Audi vystavuje na letošním frankfurtském autosalonu model A3 s novým 1,6 litrovým dieselovým agregátem TDI, jenž časem úplně nahradí populární 1,9 TDI a to u všech koncernových modelů využívajících tohoto motoru. Jednotlivé automobilky přitom začaly od těch nejmenších, k dispozici bude pro Polo, Golf a Passat, Ibizu a Leon, A3 a Octavii, přičemž větší modely se na řadu dostanou zřejmě později.
Přítomnost dvojice agregátů s označením 1,6 TDI u nabídky k Audi A3 však není žádnou horkou novinkou, jelikož jejich příchod oznámila automobilka již v červnu. Nyní ale přichází třetí úspornější verze, která se může pochlubit ještě nižší spotřebou paliva, než její dva přímí sourozenci. Automobilka tentokrát pro své úpravy využila silnější 77 kW/105 k variantu, u níž mírně poupravila řídící jednotku a přidala několik „trendy“ prvků pro snížení spotřeby a emisí CO2. Zatímco sprintem z nuly na 100 km/h, jenž dosáhne za 11,4 sekund, se zřejmě nikdo moc chlubit nebude, úsporná A3 se svým majitelům odvděčí nízkou kombinovanou spotřebou, jenž podle údajů výrobce činí krásných 3,8 l/100 km.
Pod nižší apetit dieselového agregátu se, jak jsme již zmínili výše, podepsali i další pomocné prvky, jako třeba pneumatiky s nižším valivým odporem, aerodynamické doplňky, systém stop and start a soustava regenerativních brzd. Jen pro porovnání dodejme, že ten samý 1,6 litrový diesel zkonzumuje v běžné verzi bez úsporných prvků v průměru 4,5 l/100 km.
Audi A3 1,6 TDi