Je tomu již pět let, co se za výrobou MG a Roverů v britském Longbridge zavřela voda. Dlouhé výrobní přestávce ale má být konec, čínští majitelé totiž oznámili, že v původních továrnách MG Rover obnoví výrobu.
Patrně si vzpomenete, že kdysi britská firma vyhlásila bankrot v roce 2005 a dnes patří spolu se značkou Roewe velkému čínskému koncernu SAIC. Právě Roewe vyrábí na bází technologií Roveru hned několik modelů (třeba kompaktní 550 nebo větší 750E) a řadu dalších vyvíjí (prohlédněte si špionážní fotografie chystaného SUV nebo modelu 250), všechny jsou ale vyráběny v Číně. V rámci své evropské ofenzivy chce ale SAIC začít i s výrobou v původních továrnách a v prvé řadě k tomu využít značky MG.
První vlaštovkou má být model MG6, který automobilka poprvé představila již loni. Výroba verze liftback se rozjede začátkem příštího roku a nejprve má být vůz v Longbridge pouze montován z dílů vyráběných v Číně. Později, pokud bude MG6 dostatečně úspěšné, se má na Ostrovech rozjet i kompletní výroba.
Úspěch MG6 bude pochopitelně závislý na míře vřelosti, s jakým jej zejména britští zákazníci přijmou. Automobilka je pochopitelně sebevědomá a zdůrazňuje, že MG je nyní součástí jedné z nejrychleji rostoucích automobilových firem světa a jeho produkty podle toho budou vypadat. Pro nás není bez zajímavosti, že jedním z cílů MG6 bude v Británii úspěšná Škoda Octavia, která v případě liftbacku nabízí podobné řešení karoserie. Dalšími klíčovými konkurenty budou kompaktní sedany a liftbacky Hyundai a Kia. Už z toho je patrné, že „nové MG” bude na zákazníky útočit hlavně zajímavou kombinací hodnoty a ceny, což je podle SAIC klíčem k úspěchu v dnešní složité ekonomické situaci.
Uvidíme, jak to s těmito plány dopadne. Není to totiž poprvé, co noví majitelé chtějí v Británii výrobu obnovit. Zatím to ale ani jednou pořádně nevyšlo...
MG6 ve své loni představené podobě
MG je britská automobilka založená v roce 1920 Cecilem Kimberem. Byla známá předevšími svými dvousedadlovými sportovními vozy.
Výroba byla v MG ukončena v roce 1980. Následovalo několik návratů, dnes značku vlastní čínská Shanghai Automotive Industry.
MG3 • MG ZS EV