbo vám stačí 4 854 000 korun, Turbo S vás přijde minimálně na 5 628 000 korun. Kabriolet Turbo S stojí 5 990 000 korun.

Zatímco na 911 Turbo vám stačí 4 854 000 korun, Turbo S vás přijde minimálně na 5 628 000 korun. Kabriolet Turbo S stojí 5 990 000 korun.

Porsche 911 Turbo S na okruhu Kyalami

Porsche 911 Turbo S na okruhu Kyalami

Výkon by mohl být vyšší, ale automobilka chtěla také snížit spotřebu a emise. Automobilka Porsche také schválně udává „konzervativnější“ údaj zrychlení z 0 na 100 km/h.
U modelu 911 Turbo S je udávané zrychlení na 100 km/h 2,9 sekundy, ale podle Porsche auto zvládne i 2,6 až 2,7 sekundy. Stejně tak je podhodnocena maximální rychlost 330 km/h, ve skutečnosti Turbo S umí víc.
Porsche 911 Turbo S je prozatím nejrychlejší sériová 911, kterou kdy automobilka vyrobila. Překonává i šílený model 911 GT2.
Zatímco na 911 Turbo vám stačí 4 854 000 korun, Turbo S vás přijde minimálně na 5 628 000 korun. Kabriolet Turbo S stojí 5 990 000 korun.
6
Fotogalerie

Nové Porsche 911 Turbo je ve skutečnosti rychlejší, než firma udává

Nové modely Turbo a Turbo S mají podhodnocené parametry zrychlení a maximální rychlosti. I výkon motoru by mohl být vyšší.

Porsche nedávno představilo modernizovaný model 911 Turbo a Turbo S. Asi nejdůležitější údaj se týká výkonu motorů. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný plochý šestiválec 3,8 l totiž nyní dosahuje výkonu 397 kW (540 k) nebo dokonce 427 kW (580 k) v případě modelu Turbo S.

P16_0057_a4_rgb.jpgP16_0060_a4_rgb.jpgP16_0061_a4_rgb.jpg
Porsche 911 Turbo a Turbo S jsou ve skutečnosti ještě rychlejší, než udává automobilka

Zrychlení 0-100 km/h trvá novému Turbu podle oficiálních údajů 3,0 s, Turbo S to zvládne jen za 2,9 s. Podle představitelů automobilky jsou však tyto hodnoty spíše opatrné, realita by měla být ještě lepší. 

„Těch 2,9 sekundy je velmi konzervativní hodnota. Měli by ji dosáhnout i průměrní řidiči za běžných podmínek,“ řekl magazínu Motoring August Achleitner, viceprezident programu 911. Dodává, že při interních testech dosáhla nová 911 Turbo S na zrychlení 0-100 km/h za 2,6 až 2,7 sekundy.

P16_0053_a4_rgb.jpgP16_0054_a4_rgb.jpgP16_0056_a4_rgb.jpg
Porsche představilo nová Turba na modernizovaném okruhu v jihoafrickém Kyalami.  Porsche 911 Turbo a Turbo S mají standardně pohon všech kol

To by z Turba S dělalo vlastně stejně rychlé auto jako supersport 918 Spyder. Jen pro zajímavost, Bugatti Veyron má udávané zrychlení 2,5 sekundy. Porsche 911 Turbo S by bylo dokonce rychlejší než McLaren P1.

„Pesimismus“ Porsche při uvádění dynamických parametrů je dobře známý. Už léta je vcelku běžné, že motoristická média naměří lepší akceleraci, než jakou firma udává. To přitom u jiných značek zdaleka není pravidlem

Automobilka také přiznává, že hodnoty točivého momentu a výkonu nových modelů 911 Turbo (540 k a 700 Nm) a Turbo S (580 k a 750 Nm) jsou zvolené s ohledem na spotřebu emise. Motor i převodovka PDK by při zachování provozní spolehlivosti měly na víc. Stejný „problém“ s emisemi řeší třeba Lexus u nástupce LFA

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud