12
Fotogalerie

Mazda Takeri: předzvěst další generace Mazdy 6

Značka Mazda představí na nadcházejícím autosalonu v Tokiu studii Takeri. A právě tak by měla vypadat budoucí „šestka“.

Kapitoly článku:


Příznivce automobilky z Hirošimy zřejmě kdesi v podvědomí stále mrzí (oficiálně jen prozatímní) přerušení výroby slavných motorů s rotačním pístem Wankel, za kterým pomyslnou tečku udělala omezená série Mazda RX-8 Spirit R určená zákazníkům na domácím, japonském trhu.

Mazda Takeri prev 02.jpgMazda Takeri prev 06.jpgMazda Takeri prev 03.jpg
Mazda Takeri, studie připravovaná pro listopadový tokijský autosalon

Ale i skalní stoupenci Mazdy se mají nač těšit. Hirošimští totiž hodlají na 42. autosalonu v Tokiu, jenž své brány otevře 30. listopadu, představit novou studii pojmenovanou Takeri. Půjde o koncept čtyřdveřového sedanu blízké budoucnosti, jenž by měl i na evropských trzích v dohledné době nahradit pomalu dosluhující model Mazda 6.

Takeri nese jisté znaky loňské studie Mazda Shinari, o níž se chvíli hovořilo jako o budoucí „japonské Panameře“, tentokrát však jde o předznamenání nového sedanu střední třídy, který by se měl na trzích objevit v prvním pololetí roku 2013. Podobně jako třeba studie Mazda Minagi, jež naznačila podobu nového SUV Mazda CX-5, je i Takeri stylizována jazykem „KODO – Soul of Motion“.

Mazda Takeri prev 08.jpgMazda Takeri prev 10.jpgMazda Takeri prev 11.jpg

Nový koncept od Mazdy se vyznačuje elegantními a ucelenými proporcemi zvenčí i uvnitř, přičemž řada linií pochází z již zmíněné studie Shinari. Žádné technické detaily zatím k dispozici nejsou, nicméně pod kapotou sériového provedení se jistě objeví také nový vznětový čtyřválec Skyactive D s výkonem 175 koní (129 kW) a točivým momentem 420 Nm.

Mazda Takeri prev 01.jpgMazda Takeri prev 09.jpgMazda Takeri prev 04.jpg

Těšit se můžeme také na řadu prvků přispívajících ke snižování spotřeby a emisí. Patří mezi ně především zhášení motoru start/stop, rekuperace brzdné energie a konverze tepla vznikajícího brzděním na elektřinu, jež bude uchovávána v kondenzátorech a připravena k napájení pomocných palubních soustav.
 

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud