Na autosalonu ve Frankfurtu bude k vidění kromě řady jiných automobilů také nová Mazda CX-5. Kompaktní SUV se má stát více než jen novinkou v nabídce automobilky, bude to první vůz z takzvané nové éry. Jiné bude prakticky všechno od platformy až po motory. Na základě nových technologií později vzniknou další modely.
Mazda připravila novou, lehkou a hlavně modulární platformu nabízející široké uplatnění. Počítá se s tím, že právě díky modularitě se stejný základ objeví všude napříč nabídkou od Mazdy 3 až po velké SUV CX-7. Dalším důležitým „bodem programu“ se má stát nový turbodiesel o objemu 2.2 litru nabízející výkon 173 koní při 4500 ot./min. Výrobce udává, že novinka dokáže být o dvacet procent úspornější než současná dva-dvojka. A aby těch novinek nebylo málo, přijde také jiná manuální šestistupňová převodovka.
Výsledkem má být nízká produkce emisí a samozřejmě také nižší spotřeba. Mazda CX-5 v kombinaci s pohonem přední nápravy vypustí do ovzduší méně než 120 g emisí C02 na kilometr jízdy. Motor je připraven plnit normu Euro 6. Nejpodstatnějším přínosem bude v porovnání se stávající jednotkou levnější výroba.
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5