Nissan GT-R se nakonec včera na Nürburgring vrátil a zatím alespoň částěčně splnil své předsevzetí. Jedničkou ale stále není.
Cílevědomost, to je vlastnost, kterou Japoncům nelze upřít. Není to tak dávno, co se na Severní smyčce Nürburgringu objevil nový Nissan GT-R v sériovém provedení, aby zde zkusil své štěstí. Na první pokus se mu podařilo dosáhnout na jednom kole dobrého času 7 min 38 s, který při dalším pokusu snížil až na neuvěřitelných 7 min a 29 s. O plné tři vteřiny tak pokořil Porsche 911 v provedení GT2.
Značka Porsche však tehdy přispěchala s poněkud ješitným obviněním, že sériový GT-R mohl bezmála třináctimílový okruh zajet nejlépe za 7 min a 54 s a že použitý vůz musel tedy být upraven. Nissan následoval zveřejněním videonahrávky z celé jízdy, která alespoň na první pohled naznačovala, že se skutečně jednalo o běžné, sériové provedení. Stín pochybností však zůstával a tým Nissan se jej včera pokusil vyvrátit jednou provždy. Na Severní smyčku se vrátil a svůj nedávný výsledek ještě zlepšil, ačkoli fenomenální čas Chevroletu Corvette ZR1 zatím nepokořil.
Na Nürburgringu se nyní blýsknul s modelem GT-R v plně produkčním provedení Series II modelového roku 2010. Výkon pohonné jednotky narostl o 5 koní, nově bylo odladěno pérování, pneumatiky mají lepší přilnavost a nově byla nastavena i převodovka, navíc byla použita pouze kola z verze GT-R SpecV, kterou vám představíme níže.
Nejlepším jezdcem týmu Nissan je opět Toshio Suzuki, který kdysi startoval i ve Formuli 1. Jeho záměrem bylo nyní zlepšit čas potřebný k ujetí jednoho okruhu Severní smyčky o čtyři až pět vteřin, což se ale nakonec nepodařilo. Suzuki na Nissanu si však přesto výrazně polepšil a jedno kolo urazil za 7 min 27,56 s. Porazit Corvettu ZR1, která zde kolo ujela za 7 min 26,4 s, se tedy nepodařilo, nicméně dnes bude následovat nový pokus.
Nissan GT-R SpecV
Příplatkové provedení SpecV se od běžného provedení Nissanu GT-R Series II (pro modelový rok 2010) liší lehčí stavbou a vyšším výkonem. V Japonsku se představilo v půli letošního února a bude dostupné u několika vybraných místních dealerů, a to za dvojnásobnou cenu v porovnání s běžným Nissanem GT-R. Verze SpecV se však bude na exportních trzích nabízet za cenu nižší.
Model GT-R SpecV, který vám nabízíme na přiložených snímcích, se na první pohled vyznačuje novými dvacetipalcovými ráfky Rays, pod karosérií však zaznamenáme další drobné úpravy. Patří mezi ně aplikace keramických brzd, vylepšených závěsů s tlumiči Bilstein Damptronic a funkce „overboost“ dočasně zvyšující točivý moment a tedy i výkon motoru. Karosérie prestižního provedení SpecV bude pak na první pohled rozeznatelná podle nové masky chladiče, zadního spoileru a optimalizovaných otvorů ve spodní části nárazníku. Zákazníci si budou moci připlatit za nový odstín Ultimate Black Pearl s nafialovělým lakem.
Uvnitř vozy řady SpecV poznáte podle takřka výhradně černých tónů s uhlíkovými obkladovými prvky a chromovanými detaily. Za příplatek lze získat audiosoustavu Bose (vůz na snímcích ji má) nebo pneumatiky Dunlop s maximální přilnavostí (na fotografiích však vidíme standardní obutí Bridgestone Potenza).
Nissan GT-R dosahuje znamenitých výsledků nejen na závodních tratích, ale především u zákazníků. Představitelé Nissanu proto potvrdili, že připravují nový model, jenž stane na stejném podvozku. Podle všeho se bude jednat o exkluzivní, osmiválcový sedan Infiniti...
Nová speficikace si zřejmě poradí i s Corvettou, zda se to ovšem podaří i běžnému modelu, o tom zatím můžeme jen spekulovat.
Nissan GT-R SpecV