15
Fotogalerie

Mitsubishi PX-MiEV: jeden z šestnácti

Tento vůz bude v Tokiu na stánku Mitsubishi tvořit pouhou jednu šestnáctinu expozice. Přesto mezi dalšími novinkami jistě nezapadne.

Také 41. autosalon v Tokiu se ponese v duchu moderních technologií a péče o životní prostředí. A výjimkou nebude jistě ani stánek automobilky Mitsubishi, kde tento japonský výrobce hodlá představit hned šestnáct novinek. Mezi nimi se objeví i dvojice studií Concept PX-MiEV a i-MiEV Cargo.

Tyto studie sdílí podobnou koncepci odkazující na bohatou tradici off-roadů, jimiž se značka Mitsubishi proslavila, ale mají zaútočit na různé segmenty trhu. Výchozím typem je provedení Concept PX-MiEV, které vám nabízíme na přiložených snímcích. U něj se setkáváme s hybridním systémem (ostatně jak jinak) kombinovaným se zcela novou přenosovou soustavou S-AWC (Super All Wheel Control).

Mitsubishi PX MIEV 01.jpg Mitsubishi PX MIEV 02.jpg Mitsubishi PX MIEV 03.jpg

Každá z náprav je osazena elektromotorem, který v obou případech dosahuje výkonu 82 koní (60 kW) a točivého momentu 200 Nm. Nezbytným prvkem prakticky využitelného hybridního vozu zůstává spalovací motor, v případě studie PX-MiEV se jedná o zážehový čtyřválec s objemem 1,6 l, výkonem 116 koní (85 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 125 Nm. Průměrná spotřeba paliva by měla dosahovat jen 2 l/100 km, což je na robustní vůz daného charakteru velmi slušná hodnota. Podílí se na ní jistě také regenerativní brzdění, ale i možnost dobíjení akumulátorů přímo z domovní elektrické sítě. Vůz PX-MiEV je však zároveň doma schopen v pořípadě nutnosti zaskočit jako záložní generátor k napájení domácích spotřebičů

Mitsubishi PX MIEV 09.jpg Mitsubishi PX MIEV 10.jpg Mitsubishi PX MIEV 11.jpg
 
Popisovaná studie nabídne interiér se sedadly pro čtyři cestující (je až s podivem, kolik konceptů poslední dobou směřuje k omezování počtu míst...), stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 600 mm a zachovává si relativně kompaktní vnější rozměry. Dlouhá je 4 500 mm, široká 1 800 mm a vysoká 1 660 mm.

Na první pohled studie PX-MiEV čerpá z témat sériového Outlanderu, z něhož podle dostupných informací tento koncept po technické stránce vychází. Interiér byl stavěn s ohledem na dosažení maximální útulnosti, palubní deska s přístrojovým štítem je osvětlena sadami LED, sedadla jsou čalouněna materiálem neutralizujícím alergeny. Dojem komfortu podporuje praktická absence čistě plastových povrchů, jež jsou nahrazeny obklady potaženými alcantrou. 

Mitsubishi PX MIEV 04.jpg Mitsubishi PX MIEV 05.jpg Mitsubishi PX MIEV 06.jpg

Dvousedadlové provedení i-MiEV Cargo vychází ze sériového modelu i-MiEV a vyznačuje se především mimořádně prostorným a variabilním zavazadelníkem, který lze ve značném rozsahu přizpůsobit aktuálním přepravním potřebám.

Striktně hranaté tvary zadní části karosérie umožňují beze zbytku využít každou skulinku obestavěného prostoru. Půjde zřejmě o čistokrevný elektromobil osazený jedním elektromotorem na zadní nápravě s výkonem 64 koní (47 kW) a točivým momentem až 180 Nm. Své uplatnění v případě sériové výroby nalezne podle všeho především v rozvážkovém provozu, neboť na jedno nabití akumulátorů má ujet zhruba 160 km.

Mitsubishi PX MIEV 07.jpg Mitsubishi PX MIEV 08.jpg Mitsubishi PX MIEV 12.jpg
Mitsubishi PX MIEV 13.jpg Mitsubishi PX MIEV 14.jpg Mitsubishi PX MIEV 15.jpg
Mitsubishi PX-MiEV

Mitsubishi

Mitsubishi je japonský průmyslový koncern skládají se z mnoha společností různých zaměření. Začal v roce 1870 jako loďařská firma.

Výroba automobilů se u Mitsubishi datuje od roku 1917. Model A byl první japonský sériový automobil.

Mitsubishi Space Star • Mitsubishi Outlander • Mitsubishi ASX • Mitsubishi Eclipse Cross • Mitsubishi  L200

Doporučujeme

Články odjinud