Třetí generace ikonického kupátka Audi TT slaví světovou premiéru na autosalonu v Ženevě. Paletu motorů tvoří 2.0 TDI a 2.0 TFSI ve dvou stupních výkonu, quattro má ve standardu jen nejsilnější model.
Kapitoly článku:
Třetí generace malého kupé Audi TT už není tajemstvím. Po fotografiích interiéru, konceptu Allroad Shooting Brake a několika únicích zde máme kompletní informace spolu s rozsáhlou fotogalerií.
Audi TT dostalo novou tvář značky s maskou „single frame“, která ještě víc připomíná erb, a ostře řezanými LED světlomety. Boční silueta i záď zachovávají překvapivou věrnost současnému modelu.
Design nového Audi TT vzdává hold oběma předchozím generacím
Ve srovnání s ním však nové Audi TT ztratilo na hmotnosti a trochu i na rozměrech. Při délce 4180 mm a šířce 1832 mm je o dva centimetry kratší a o osm milimetrů užší. Rozvor přitom narostl o výrazných 37 mm, na 2505 mm. Základní verze s předním pohonem váží 1230 kg, což podle Audi představuje úsporu 50 kg.
Nižší hmotnost je výsledkem použití hliníku na kapotu, blatníky, střechu, dveře a výklopnou zadní stěnu. Ano, nové Audi TT bude opět vlastně liftback, tentokrát se zavazadlovým prostorem o objemu 305 litrů.
Pohon všech kol dostane v sérii jen vrcholná motorizace TTS, ale pro slabší verzi zážehového motoru 2.0 TFSI i vznětového 2.0 TDI bude quattro k dostání za příplatek
Jistě se ale nezmýlíme, když budeme předpokládat, že vás víc zajímají motory. Nuže? Pod kapotou je čtyřválec 2.0 TFSI z konstrukční řady EA888, nabízený ve dvou úrovních výkonu. Ta „základní“ s předním pohonem a manuální převodovkou má 230 koní a 370 Nm, což autu stačí ke zrychlení 0-100 km/h za rovných šest sekund. Nejvyšší rychlost je omezena na obligátních 250 km/h.
Vrcholná verze se jmenuje Audi TTS. Její motor je naladěný na 310 koní a 380 Nm. Sériově se bude dodávat s manuálním řazením a pohonem všech kol, „stovku“ zvládne za 4,7 s.
V nabídce bude i diesel 2.0 TDI (184 k, 380 Nm), který známe z Octavie RS TDI. Jeho hlavní parametry jsou 7,2 s, 235 km/h a 4,2 l/100 km.
Pohon všech kol u čtyřkolek zajišťuje samozřejmě spojka Haldex páté generace. Software určující rozdělování točivého momentu byl však napsán speciálně pro TT. V dynamickém režimu posílá na zadní kola větší podíl hnací síly, což by podle Audi mělo zajistit sportovnější jízdní vlastnosti zejména na kluzkém povrchu.
Místo analogových „budíků“ má TT digitální přístrojový panel
Novinky podvozku jsme už viděli na jiných koncernových autech: vylepšené adaptivní tlumiče a progresivní řízení s proměnným převodem. Model TTS má vedle výkonnějšího motoru také sportovní, o 10 mm snížený podvozek.
Nové Audi TT Coupé bude mít oficiální výstavní premiéru už zítra v Ženevě. U prodejců Audi ho však nejspíše neuvidíme dříve než ve druhé polovině roku. Koneckonců i samotná automobilka upozornila, že TT zatím nemá typové schválení.