Radikální downsizing u BMW pokračuje, ale milovníci sportovně střižených vozů z Mnichova mohou nyní mít alespoň o jednu vrásku na čele méně. Teprve před několik dny jsme hovořili o tom, že u BMW pracují na motorech se třemi turbodmychadly, ale nyní je jasné, že nový model BMW M3 (níže najdete nejčerstvější špionážní snímky) žádný z nich nedostane. Nová generace BMW s legendárním označením M3 se však přeplňování nevyhne, stávající, atmosféricky plněný čtyřlitrový osmiválec totiž bude nahrazen novým řadovým šestiválcem s objemem 3,0 l a párem turbodmychadel.
BMW M3 při silničních testech. Všimněte si velkých odvrtávaných kotoučů a dvou párů koncovek výfuků
Tato jednotka (která se ve slabším naladění objeví také v nových vozech BMW 1 M Coupé) nyní prochází posledními fázemi vývoje přímo v divizi BMW M a od stávajících motorů 3,0 N54 a 3,0 N55 s přeplňováním dvěma, resp. jedním dvojitým dmychadlem se má lišit řadou prvků včetně řídicí elektroniky, sání, hlavy válců, pístů či ojnic. Nejvyšší výkon by měl nepatrně překonávat stávající osmiválec, zatímco hodnoty točivého momentu rapidně narostou.
Foto © Automedia