Je to zvláštní. Zatímco papírově je převodovka CVT výhodná kvůli nižší spotřebě paliva, zákazníci ji nechtějí. Nissan byl například nucen zásadně přepracovat chování svých automatů CVT a Audi se teď rozhodlo úplně koncepci převodovky s plynule měnitelným převodem opustit.
Modely Audi A4, A5, A6 a A7 s touto převodovkou průběžně dostanou nové konvenční automaty s hydrodynamickým měničem nebo skříně se dvěma spojkami. Té Audi říká S Tronic, jinak se u koncernu jmenuje DSG. Jen připomeneme, že to bylo Audi, které poprvé nasadilo dvě spojky do sériového auta.
Zákazníkům se prostě nelíbí chování převodovky CVT. Navíc moderní automatické převodovky jsou se svou efektivitou tak daleko, že mnohdy dokáží spotřebu ještě snížit. Doba neefektivních automatů, které omezovaly dynamiku a o několik desítek procent zvyšovaly spotřebu, dávno skončila.
Převodovkám CVT v modelech Audi (značka jim říká Multitronic) také nepomohlo několik svolávacích akcí kvůli poruchovosti a určitě ani hromadná žaloba ve Spojených státech, kde bylo Audi nuceno měnit převodovky u aut až do stáří deseti let. Podívejte se na přiložené video, jak převodovka Multitronic v Audi funguje.