Příplatkový spalovací motor má přesvědčit ty klienty, kteří nechtějí být odkázáni na omezenou síť čerpacích stanic a dlouhé dobíjení.
Elektrický model BMW i5 dříve než v roce 2020 nedorazí. Bude to crossover mezi sedanem, hatchbackem, kupé a SUV a automobilka jím vyplní mezeru mezi městským modelem i3 a sportovním i8. Jako konkurence elektromobilů Tesla ale BMW přinese jednu zásadní výhodu – spalovací motor za příplatek.
„Palubní generátor bude hrát v příštích letech důležitou roli, kdy dojezd čistých elektromobilů bude limitujícím faktorem a zdrojem obav potenciálních kupců,“ svěřil se magazínu Car & Driver Henrik Wenders, který má u BMW na starosti model i5.
U modelu BMW i3 si záložní motor objednalo asi 60 % lidí, což bylo mnohem víc, než kolik automobilka očekávala. Nicméně čísla postupně klesají a BMW se domnívá, že to byla spíše psychologická záležitost než nutnost. Lidé spalovací motor prý potřebují stále méně a méně.
„Model i3 je druhé nebo třetí auto v rodině, ale o i5 musíme uvažovat jako o potenciálním jediném rodinném autě,“ doplnil Wanders. Právě příplatkový spalovací motor má přesvědčit ty klienty, kteří nechtějí být odkázáni na omezenou síť čerpacích stanic a dlouhé dobíjení.
Výzvou pro model BMW i5 bude i nabídnout takový palubní generátor elektřiny, který nesníží dynamický potenciál auta a postará se o dostatečnou výrobu elektřiny. BMW se také nechce pouštět do závodů o maximální dojezd elektromobilů, takže velikost akumulátorů bude omezená. O modelu i5 se mluví jako o autě s maximální kapacitou akumulátorů 75 kWh.
Podle automobilky je důležité najít rozumnou rovnováhu mezi elektrickým dojezdem a velikostí, hmotností i cenou akumulátorů. Výroba velkých baterií je také energeticky náročná a BMW nechce, aby takové auto mělo ve výsledku větší uhlíkový otisk než klasické vozy se spalovacím motorem.