Smart smazává rozdíly mezi kabrioletem a kupé. Nově si totiž můžete u modelu ForTwo objednat plátěnou střechu (bez příplatku) i pro kupé. Pochopitelně ale nebude jakkoli demontovatelná, je jen potažená černou látkou. To samé se týká i sportovních verzí Brabus, tam se však připravíte o panoramatickou střechu, která je ve standardní výbavě.
Pro klasický Smart ForTwo si teď můžete bez příplatku objednat látkovou střechu
To ale nejsou všechny změny, které si automobilka připravila. S novým modelovým rokem přijde nová červená metalíza Cadmium pro model ForFour za 60 euro (1600 Kč) pro výbavy Passion a Prime, bez příplatku je u modelů Brabus. U modelu ForTwo Cabrio se rozšiřuje paleta odstínů pro látkovou střechu o béžový a hnědý odstín. Příplatek činí poměrně tučných 996 euro (27 tisíc korun).
U všech modelů je standardní výbavou systém i-Size, který automobilka označuje za evoluci systému ISOFIX. Pokud byste v novém ceníku náhodou hledali sportovní paket, skryl se nově pod název Sleek Style, to aby se nepletl s novými Brabusy.
Ukrývá v sobě černě lakovaná šestnáctipalcová litá kola, podvozek snížený o 10 milimetrů, chromované koncovky výfuku, multifunkční sportovní volant a pedály z nerezové oceli. Za to všechno dáte přinejmenším 650 euro, což je přibližně 17 tisíc korun. Stylu je zkrátka potřeba něco obětovat.
Smart je německý výrobce malých automobilů. Myšlenka na tak malý vůz vznikla koncem osmdesátých let v hlavě šéfa Swatch, který se v roce 1994 spojil se značkou Mercedes-Benz a o čtyři roky později bylo na světě první auto.
Smart fortwo • Smart fortwo kabrio • Smart forfour