5
Fotogalerie

Škoda ohlásila za rok 2010 prodejní rekord, již nyní

Ačkoli rok 2010 ještě neskončil, Škoda jej již označila z hlediska objemu prodejů za rekordní. K tomuto sebevědomému prohlášení firmu opravňuje prostý fakt - již za uplynulých 11 měsíců překonaly prodeje všechny dosavadní historické záznamy a staly se nejvyššími za jediný kalendářní rok.

S nárůstem o 12,3 % a přesně 702 400 prodanými vozy překonala česká automobilka už po jedenácti měsících celkový výsledek roku 2009, kdy za leden až prosinec prodala celkem 684 200 aut. Jen v listopadu si značka celosvětově výrazně polepšila prodala 64 200 vozů (pro srování: za listopad 2009 jich bylo 55 500 vozů, letos je to tedy o o 15,8 % více).

Vysoké dvojciferné nárůsty prodejů zaznamenala Škoda Auto především na růstových v Číně, Indii a Rusku, menší pak v zemích střední  východní Evropy. Horší je to s prodeji v západní Evropě, kde trhy výrazně klesají, automobilce se nicméně nezřídka podařilo alespoň zvýšit své tržní podíly, tedy dosáhnout prodejů klesajících méně než je v daném místě obvyklé.

Na našem trhu se Škodě letos dařilo a její tržní podíl v listopadu vzrostl na 34,3 % (loni 32,9 %). Automobilka v Česku prodala v prvních jedenácti měsících roku 53 400 vozů (leden-listopad 2009 50 800). To odpovídá nárůstu o 5,1 % proti předchozímu roku. Vysoké nárůsty prodejů zaznamenaly modely Octavia Combi a Superb Combi. K zákazníkům zamířily také první vozy druhé generace modelu Octavia Tour.

Také ve střední a východní Evropě Škoda Auto dále zlepšovala svou pozici. Na Ukrajině (+15,9 %), v Maďarsku (+11,4 %), Slovinsku (+18,8 %), Estonsku (+17,5 %) nebo Srbsku (+24,4 %) zvýšila jak počty vozů dodaných zákazníkům, tak i tržní podíly.

Podíly na trhu zvýšila Škoda Auto i v západní Evropě, ovšem jen pokud si z nich odmyslíme Německo, kde došlo k poklesu prodejů i podílu na trhu. Nicméně V Irsku (+107,0 %), Nizozemí (+92,1 %), Finsku (+52,6 %) nebo ve Velké Británii (+23,1 %) dosáhla automobilka zlepšení svých pozic.

Vysokým tempem nadále rostly trhy Indie, Číny a Ruska. Škoda Auto zaznamenala ve všech třech zemích dvojciferný růst. V Indii vzrostl počet dodávek v prvních jedenácti měsících o 33,3 % na 17 800 vozů (leden-listopad 2009 13 300 vozů). V Číně je Škoda Auto v letošním roce s doposud 167 000 (loni 106 900) prodanými vozy o 56,2 % nad úrovní loňského roku. V Rusku bylo prodáno 41 500 vozů (loni 30 100), což představuje nárůst o 37,9 %. Vysokého růstu prodejů dosahuje Škoda Auto také na dalších, poněkud exotických trzích: v Egyptě (+154,4 %), v Turecku (+90,0 %), v Izraeli (+58,4 %) a v Austrálii (+32,1 %).

Mezi modely se nejvíce daří Octavii, výrazně rostou i prodeje modeů Superb a Yeti. Dodávky zákazníkům v listopadu 2010 vypadaly následovně (absolutní prodejní čísla a porovnání s listopadem 2009): Octavia (27 000 vozů/+28,9 %), Fabia (19 500 vozů/-0,7 %), Superb (8 700 vozů/+59,2 %), Yeti (4 500 vozů/+75,5 %), Roomster (2 900 vozů/-12,2 %), Octavia Tour (1 800 vozů/-51,6 %).

Cílem automobilky pro letošní rok je prodej 750 000 aut a v tuto chvíli se rozhodně nejví být nereálným.

Skoda Praktik 2010 01.jpg Skoda Praktik 2010 02.jpg Skoda Praktik 2010 03.jpg
Skoda Praktik 2010 04.jpg Skoda Praktik 2010 05.jpg
Roomster nepatří mezi zrovna úspěšné modely Škody, k lepším zítřkům mu má pomoci i nová verzie Praktik

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud