Po včerejší video upoutávce dnes Mercedes-Benz zveřejnil podrobnosti o nejvýkonnější verzi nové třídy S. A konkurence bude mít o čem přemýšlet...
Mercedes-Benz S 63 AMG (W222) má pod kapotou ručně montovaný vidlicový osmiválec AMG 5,5 l, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel a osazený přímým vstřikováním s piezolektrickými vstřikovači. Výkonem 430 kW (585 koní) v 5500 ot./min. a zejména „železničním“ točivým momentem 900 Nm nastavuje bez nadsázky nová měřítka pro všechny obscénně rychlé limuzíny.
Zákazníci budou moci vybírat ze dvou délek rozvoru, dvou typů odpružení a tlumení a dvou konfigurací hnacího řetězce, takže jednotlivé exempláře S 63 AMG se mohou jízdními vlastnostmi výrazně lišit.
Pohon všech kol AMG 4MATIC s lamelovou spojkou rozděluje hnací sílu v poměru 33:67. Rozvodová skříň je integrovaná do sedmistupňové převodovky AMG Speedshift, což pomohlo omezit hmotnostní penalizaci za pohon všech kol. I tak budou ale verze 4MATIC o 70 kg těžší než standardní provedení se zadním pohonem.
Ručně montovaný osmiválec má ohromující točivý moment 900 Nm
Možná by stálo za to oželet jistotu čtyř hnaných kol i z jiného důvodu. Verze se zadním pohonem totiž dostane podvozek Magic Body Control, který bude na nerovnosti vozovky reagovat v předstihu na základě informací z dvojice kamer. Mercedes-Benz S 63 AMG nabídne tuto technologii jako první na světě.
Oba systémy odpružení budou pochopitelně umožňovat přepínání mezi komfortním a sportovním režimem.
Rychlá třída S mezigeneračně zhubla o 100 kg, převážně díky kompozitovým brzdám, lehčím kolům a lithium-ion akumulátoru namísto tradičního olověného. I proto se Mercedes může chlubit kombinovanou spotřebou 10,1 l/100 km.
Na dynamice se ale nižší hmotnost jen tak neprojeví, protože limitujícím faktorem je schopnost pneumatik přenést šílený točivý moment. Vždyť z klidu na 100 km/h nejrychleji akceleruje nejtěžší verze, S 63 AMG 4Matic s dlouhým rozvorem. Té stačí rovné čtyři sekundy, zatímco zadokolka potřebuje o čtyři desetiny víc.
Sportovní sedadla AMG i vzadu; dva různé systémy adaptivního odpružení
Nejvyšší rychlost všech verzí je shodně omezena na 250 km/h. Mercedes ale téměř jistě nabídne možnost připlatit si za posunutí hranice zásahu omezovače na 280 nebo 300 km/h, jak je to obvyklé u jiných AMG i u konkurenčních značek.
Nový Mercedes-Benz S 63 AMG bude oficiálně uveden na trh v září, po výstavní premiéře ve Frankfurtu. Ceny pro německý trh (DPH 19 %) byly stanoveny na 149 880,5 € za S 63 AMG s krátkým rozvorem, respektive 151 617,5 za S 63 AMG 4Matic s dlouhým rozvorem. Docela by nás zajímalo, jak se cenotvůrci Mercedesu dobrali k těm padesáti eurocentům...
26. 7. 2013 Na českém trhu bude S 63 AMG stát nejméně 3 914 350 Kč, variantu s pohonem všech kol a prodlouženým rozvorem importér nacenil na 4 017 200 Kč.