Renault chystá dvoutaktní dieselový dvouválec. Sníží spotřebu a emise

Renault chystá dvoutaktní dieselový dvouválec. Sníží spotřebu a emise

Automobilka Renault odhalila prototyp dvoutaktního přeplňovaného dieselu, který má podle značky přinést několik výhod. Zaprvé je výrazně lehčí než podobně výkonné dnešní turbodiesely používané v osobních autech a zadruhé by mohl být až o 15 % efektivnější, co se týká využití paliva a dodávky výkonu.

Nový motor vychází konstrukčně ze čtyřválce 1.5 dCi, ale je to vlastně jeho polovina. Tím je o 50 % menší, o 40 kg lehčí a ze zdvihového objemu 730 cm3 dává výkon v rozmezí 50 až 70 koní a točivý moment asi 145 Nm. Pracuje s přeplňováním a může používat jak výfukové turbodmychadlo, tak mechanický nebo elektrický kompresor.

Podle Renaultu se výrazně sníží komplikovanost motoru použitím menšího počtu dílů. Tím by měl být motor spolehlivější a hlavně levnější na výrobu (ale i na údržbu). Přesto bude výroba automobilku stát více než v případě srovnatelně výkonný atmosférického benzínového motoru.

Paradoxně nejkomplikovanější a nejdražší položka je systém přeplňování s turbodmychadlem. Renault s tímto motorem cílí především na rozvojové trhy. Například v Indii je poptávka po naftě také velmi vysoká, jezdí zde přes 50 % aut na naftu. V Evropě činí její podíl asi 53 %. Nyní nastává fáze testování prototypů motoru v laboratoři a také v autech.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud