Kapitoly článku:
S novou generací hatchbacku Renault Mégane jsme se mohli podrobně seznámit na autosalonu ve Frankfurtu. Renault nyní pustil do světa více fotografií a také upřesnil informace o pohonných jednotkách a výbavě, tak si pojďme zásadní věci připomenout.
Nový Renault Mégane bude rovnou k dispozici ve verzi GT, což má být sportovně střižený model. Dostane nejsilnější benzínový motor a také nejsilnější diesel
Kdo se těšil na „trochu civilnější“ Mégane RS v podání modelu GT s nejsilnějším benzínovým motorem 1,6 l TCe 205, asi ho zklame přítomnost výhradně automatické dvouspojkové převodovky se sedmi rychlostmi. Stejně tak turbodiesel dCi 165 dostupný v modelu Mégane GT bude mít výhradně šestistupňový dvouspojkový automat.
Naftové motory, které jsou standardně spojeny s manuálem (ale budete si moci připlatit za automatickou „dvouspojku“) mají označení dCi 90, 110 a 130. Čísla napovídají výkon v koňských silách. Podobné je to i s přeplňovanými benzínovými motory TCe 100, 130 a 205. K těm dostanete za příplatek sedmistupňovou dvouspojkovou skříň.
V modelu Mégane GT dostanete k benzínu i dieselu výhradně automatickou dvouspojkovou převodovku. Doufejme, že bude fungovat lépe než v Cliu RS
Když vynecháme rozsáhlejší bezpečnostní výbavu a modernizovaný zábavní systém s širšími možnostmim konektivity, dostane nový Mégane také třeba head-up displej a ve verzi GT je v základu systém 4Control, což je natáčení zadní nápravy. Tato technická zajímavost by se měla dostat i do příštího Méganu RS.