Zpoza Atlantiku k nám přijíždí odvážné supersportovní auto americké výroby. Vypadá jako jedna velká výzva.
A tvůrci se výzev nebojí, neboť pro jeho prezentaci vybrali Itálii, kolébku těch nejlepších strojů, jež lze popisovat jako silniční supersporty. Společnost Rossion Automotive svoji novinku uvádí na evropské trhy, kde ji bude zastupovat firma Hybrid UKGarage z Bergama. A z prvních informací od těch, kteří s vozem mohli jezdit po italském pobřeží, není suverenita, s jakou výrobce zaútočil na domovinu strojů Ferrari či Lamborghini, vůbec nemístná.
Model Rossion Q1 vzniká ve spolupráci společností 1g Racing a Rossion Automotive a po technické stránce vychází ze staršího vozu Noble M400. Rossion Automotive koupil výrobní práva na tento model od Noble Automotive již v roce 2007. Pod zadní kapotou trůní vidlicový šestiválec značky Ford s objemem 3,5 l, který díky přeplňování dvojicí turbodmychadel dosahuje výkonu 450 koní (330 kW). Uložen je napříč těsně před zadní nápravou a vozu propůjčuje působivé dynamické parametry: ten díky němu z klidu na 96 km/h zrychlí za pouhých 3,1 s, na 160 km/h za 7,7 s a dosáhne rychlosti 304 km/h.
Na tuto pohonnou jednotku navazuje šestistupňová převodovka Getrag s manuálním řazením a výkon se na zadní kola přenáší skrze diferenciál Quaife s omezenou svorností. Na první pohled lze sledovat jakousi podobnost s výchozím vozem Noble M400, oproti němu však byla karosérie modernizována a přišla o monstrózní zadní přítlačné křídlo. Interiér nového vozu je oproti tomu zcela nový. V porovnání s M400 je Rossion Q1 poněkud méně ztřeštěný a svým důstojnějším vzhledem se pokusí oslovit evropské zákazníky.
Rossion Q1