Dacia míří do vyšších tříd, BMW pokračuje ve vývoji nové pětky, Peugeot testuje 308 CC, Renault Mégane se trochu více odhalil ad.
BMW pokračuje v testech nové „pětky“
V Mnichově pilně pracují na nové „pětce“, která přinese oproti stávající generaci kromě modernizované techniky také uhlazenější vzhled. Ze špionážních fotografií lze poznat, že výrazných změn se dočká přední maska s inovovanými světlomety.
Podle různých zdrojů se BMW chytá opustit kontroverzní styl Chrise Banglea. Nová „pětka“ by tak měla ve srovnání se současným typem E60 mít daleko uhlazenější linie, konvenčněji tvarované světlomety a čistší design přídě bez zbytečných záhybů a kudrlinek. Zajímavé bude, jak se BMW vypořádá s novými nařízeními ohledně bezpečnosti chodců, kvůli nimž musí výrobci upravovat linie přídě. Chystá se totiž zkrátit přední převis, čímž si ubere možný prostor nárazových zón pro chodce.
Inženýři vsadili u nové generace také na o 10 cm delší rozvor náprav, celková délka vozu však vzroste jen o necelé dva centimetry a šířka bude plus minus stejná. Co je však překvapivé, nová „pětka“ bude nižší než ta současná. Základní velikost kol má být 17", ovšem většina asi bude jezdit na 18" nebo 19" discích.
Pod kapotou se s velkými změnami nepočítá, základem pro pohon bude zřejmě dvoulitrový vznětový čtyřválec s dvojicí turbodmychadel a výkonem 204 koní. U vrcholní „civilní“ verze se počítá s osmiválcem 4,8 litru, M5 pak dostane silnější a přeplňovanou verzi skvělého pětilitrového desetiválce.
Foto © Automedia
Nová „pětka” bude dle všeho uhlazenější
Dacia chystá nový, větší sedan
Zajímavé zprávy a fotografie přicházejí z Rumunska - špionážním fotografům se totiž podařilo zachytit nový vůz Dacie, kterým bude sedan s délkou 4,6 metru. Menší Logan, který se dobře prodává i u nás, měří přitom na délku 4,23 metru.
Automobilka na voze použije nové šasi, které umožní získat inženýrům velký vnitřní prostor. Na trh se model dostane překvapivě již koncem letošního, nebo začátkem příštího roku, přičemž produkce bude probíhat v závodu Oyak-Bursa v Turecku.
Ještě by se patřilo zmínit, pod jakými značkami se vůz bude prodávat. Jako Dacia ho budou zákazníci poznat v jižní a východní Evropě, jako Nissan se bude prodávat v latinské Americe a do Jižní Ameriky zavítá pod značkou Renault. Vůz se ocitne také na ruském trhu, kde zřejmě nejvíc zapůsobí jako Lada. Prozatím mateřský Renault nerozhodl, zda se vůz objeví také ve střední či severní Evropě. Jedno je ale jisté, do USA nezavítá.
Foto © Automedia
Nový sedan z dílen Dacie
Peugeot 308CC opět na silnicích
Jak můžete sami vidět, Peugeot si otevřenou verzi modelu 308 stále pečlivě střeží. Špionážním fotografům se podařilo zachytit nové coupé-cabrio od Peugeotu s číslem 308 tentokrát v jižní Francii. Oproti první sadě fotografií se toho příliš na maskování nezměnilo, základní tvary karoserie však rozpoznat lze a je vidět, že nemají daleko od předchůdce, modelu 307CC.
Peugeot 308CC se dostane k dealerům na jaře příštího roku. Přední partie vozu budou shodné s klasickým hatchbackem a „třistaosmička“ dostane opět pevnou sklápěcí střechu. Co je ovšem zajímavé, 308CC bude zřejmě prvním vozem na světě s hybridním dieselem pod kapotou. Ostatní motorizace by měly být shodné s těmi použitými v hatchbacku. „Třistaosmička CC” dorazí na trh na jaře příštího roku.
Foto © Automedia
"Třistaosmička" na domácí půdě v jižní Francii
Foto © Automedia
Peugeot 308CC při testech ve Švédsku
Nový Renault Mégane konečně s menší kamufláží
Stávající generace modelu Mégane již má svá nejlepší léta za sebou, a tak není divu, že Renault chystá zcela nového nástupce. Špionážní fotografové měli na vůz štěstí a ačkoli automobilka vsadila na pečlivé maskování, postupem času se začínají tvary Méganu pomalu ale jistě odhalovat.
Mégane třetí generace dorazí na trh v roce 2009 a to hned v několika provedeních. K dispozici bude jak tří, tak pětidveřový hatchback, sedan, kombi, coupé-cabrio a s velkou pravděpodobností i crossover. Úkolem vozu bude stěžit situaci novému Peugeotu 308, Fiatu Bravo nebo kupříkladu také připravovanému Volkswagenu Golf šesté generace.
Jak můžete i díky přiložené ilustraci sami vidět, nový Mégane jde svou vlastní cestou a s tím současným toho mnoho společného mít nebude. Vůz bude postaven na podvozkové platformě Nissanu Qashqai, která kromě vylepšených jízdních vlastností přinese více místa pro posádku, a to hlavně vzadu.
Foto © Automedia
Mégane konečně s menším maskováním
Foto © Automedia
Druhá sada pořízených fotografií
Nový Mégane při testech
Foto a ilustrace © Automedia
Možná podoba vozu
Nissan Cube: prostor pro hybrid
Ano, vidíte dobře. Tahle černá maskovaná krabice je budoucí Nissan Cube, který automobilka v podobě konceptu představila jako elektromobil. V tomto případě se ale podařilo špionážním fotografům zachytit model s klasickým benzínovým motorem, který se dostane do prodeje o něco dříve.
Hybridní verze, na které Nissan pracuje spolu se společností NEC, dorazí na trh v roce 2010. Jejich cílem je snížit náklady na výrobu baterii a také zvýšit jejich výdrž a kapacitu. Model bude určen pro mnoho trhů a jeho primární poslání bude městský provoz. Na další informace si musíme ještě chvíli počkat.
Foto © Automedia
Nissan Cube při testech