AC Schnitzer si nemohl nechat ujet vlak a přispěchal s se svou první ladičskou sadou pro novou „pětku“ s označením F10. Co nabízí?
Zřejmě prvním, kdo se pustil do modifikace nového BMW řady 5 generace s interním kódovým označením F10, se stala firma Hamann, jejíž produkt jsme vám představili na tomto místě. Pozadu však nezůstal ani další z německých specialistů na „bavoráky“, AC Schnitzer. To, co AC Schnitzer právě představil, má znamenat pouze první sadu vylepšení, následovat mají podstatně divočejší kreace s citelně zvýšenými výkonovými parametry.
Zatím se zákazník lačnící po větších výkonech musí spokojit s verzí 530d posílenou ze standardních 245 koní (180 kW) na 286 koní (210 kW), ale u AC Schnitzeru jsou prý již v plném běhu přípravy podobných zásahů i pro varianty 520d, 525d a 535d. V tuto chvíli jsou k mání také speciální poslední díly výfuků s chromovanými okrasnými koncovkami určené pro modely BMW 550i, 535i, 535d a 530d.
Úpravy se dotkly také závěsů kol, tužší tlumiče i péra snížily světlost vozu o přijatelných 25 mm, o lepší brzdicí schopnosti se má postarat vlastní osmipístková soustava s odvrtávanými kotouči. Z dílny AC Schnitzer pochází také škála devatenácti a dvacetipalcových ráfků dodávaná v řadách Type IV, V a VIII. První z nich může být lakována dvoubarevně, svými rozměry pak kraluje dvacetipalcová Type V s ráfky o šířce 9,0Jvpředu a 10,0J vzadu a pneumatikami 245/45 R20, resp. 285/30 R20.
Na první pohled si všimneme nepatrně individualizovaných linií karoserie nikterak nezasahujících do původní siluety. K dispozici je několik druhů nástavců předního i zadního nárazníku, jež se instalují na standardní nárazníky (ten zadní připomíná svým tvarem difuzor). Připlatit si lze též za prahové obklady před zadními koly opatřené krátkou chromovanou lištou nebo za decentní spoilery nad zadním oknem a na víku zavazadlového prostoru.
Další doplnění Schnitzerovy nabídky budeme pochopitelně sledovat.
BMW 5 (F10) od AC Schnitzer v tradiční schnitzerovské bílé barvě