Pokud si děláte zálusk na ojeté naftové „céčko“ generace W203, pozor na iluze: vozy s prokazatelným nájezdem do 150 tis. km najdete jen výjimečně. To však neznamená, že tento model nestojí za hřích. Vyzkoušeli jsme pro vás exemplář s nájezdem přes 260 000 km.
Kapitoly článku:
Spíše svezení
Hned na úvod je třeba předeslat, že test tohoto vozu vlastně skončil dříve než vůbec začal. Trval pouhé tři dny, během kterých jsme s ním najeli necelých 500 km. Poté jsme „píchli“, a jelikož měl tento Mercedes místo rezervy pouze lepicí sadu a v terénu se nám nepodařilo ani povolit ventilek pro aplikaci lepidla, bylo třeba přivolat pomoc s heverem a náhradním kolem.
Pneumatika byla bohužel na odpis (dobržďovali jsme na dálnici a z rychlosti 130 km/h) a z organizačních důvodů již nebylo efektivní dále v testu pokračovat. První poznatek: pokud auto podobného typu a s lepicí sadou koupíte, co nejdříve si obstarejte alespoň dojezdové náhradní kolo a hever. Místo pro ně pod podlahou je a ušetříte si řadu nepříjemností.
Test to byl nakonec jen velmi krátký...
Mercedes–Benz C (W203) jsme pro vás zkoušeli již vloni, kdy šlo o kombík (T) v kombinaci se základním vznětovým čtyřválcem 2,2 l a manuální převodovkou. Délka recenze, kterou máte nyní před sebou, bude odpovídat délce samotného testu, a tak zájemce o podrobnosti k této řadě odkazujeme právě na zmíněný test vozu Mercedes-Benz C200 CDI T, v němž jsme shrnuli kompletní genealogii a seznam verzí modelu W203 včetně skutečností, na které by si při koupi ojetiny měl dát motorista pozor.
Zkoušený vůz
Během krátkého období, kdy jsme vůz měli dispozici, jsme jej stihli alespoň nafotit a nechat zběžně prohlédnout v autoservisu, nicméně o výsledky našich tradičních dynamických měření bohužel tentokrát budete ochuzeni. Ale abychom vás o „céčko“ nepřipravili úplně, právě jsme si vypůjčili ojetý sedan C180 Kompressor.
Ani po deseti letech řada W203 vyloženě nezestárla
Tímto krátkým testíkem prošel kombík Mercedes-Benz C270 CDI T s automatickou převodovkou, což je pro řadu potenciálních zákazníků takřka vysněná kombinace. Většina vozů této řady, jež jezdí na našich silnicích, totiž nese jen čtyřválce 2,2 CDI, ale tento pětiválec tomuto autu vyloženě sluší.
„Céčku“ nabízí velmi dobré jízdní výkony a už samotný sametový chod řadového pětiválce tento vůz posunuje takřka o třídu výše, navíc pětistupňová automatická převodovka, pokud je tedy v dobrém stavu, řadí bez rázů a hbitě a celkově nabízí podstatně lepší komfort jízdy a ovládání než nepřesné skříně s manuálním, byť vesměs šestistupňovým řazením.
Pětiválec 2,7 l se vstřikováním common-rail v M-B C příliš často neuvidíte
Mimochodem, kombinace 270 CDI s automatem se osvědčila i ve větší řadě „E-Class“, kterou jsme pro vás vyzkoušeli ve voze Mercedes-Benz E270 CDI T.
Jetý, ale udržovaný
260 000 km, je to hodně, nebo málo? Upřímně řečeno, tento Mercedes byl v citelně lepší kondici než řada podstatně mladších a méně jetých automobilů. Schránka před spolujezdcem byla napěchována nejrůznějšími fakturami ze servisů a protokoly STK, dokonce i servisní knížka byla po celou dobu provozu auta vedena mimořádně pečlivě.
K vozu byla přiložena nezvykle podrobná dokumentace
Podobně starý a jetý vůz s takto precizně vedenými záznamy jsme v redakci neviděli již hodně dlouho. Před několika lety byl přivezen z Holandska (tažné zařízení pro tahání obytných přívěsů kupodivu nemá) a i poté je jasné, že se o něj majitel dobře staral. Průběžně měněné brzdy, brzdová kapalina, filtry, oleje v motoru i převodovce, to jsou jen některé zákroky, o nichž vypovídá nejen servisní knížka, ale také skutečná kondice vozu.
Při obhlídce tohoto auta jsme nezaznamenali náznaky vážnější havárie, nicméně zde byly drobné oděrky na karoserii včetně prohlubně na víku zavazadlového prostoru. Ačkoli byly vozy W203 z počátku výroby náchylné ke korozi, na tomto autě jsme žádnou zatím nenalezli ani na karoserii, ani na podvozku.
Mercedes-Benz C270 CDI T |
Rok výroby | 2002 |
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH) | 129 999 Kč |
Původ: | dovoz |
Servisní kniha: | Ano |
Stav tachometru: | 260 000 km |
| |
Výbava | |
Posilovač řízení | Ano |
Airbagy | 6x |
El. řízení podvozku | ABS, MBA, TCS, ESP |
Centrální zamykání | Ano na DO (transpondér) |
El. ovládání oken | Ano, 4x, aut. |
El. ovládání zrcátek | Ano |
Čalounění | látka |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče | Ano, el. |
Stavitelný volant | Ano, výškově i podélně |
Zadní opěradla | Dělená a sklopná |
Tempomat | Ano |
Klimatizace | Ano, aut., dvouzónová |
Autorádio | Ano, s CD a navigací Becker |
Přední mlhová světla | Ano |
Nárazníky v barvě vozu | Ano |
Litá kola | Ano, orig. |
Xenonové světlomety | Ano |
Palubní počítač | Ano |