Česká nátura velí hledat auto s co největším kufrem a co nejmenší spotřebou za co nejméně peněz. Dali jsme dohromady žebříček aktuálně nejlevnějších modelů v různých kategoriích, od malých aut až po luxusní limuzíny. Ceny jsou platné k dově přípravy článku a časem se samozřejmě mohou měnit.
Nejlevnější auta
I přes rostoucí ekonomiku a vyšší legislativní požadavky na bezpečnost a ekologii se stále někteří výrobci vejdou do magické hranice 200 000 korun, a to ještě s docela velkou rezervou. Asi nikoho nepřekvapí, že tradičně nejlevnější je na našem trhu Dacia.
Na českém trhu koupíte pod 200 000 korun sedm různých modelů. Nejlevnější je stále Dacia Logan, mezi nejdostupnější vozy se vejde i Škoda s modelem Citigo
Konkrétně jde o model Dacia Logan s motorem 1,2 l za 169 900 korun, za příbuzné Sandero se stejnou pohonnou jednotkou si připlatíte pět tisíc korun. Mezi tři nejlevnější auta se ale vejde i Ford Ka s motorem 1,2 l o výkonu 69 koní. Ten stojí 186 990 korun včetně daně. Pokud necháme Logan a Sandero jako jednu značku, třetí nejlevnější je Škoda Citigo 1.0 MPI za 197 200 korun. Do dvou set tisíc se vejde i Seat Mii, Nissan Micra a Hyundai i10.
Nejlevnější diesel
Když nízkou cenu, tak určitě chcete i nízkou spotřebu, kterou turbodiesel (aspoň tedy papírově) slibuje. Přesto si proti nejlevnějšímu autu na našem trhu musíte připlatit více než 100 000 korun, za což byste při dnešních cenách pořídili asi 3100 litrů benzínu.
Nejlevnější naftové auto je opět Dacia Logan. Celkem se ale do tří set tisíc korun vejde jen šest modelů, z toho tři Dacie
Nejlevnější diesel je aktuálně Dacia Logan 1.5 dCi za 271 900 korun. Následují modely Dokker a Sandero. Ale ať nezůstáváme jen u Dacie, Nissan Note 1.5 dCi stojí 284 900 korun a Citroën C-Elysée je aktuálně k mání za 289 900 korun. Do tří set tisíc se s dieselem vejde už jen Fiat Punto 1.3 Multijet.
Automobilka Hyundai má nyní prodejní akci, v rámci které lze pořídit model i20 s motorem 1.1 CRDi za 239 990 korun. Dle běžného ceníku stojí i20 CRDi 339 990 korun. Akce platí do konce zaří.
Nejlevnější hybrid
Pokud se domníváte, že hybridem zachráníte lední medvědy, připravte si minimálně 364 900 korun. Za ně totiž koupíte Toyotu Yaris Hybrid, nejlevnější hybridní auto na českém trhu.
Nejlevnější hybrid stojí o skoro sto tisíc víc než nejlevnější diesel
Druhý nejlevnější vůz s hybridním pohonem je Honda Jazz Hybrid za 439 900 korun, třetí Toyota Auris Hybrid za 499 900 korun. Toyota Prius začíná až na 630 000 Kč.
Nejlevnější SUV a crossovery
Otázka je, jaká auta vlastně mezi SUV a hlavně crossovery zařadit. Když ale zůstaneme u klasického rozvržení, je nejlevnější Dacia Duster za 249 900 korun. Následuje crossover Nissan Juke za 289 900 korun a Citroën C4 Cactus za 299 900 korun.
Oblíbenost crossoverů a SUV stojí i za trochu vyššími cenovkami, ale přesto se aspoň tři modely vejdou do tří set tisíc korun. V kategorii do čtyř set tisíc je pak už docela plno
Pak už se dostaneme přes tři sta tisíc, za Kiu Soul dáte minimálně 304 980 korun a za Renault Captur 309 900 korun. Domácí Škoda Yeti začíná až na 379 900 korunách.
Nejlevnější čtyřkolky
Obliba pohonu 4x4 roste, ale musíte si za něj připlatit. Své pověsti dostála opět Dacia, která nabízí nejlevnější auto s pohonem 4x4, i když ne stálým, ale elektronicky připojitelným.
Dacia Duster vede kromě crossoverů a SUV i žebříček nejlevnějších čtyřkolek. Moc aut s pohonem 4x4 se ale do čtyř set tisíc korun na našem trhu nevejde
Dacia Duster 4x4 vyjde na minimálně 332 900 korun. Na druhém místě je Suzuki Swift s motorem 1,2 l o výkonu 69 k, který ve čtyřkolce stojí 364 900 korun. Fiat Panda 4x4 má v ceníku uvedenu částku 366 300 korun, ale dostanete rovnou diesel 1.3 Multijet.
