Mercedes-Benz ukáže na autosalonu v Ženevě také závodní verzi kupé AMG GT odpovídající pravidlům FIA pro okruhové závody v kategorii GT3. První klientské vozy dorazí k zákazníkům na konci roku 2015, takže budou včas připraveny na nadcházející okruhovou sezónu.
Na rozdíl od silniční verze se závodní speciál spoléhá
na klasický velkoobjemový motor s atmosférickým sáním
Zatímco nový silniční Mercedes-Benz AMG GT pohání přeplňovaný osmiválec 4,0 l, jeho závodní derivát si ve skladu vypůjčil známý atmosférický osmiválec 6,2 l z Mercedesu SLS AMG GT3. Převodovka je šestistupňová sekvenční a sílu motoru přenáší pochopitelně na zadní kola.
Mercedes tvrdí, že díky jednoduššímu a osvědčenému atmosférickému motoru mohou zákazníci těžit z vyšší spolehlivosti, jednoduššího servisu a údržby a tím pádem i levnějších provozních nákladů tohoto závodního vozu. A diváci si užijí mnohem výraznější zvuk.
Závodního nasazení se Mercedes-AMG GT3 dočká na začátku
roku 2016. Dokonce by měla vzniknout i silniční verze
Zajímavé je, že v tomto závodním okruhovém speciálu pro kategorii GT3 se má inspirovat ostrá silniční verze modelu AMG GT, která má konkurovat modelu Porsche 911 GT3 RS. Sériové provedení by se mohlo představit už na začátku roku 2016 před startem nové závodní sezóny.