9
Fotogalerie

Hyundai Equus: delší a s novým osmiválcem

Hyundai přichází s prodlouženou verzí svého velkého sedanu, jenž má konkurovat zavedeným strojům jako je Lexus. (+ video)

Pokud máte tendenci jihokorejskými vozy stále pohrdat, možná přišel čas, abyste svůj názor začali měnit. Hyundai totiž představuje prodlouženou variantu svého velkého sedanu Equus a ačkoli postrádá dělicí stěnu za předními sedadly, nebojíme se ji nazvat limuzínou.

Jedná se tedy o druhou karosářskou verzi řady Equus, jež do prodejů nastoupí během příštího roku jako model 2011. Stěžejním by pro ni měl být domácí trh, omezené množství se má objevit i v USA, ale s Evropou se zřejmě nepočítá.

Hyundai Equus Limo 01.jpg Hyundai Equus Limo 02.jpg
Hyundai Equus Limo 03.jpg
Hyundai Equus Limo 04.jpg Hyundai Equus Limo 05.jpg Hyundai Equus Limo 06.jpg

K dispozici nyní máme první snímky novinky, která se chce postavit prodlouženým verzím renomovaných automobilů Mercedes-Benz S, BMW 7 a Lexus LS (v závěru tohoto článku najdete srovnávací tabulku). Podobně jako tito konkurenti se i limuzína Equus bude od sedanu lišit nejen prodlouženým rovorem náprav (o plných 310 mm), ale také drobnými modifikacemi exteriéru i interiéru. Na první pohled se bude vyznačovat například jinou maskou chladiče s chromovanými vodorovnými příčkami se stylizovaným erbem uprostřed, jehož motiv se objevuje i v sošce na přední hraně kapoty. Mimořádný důraz byl kladen na zpracování interiéru a pohodlí na zadních sedadlech, jež disponují všemožnými elektronickými regulacemi a oporami nohou.

Hyundai Equus Limo 07.jpg Hyundai Equus Limo 08.jpg Hyundai Equus Limo 09.jpg

Obě karosářské varianty budou dodávány s dvojicí výkonných vidlicových zážehových motorů. Méně nároční se spokojí s šestiválcem řady Lambda s objemem 3,8 l a výkonem 286 koní (210 koní), ti náročnější pak sáhnou po osmiválci Tau s objemem 4,6 l a výkonem 361 koní (265 kW), který zvítězil v loňském ročníku ankety Ward's 10 Best Engines. Pro použití v limuzíně však byl upraven a jeho objem narostl na rovných pět litrů a výkon poskočil až na 400 koní (293 kW).

Luxusnímu poslání tohoto vozu budou odpovídat jak pořizovací náklady přes 50 000 dolarů, tak prodejní počty, jež nemají překročit 2 000 kusů ročně. Hyundai navíc údajně pracuje na pancéřování podle vlastních technologií. 

Porovnání s konkurenty

 

Rozměry
Equus Limousine
Lexus LS460L
Mercedes
S500L
BMW750Li
(mm)
délka
5,460
5,150
5,210
5,212
šířka
1,900
1,875
1,870
1,902
výška
1,495
1,465
1,475
1,478
rozvor náprav
3,345
3,090
3,165
3,210
délka prostoru na nohy vzadu
1,310
980
934
1,030

První oficiální video

Současně s uvolněním prvních snímků Hyundai zveřejnil alespoň krátké video z korejské premiéry vozu, kde si jej můžete prohlédnout z trochu jiných pohledů zvenčí i zevnitř a posoudit, jak moc se vůz blíží výše zmíněným konkurentům. V některých ohledech se jim možná blíží až příliš...

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud