23
Fotogalerie

Nejspolehlivější auta USA podle J.D. Power

Agentura J.D. Power zveřejnila seznam nejspolehlivějších aut pro rok 2011. V USA nečekaně vítězí domácí Lincoln; Evropa na chvostu.

Podle J.D. Power bychom si mohli seřizovat hodinky. Na den přesně rok po prezentaci výsledků loňského ročníku studie spolehlivosti J.D. Power VDS (Vehicle Dependability Study) přichází čerstvě uzavřená statistika připravená pro rok 2011. V pořadí značek se na severoamerických trzích v otázce spolehlivosti nejlépe dařilo Lincolnu, prémiovému „brandu“ koncernu Ford Motor Company, jenž na špici pelotonu vystřídal německé Porsche. V závěsu za Lincolnem se drží zahraniční značky Lexus, Jaguar, Porsche, Toyota a Acura. Z nového výzkumu dále plyne, že se zlepšila také průměrná hodnota spolehlivosti udávaná počtem problémů na 100 vozidel (letos 151, vloni 155). Podle nových poznatků se výrobcům daří zlepšovat spolehlivost mechanických skupin vozů včetně motorů, převodných ústrojí nebo brzdových soustav, naopak problémy zůstávají s funkčností příslušenství, zejména audiosystémů, navigací nebo senzorů hlídajících tlaky v pneumatikách.

„Výrobci automobilů, celkově vzato, dosáhli během posledních let výrazného zlepšení při potlačování konvenčních problémů s motory, převodovkami či řízením,“ prohlásil David Sargent, viceprezident J.D. Power and Associates pro výzkum spolehlivosti vozidel. „Nicméně snaha vyhovět rostoucím požadavkům zákazníků a stále přísnější legislativě znamená riziko vzniku nových potíží.“ Což pro nás jistě není žádnou novinkou, neboť snad každý z nás je po zralé úvaze schopen uznat, že se nám automobilky pod vlivem prostředí konkurenčního boje a „bruselské masáže“ snaží servírovat i systémy, u nichž je již na první pohled jasné, že v praxi přinesou více škody než užitku…

JD Power 2011 USA 1.jpg JD Power 2011 USA 2.jpg JD Power 2011 USA 3.jpg
Výsledky studie J. D. Power Vehicle Dependability Study 2011

Podobné studie má spousta z nás spojena s indexy zákaznické spokojenosti s automobilovými značkami, které patří k nejznámějším výsledkům činnosti této americké agentury. J.D. Power se ale věnuje i celé řadě jiných průzkumů, výzkumů a anket. Pomineme-li ty, které s auty vůbec nesouvisí (a že jich je...), máme zde i celou řadu automobilových indexů, kterým stojí za to věnovat pozornost. Z těch pravidelně sledujeme zejména index spolehlivosti aut z pohledu zákazníka, a právě na ten se dnes podíváme.

Ti nejlepší vs. Evropská "prémiovka"

V rámci letošního výzkumu J.D. Power se v průběhu dvanácti měsíců podařilo shromáždit údaje od 42 700 konkrétních majitelů tříletých automobilů. Vítězný Lincoln si letos meziročně polepšil v počtu závad na 100 vozidel (PP) o 13 bodů, nicméně vůbec nejspolehlivějším autem se stalo Porsche 911 (PP 68). Plných sedm kategorií pak opanovaly produkty koncernu Toyota, jmenovitě jimi byly modely Lexus RX, Scion xB a Toyoty 4Runner, Prius, Sienna, Tacoma a Tundra. Co do počtu premiantů mezi jednotlivými segmenty je na druhém místě koncern FMC se čtyřmi dílčími vítězi v podobě modelů Ford Fusion, Ford Mustang, Lincoln MKZ a Lincoln Navigator. 

  • Tip: Srovnejte si letošní výsledky ankety J.D. Power s těmi z let 2009 a 2010

A jak letos u J.D. Poweru v USA dopadly automobilky nám Evropanům známé a milené? Buďme k sobě upřímní: nijak valně. Z „prémiovek“ se nad průměr (PP 151) dostaly vlastně jen Porsche (PP 114) a Mercedes – Benz (PP 128). Audi dosáhlo průměru 161 a BMW následovalo se ziskem PP 164. Ačkoli o něm nemůže být v souvislosti s prémiovkami ani řeč, zmiňme ještě Volkswagen: ten v rámci své již kdysi dávno předurčené úlohy „lidového vozu“ v dané statistice skončil šestý od konce s průměrem PP 191. Ale buďme spravedliví. Vloni Volkswagen dopadl se ziskem PP 225 na třetí pozici před koncem, takže je přeci jen možno sledovat jakýsi nepatrný kvalitativní růst (v roce 2009 při průměru 170 vykázal PP 260 a skončil předposlední). 

Nyní se ale již podívejme na ilustrovaný seznam premiantů jednotlivých kategorií. Pro přehlednost uvádíme vždy dva nejlépe hodnocené modely, pokud narazíte na jediného zástupce, pak to znamená, že žádný z jeho konkurentů se nedostal nad hranici průměru (PP 151).

Minivozy

Honda Fit.jpg
Honda Fit
Toyota Yaris

Kompakty

Toyota Prius.jpg
Toyota Prius
Hyundai Elantra Sedan

Kompaktní sporťáky

Mazda MX5 Miata.jpg
Mazda MX-5 Miata
Scion tC

Střední sporťáky

Ford Mustang.jpg
Ford Mustang

Střední třída

Ford Fusion.jpg
Ford Fusion
Buick LaCrosse

Vyšší třída

Buick Lucerne.jpg
Buick Lucerne
Ford Taurus

Prémiové kompaktní sporťáky

Mercedes CLK.jpg
Mercedes – Benz CLK

Malé prémiové vozy

Lincoln MKZ.jpg
Lincoln MKZ
Lexus ES350

Střední prémiové vozy

Acura RL.jpg
Acura RL
Mercedes – Benz E Class

Velké prémiové vozy

Cadillac DTS.jpg
Cadillac DTS
Mercedes – Benz S Class

Kompaktní MPV

Scion xB.jpg
Scion xB
Chrysler PT Cruiser

Kompaktní SUV

Honda CRV.jpg
Honda CR-V
Subaru Forester

Malá prémiová SUV

BMW X3.jpg
BMW X3

Střední SUV

Toyota 4Runner.jpg
Toyota 4Runner
Hyundai Santa Fe

Velká SUV

Chverolet Tahoe.jpg
Chevrolet Tahoe
GMC Yukon

Velké pick-upy

Toyota Tundra.jpg
Toyota Tundra
Ford F-150

Střední pick-upy

Toyota Tacoma.jpg
Toyota Tacoma
Honda Ridgeline

Minivany

Toyota Sienna.jpg
Toyota Sienna
Honda Odyssey

Střední prémiová SUV

Lexus RX.jpg
Lexus RX
Lexus GX 470

Velká prémiová SUV

Lincoln Navigator.jpg
Lincoln Navigator
Mercedes – Benz GL

Doporučujeme

Články odjinud