Nejlevnější zadokolka
Když už jsme u koncepcí pohonu, tak se podívejme na pohon zadních kol. Čekáte, že nejlevnější bude vstupní verze BMW řady 1? Omyl. Nejlevnější je Renault Twingo s motorem vzadu, který pořídíte za 214 900 korun.
Skladové kusy Mazdy MX-5 minulé generace sice koupíte levněji než nové auto, ale počítat ji dnes nebudeme. Nejlevnější zadokolku prodává Renault
Na druhém místě je příbuzný Twinga, Smart fortwo za 279 500 korun. Končící třetí generace mazdy MX-5 se u některých dealerů doprodává za zhruba 570 000 korun, nová generace byla oceněna na 629 900 korun. BMW řady 1 stojí 590 200 korun ve verzi 116i.
Nejlevnější kabriolet
Na trhu ojetin je spousta zajímavých kabrioletů za hezké peníze, ale věnujme se novým autům. Aktuálně, když tedy vynecháme pseudokabriolet Citroën DS3, je nejlevnější plnohodnotný kabriolet Volkswagen Beetle Cabrio za 515 900 korun.
Mezi nejlevnějším a druhým nejlevnějším kabrioletem zeje více než stotisícová mezera. Je to dáno i tím, že spousta „půlmilionových“ kupé-kabrioletů z našeho trhu zmizela
Na druhém místě je nová Mazda MX-5 s cenou 629 900 korun, protože Mini Roadster a Peugeot 308 CC už na českém trhu v ceníku nenajdete. Opel Cascada je s cenou 633 900 korun na třetím místě. Ani Golf Cabrio se tu už neprodává, stejně tak Volkswagen Eos. Ne snad, že by se Češi pro kabriolety hrnuli po tisícovkách...
Nejlevnějších 200 koní
Kdo potřebuje vyšší výkon, musí sáhnout trochu hlouběji do kapsy. Pro dvě stovky koní mu sice bude stačit půl milionu korun, ale jen těsně. Peugeot 208 GTI s motorem 1.6 THP o výkonu 200 koní totiž aktuálně pořídíte za 496 700 korun.
Aktuálně seženete 200 koňských sil nejlevněji v podání Peugeotu 208 GTI. Zajímavá je ale jistě i Astra GTC a kombi Mégane Grandtour GT220
Na druhém místě je odcházející generace Opelu Astra GTC s motorem 1.6 SIDI, kterou po aktuální slevě 86 000 korun pořídíte za 521 900 korun. Jen o tisícovku dražší je praktické kombi Renault Mégane Grandtour GT220, které má výkon hned 220 koní. Na Renault je aktuálně sleva 40 000 korun.
Nejlevnější osmiválec
Pokud chcete něco víc, například tradiční a pomalu vymírající osmiválec, už potřebujete minimálně milion. A to ještě musíte mít štěstí. Kdysi nejlevnější osmiválec, Chevolet Camaro, už zase oficiálně v Česku nekoupíte. Prodával se svého času za 1 033 000 korun.
Nejlevnější cesta k osmiválci vede přes poctivé americké železo. Do trojice nejlevnějších se ale vejde i Mercedes. Kupujte, brzy nebudou. EU tahle politicky nekorektní monstra zdaní tak, že už to nikdo nebude chtít a nevyplatí se to ani vyrábět
Když ale oslovíte některého ze šedých dovozců, lze pořídit Chevrolet Camaro V8 za méně než milion korun i s daní. Většinou se jedná o skladové vozy z Německa starších modelových roků. Pokud nahlédneme do oficiálních ceníků, další je Ford Mustang GT, který s motorem 5.0 V8 o výkonu 421 koní stojí 1 064 000 korun. Na třetím místě je Mercedes-Benz E500 za 1 754 500 korun.
Nejlevnější luxusní limuzína
A když jsme nakousli osmiválce, podívejme se ještě na luxusní limuzíny. Pokud zkrátka máte svoji důstojnost a vyžadujete pořádné auto, budete potřebovat více než dva miliony, přesně 2 070 900 korun, za které koupíte Audi A8 3.0 TFSI quattro.
Pod dva miliony limuzínu neseženete. Aktuálně je na českém trhu nejlevnější Audi A8 a nejdražší Lexus LS. Jenže Lexus vám dá rovnou osmiválec
Král segmentu luxusních sedanů, Mercedes-Benz třídy S, je na druhém místě se základní cenou 2 139 280 korun. Za tu dostanete hned hybridní verzi S300h, ale pohání ji pouze naftový čtyřválec. Jaguar XJ 3.0 D stojí 2 264 999 korun a BMW 730d je aktuálně k mání za 2 389 426 korun.
Aktualizováno 3. 9. 2015 10:50 o prodejní akci společnosti Hyundai.