62
Fotogalerie

Jaguar C-X75: 780 koní a dvě turbíny

Jaguar nás překvapil odhalením konceptu C-X75. Vyznačuje se výjimečným designem i technickým řesením. (+ video)

A nedají si pokoj, pětasedmdesátiny značky Jaguar nás budou provázet na každém kroku snad až do Nového roku. Ale z hrušky dolů; Jaguar do Paříže přivezl opravdu zajímavou studii s označením C-X75. Výrobce o ní hovoří takto: „Naším cílem bylo postavit nejen nejmodernější, ale také nejkrásnější Jaguar všech dob. Vůz, který posune dále věhlasný zvuk stávajícího designérského jazyku Jaguaru v kombinaci s prvky jedinečných strojů minulosti.“

Výsledek těchto snah vidíte na přiložených snímcích. Jaguar C-X75 je „elektrifikovaný supervůz s prodlouženým dojezdem“, který je schopen zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,4 s. Vše probíhá díky páru kompaktních plynových turbín s celkovým výkonem 182 koní (134 kW), jež skrze generátor přivádějí energii li-ionovým akumulátorům. V každém ze čtyř kol se přitom nachází elektromotory se společným výkonem 780 koní (574 kW) a točivým momentem plných 1 608 Nm. Nejvyšší rychlost studie Jaguar C-X75 je elektronicky omezena na 330 km/h, dojezde na baterie činí 110 km a spalovací turbíny akční rádius tohoto vozu prodlouží až na 900 km.

Karoserie konceptu je vesměs vyrobena z hliníku a široké dveře otevírají přístup do kůží čalouněného interiéru. Zde si všimneme obrácených obyčejů. Ačkoli jsou sedadla fixována v nijak nestavitelné poloze, lze požadavkům řidiče přizpůsobit polohu volantu, přístrojového štítu a pedálů. Pilot je o všem potřebném informován skrze trojici monitorů TFT.

Jaguar C-X75 je skutečnou studií, se sériovou výrobou se zkrátka nepočítá. Přesto má naznačovat schopnosti a chutě konstruktérů a manažerů novodobého Jaguaru, které se ve svých dílčích ohledech mohou v brzké době promítnout i do sériové produkce.

Jaguar CX75 01.jpg Jaguar CX75 02.jpg Jaguar CX75 03.jpg
Jaguar CX75 04.jpg Jaguar CX75 05.jpg Jaguar CX75 06.jpg
Jaguar CX75 07.jpg Jaguar CX75 08.jpg Jaguar CX75 09.jpg
Jaguar CX75 10.jpg Jaguar CX75 11.jpg Jaguar CX75 12.jpg
Jaguar CX75 13.jpg Jaguar CX75 14.jpg Jaguar CX75 15.jpg
Jaguar CX75 16.jpg Jaguar CX75 17.jpg Jaguar CX75 18.jpg
Jaguar CX75 19.jpg Jaguar CX75 20.jpg Jaguar CX75 21.jpg
Jaguar CX75 22.jpg Jaguar CX75 23.jpg Jaguar CX75 24.jpg
Jaguar CX75 25.jpg Jaguar CX75 26.jpg Jaguar CX75 27.jpg
Jaguar CX75 28.jpg Jaguar CX75 29.jpg Jaguar CX75 30.jpg
Jaguar CX75 31.jpg Jaguar CX75 32.jpg Jaguar CX75 33.jpg
Jaguar CX75 34.jpg Jaguar CX75 35.jpg Jaguar CX75 36.jpg
Jaguar CX75 37.jpg Jaguar CX75 38.jpg Jaguar CX75 39.jpg
Jaguar CX75 40.jpg Jaguar CX75 41.jpg Jaguar CX75 42.jpg
Jaguar CX75 43.jpg Jaguar CX75 44.jpg Jaguar CX75 45.jpg
Jaguar CX75 46.jpg Jaguar CX75 47.jpg Jaguar CX75 48.jpg
Jaguar CX75 49.jpg Jaguar CX75 50.jpg Jaguar CX75 51.jpg
Jaguar CX75 52.jpg Jaguar CX75 53.jpg Jaguar CX75 54.jpg
Jaguar CX75 55.jpg Jaguar CX75 56.jpg Jaguar CX75 57.jpg
Jaguar CX75 58.jpg Jaguar CX75 59.jpg Jaguar CX75 60.jpg Jaguar CX75 61.jpg 
Jaguar CX75 63.jpg
Jaguar C-X75

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Doporučujeme

Články odjinud