Švýcarská miniautomobilka Rinspeed si ani tentokrát nenechá ujít příležitost prezentovat se na domácím autosalonu svojí novou studií.
Kapitoly článku:
Jen málo podobných firem dokáže stavět tak rozmanité, promyšlené a vtipné studie jako Rinspeed. Již řadu let s železnou pravidelností společnost Rinspeed představí v půli února nový koncept, který pak oslaví svoji oficiální premiéru na březnovém autosalonu v Ženevě. A letošní rok nezůstane výjimkou, na stánku Rinspeedu tentokrát zazáří studie Dock+Go.
Rinspeed Dock+Go pro letošní autosalon v Ženevě
Připomeňme, že předloňský rok patřil minivozíku Rinspeed Uc?, zatímco ten loňský přinesl volnomyšlenkářsky otevřený výlet do sedmdesátých let mezi hippies v podobě roztomilého prototypu Rinspeed BamBoo. Tentokrát Rinspeed zůstane poněkud při zemi a představí model Dock+Go, jenž vychází ze sériového minivozu Smart ForTwo Electric (ED).
"Batoh" bude k Smartu připevněn na pevno, tedy bez otočného mechanizmu
Jádrem této přestavby se stává kompaktní přívěsný vozík, o němž u Rinspeedu hovoří jako o „batohu na kolech“. Tento vozík je koncipován ve stylu tendru parní lokomotivy, tedy jako druh dodatečného zdroje energie, jenž může nést elektrocentrálu či sadu palivových článků nebo akumulátorů. Autor studie Frank M. Rinderknecht tuto soustavu nazývá Vario Hybrid.
Úprav doznal také interiér
Tento „batoh“ chce řešit omezený dojezd elektromobilu Smart ForTwo Electric, který se má v sérii pohybovat okolo 140 km. Po zastavení je navíc schopen elektřinou napájet třeba víkendovou chatu nebo rovnou celou domácnost. Pokud se s vozem Smart ForTwo Electric chystáte jen na krátkou vyjížďku, lze prý přívěs snadno odpojit a vrátit na své místo originální nárazník.
Systém Rinspeed Dock+Go poslouží široké škále účelů
Přívěsy bude možno vyrábět v široké škále typů lišících se velikostí, vzhledem i funkcí. Kromě zdroje energie mohou sloužit pizzeriím, řemeslníkům nebo „lufťákům“, verzí může být celá řada. Podle připojených snímků zatím pánové z Rinspeedu zřejmě neřešili otázku kroucení zadních kol (všimněte si, na všech snímcích jsou přední kola natočena rovně), jež podle všeho postrádá natáčecí mechanizmus nápravy pevně připojeného vozíku…
Ačkoli studie Rinspeed Dock+Go vychází z modelu Smart ForTwo ED, přívěsný vozík bude možno prý připojit i za jakýkoli jiný Smart ForTwo s konvenčním spalovacím motorem.
Smart je německý výrobce malých automobilů. Myšlenka na tak malý vůz vznikla koncem osmdesátých let v hlavě šéfa Swatch, který se v roce 1994 spojil se značkou Mercedes-Benz a o čtyři roky později bylo na světě první auto.
Smart fortwo • Smart fortwo kabrio • Smart forfour