Vybrali jsme pro vás pět nejpůsobivějších ženevských premiér na poli sportovních automobilů. Který z nich je tím vaším favoritem?
Tento koncept zastínil premiéru nové generace Audi TT. Má totiž prakticky shodnou techniku a velmi podobný design, ovšem to nejdůležitější se skrývá pod jeho kapotou: prakticky sériový čtyřválec 2,0 TFSI, ovšem naladěný na 420 koní (309 kW) a točivý moment 450 Nm přenášený na kola obou náprav.
Audi TT quattro sport je skoro stejné jako nové Audi TT, jen o mnoho, o mnoho rychlejší...
Dvoulitrový čtyřválec dopovaný turbodmychadlem má v tomto japonském provedení dosahovat výkonu „přes 280 koní“, ale točivý moment bude přenášen jen na kola přední nápravy. V rozmáchlém bodykitu vyniká zvláště enormní křídlo na zádi, jež dokonce hostí části zadních svítilen.
Honda Civic Type-R: to křídlo prostě nepřehlédnete...
Toto auto je ještě daleko brutálnější, než vypadá: jeho dvojnásobně přeplňovaný osmiválec 5,0 l dosahuje výkonu 1 360 koní, tedy rovných 1 000 kW! Nejvyšší rychlost tohoto malosériového monstra přesáhne 440 km/h, přičemž i na běžných pneumatikách prý zvládne příčné zrychlení až 2 g…
S něčím takto brutálním, přesto po všech stránkách vyváženým, se mnohokrát za svůj život nesetkáte
Nový Huracan má v odbytu navázat na Gallardo, nejprodávanější model značky Lamborghini v jejích dějinách. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,2 s a z 0 na 200 km/h za 9,9 s by k tomu při spotřebě 12,5 l/100 km mohlo stačit, co myslíte?
Nový Huracan má navázat na vítězné tažení Gallarda. Vybaven je k tomu dobře...
V abecedním pořadí poslední, přesto podle mnohých hlavní hvězda letošního ženevského autosalonu: to je studie Maserati Alfieri. Stojí na mechanických skupinách sériového GranTurisma MC Stradale, připomíná 100. výročí založení značky a v designu své karosérie i jejího interiéru brilantním stylem kombinuje to nejlepší z tradic s moderními trendy a… vlastním názorem.
Maserati Alfieri je podle mnohých vůbec nejzářivější hvězdou letošního autosalonu v Ženevě