Když si otevřete nějakou tabulku automobilových superlativů, najdete v ní dvě zajímavé položky. Nejsilnější sériově vyráběný americký muscle car všech dob je Dodge Challenger Hellcat a nejvýkonnější sériově vyráběný čtyřdveřový sedan historie je Dodge Charger Hellcat.
Přitom nechybělo mnoho a o těchto dvou brutálních amerických autech bychom nikdy neslyšeli. Fiat, který řídí koncern Chrysler, chtěl celý projekt Hellcat pohřbít jako nesmyslný a nerentabilní. Co také čekat od kompresorem přeplňovaného osmiválce o objemu 6,2 l a výkonu přes 700 koní? Vysoká prodejní čísla a obří obchodní marže asi těžko...
Tým inženýrů divze SRT na projektu pracoval několik let, ale Fiat tým v roce 2011 rozpustil a energii směřoval někam jinam. Technici se ale nevzdávali a za projekt bojovali dál. Zdá se až s podivem, že se něco takového nakonec dostalo do sériové výroby. Jen připomeneme, že kompresorem plněný osmiválec Hellcat má v naprosto sériovém provedení (s homologací a zárukou) výkon 527 kW (717 koní) a točivý moment 884 Nm.
Možná bude za vznikem vskutku marnivého projektu Hellcat stát podobná legenda jako třeba za prapůvodním Dodgem Viper, který vlastně vznikal tajně z náhradních koncernových dílů a s motorem z pick-upu. Ovšem jak historie ukazuje, právě takové projekty se stanou nesmrtelnými.