Automobilový svět prožívá v posledních letech zemětřesení podobné tomu, když se před lety z podceňovaných a vysmívaných Japonců vyklubali mistři. Hyundai a Kia chrlí jednu novinku za druhou a všechny mají svoji kvalitu. Důkaz předložili i ve Frankfurtu, kde mne nejvíce zaujal koncept Petera Schreyera pracujícího ve službách Kii a nový Hyundai i30.
Šefdesignér Peter Schreyer pokračuje v revoluci. Ve Frankfurtu se představil s konceptem s jednoduchým jménem GT, nad kterým se tajil dech. Sportovní sedan má pohon zadních kol a pod kapotou skrývá přeplňovaný šestiválec. Schreyer o něm řekl: „Nezáleží na tom, z které strany se na něj díváte. Ze všech stran působí stejně - je nabitý energií, působí, jako kdyby byl každou chvíli připravený vzlétnout.“
Ve Frankfurtu nebylo u elegantního, ale přitom svalnatě působícího vozu k hnutí. Slova, která zde padala, že představuje novou kapitolu v dějinách automobilky, mohu jen potvrdit.
Méně bombasticky, zato velmi propracovaně působila světová premiéra Hyundaie. Představitelé automobilky ve Frankfurtu netajili přesvědčení, že nová generace důležitého modelu i30 v Evropě uspěje mnohem lépe v souboji s vozy, jako jsou Volkswagen Golf a Ford Focus.
Podle evropského šéfdesignéra značky Thomase Burkleho se nový vůz stal „čitelnějším“ a působí „luxusněji“.
„Očekáváme, že tato nová generace sehraje význačnou roli v rozvoji naší značky,“ řekl Allan Rushford, jeden z evropských představitelů Hyundaie. Korejská značka zamýšlí prodávat v Evropě v roce 2013 o 10 procent více automobilů než v roce 2010. Prodeje by měly stoupnout na 500 000 kusů.