27
Fotogalerie

Land Rover: nový Range Rover, Sport a Disco 4

V dnešním článku se podíváme na všechny tři novinky, které do New Yorku přivezl „aristokratický” Land Rover, který rozhodně nezahálí.

Automobilka Land Rover, která v Ženevě nebyla až tolik vidět, si to v New Yorku pořádně vynahradila. Veřejnosti tam představila hned tři novinky a svým současným modelům tak dodala sílu do dalšího konkurenčního boje. Co konkrétně můžeme letos vidět v expozici automobilky, která je od loňska spolu s Jaguarem v rukou indického koncernu Tata?

Inovovaný Range Rover Sport: více síly a svěžejší vzhled

Hned na úvod se podívejme na to nesvižnější, co nám může výrobce nabídnout, inovovaný Range Rover Sport. Ten se může pochlubit výkonnějším kompresorem přeplňovaným pětilitrovým osmiválcem dodávajícím maximální výkon 375 kW/510 koní. Pro umírněnější povahy je v nabídce ještě jeho slabší atmosférická verze s výkonem 275 kW/375 koní. Obě pohonné jednotky jsou nejenže lehčí a zhruba o 20 procent výkonnější, než jejich předchůdci, ale vyznačují se i nižší kombinovanou spotřebou a kultivovanějším chodem.
01-2010-rr-sport.jpg 02-2010-rr-sport.jpg 04-2010-rr-sport.jpg
Viditelné změny nás čekají samozřejmě i zvenku a to zejména upravené přední a zadní světla, nová výplň masky a masivnější zadní nárazník. Pár novinek nás čeká i po nastoupení luxusně laděného interiéru, v němž nyní najdeme kvalitnější materiály a nový volant.  

05-2010-rr-sport.jpg 08-2010-rr-sport.jpg 12-2010-rr-sport.jpg
15-2010-rr-sport.jpg 19-2010-rr-sport.jpg 27-2010-rr-sport.jpg

Range Rover: modernizovaný klasik

Klasická verze modelu Range Rover je již léta jedním z nejluxusnějších vozů třídy SUV a rozhodně jej není třeba nějak zvlášť představovat. Rozhodně je ale třeba poznamenat, že tento model si díky svému tradičnímu vzhledu o změny příliš neříká, ovšem po letech jej třeba alespoň trochu osvěžit, aby mohl udržet krok s nelehkou konkurencí. Veškeré stylingové změny se však opět nesly ve velmi jemném duchu, to však neznamená, že inovovaný Range Rover bude problematické odlišit od předchozí verze. Celý vůz totiž působí zaobleněji, najdeme zde novou masku, světlomety, LED směrovky a zadní sdružená světla, které jsou také tvořena bloky diod. Opomenout nesmíme ani přední a zadní nárazníky, jež prošly viditelnými změnami a to zejména s ohledem na přední mlhovky umístněné blíže k vozovce.

01-2010-range-rover-press.jpg 02-2010-range-rover-press.jpg 04-2010-range-rover-press.jpg
Dramatičtější změny se ovšem odehrály v kokpitu, kde do středové konzole výrobce vsadil 12-ti palcový TFT display a nové ovládací prvky, které jsou seřazeny s ohledem na co největší ergonomii. Stejně jako u modelu Sport i zde musíme konstatovat, že interiér působí mnohem luxusněji a to i díky tomu, že výrobce se rozhodl zanechat ostré a strohé tvary, a použít i kvalitnější materiály. Vyznavači mototuristiky pak jistě ocení propracovanější navigační systém, který lze ovládat přes dotykovou obrazovku, součástí multimediálního systému je i USB port a přípojka pro iPod.
Další neopomenutelné změny nás ještě čekají pod kapotou, kde se usídlil stejný pětilitrový agregát, jako u verze Sport. Pro úplnost jen připomeňme, že i u tohoto modelu budou k dispozici dvě verze a to standardní atmosférická a přeplňovaná kompresorem. Silnější verze pak z nuly na 100 km/h akceleruje za slušných 5,9 vteřiny a slabší stále plně postačujících 7,2 vteřiny.
Další modifikace se pak týkají elektronických systémů, jako třeba Terrain Response, nebo senzorů sledujících „mrtvý uhel“ a dálková světla s automatickým ztlumováním.

06-2010-range-rover-press.jpg 10-2010-range-rover-press.jpg 13-2010-range-rover-press.jpg
15-2010-range-rover-press.jpg 17-2010-range-rover-press.jpg 24-2010-range-rover-press.jpg 

Land Rover Discovery 4: do třetice všeho dobrého

Třetí a zároveň poslední novinkou, kterou do „velkého jablka“ přivezl Land Rover, je tradiční terénní verze Discovery, tentokrát s označením 4. V tomto případě můžeme už jenom zmínit, že do této verze bude dodáván pouze pětilitrový atmosférický osmiválec, jelikož u tohoto vozu bude sportovně laděná verze pětilitrového agregátu zřejmě zbytečná. Agregátu standardně sekunduje šestistupňový automat ZF upravený pro použití i mimo silnice.

Nejvíce pozornosti věnoval výrobce samozřejmě podvozku a zlepšování jízdních vlastností v terénu, čemuž odpovídá inovovaný systém Terrain Response disponující pěticí předvolených stupňů volených v závislosti od aktuálních podmínek a terénu.
Změny zevnějšku se nesly v duchu ostatních dvou soukmenovců, takže i zde se na řadu dostaly nové světlomety, nárazníky a masivnější maska. Modifikace se dostaly i k elektronickým asistenčním systémům usnadňujícím třeba jízdu z kopce nebo do kopce. Spolu s úpravami tlumičů se dostalo i k zlepšení řízení a větším brzdovým kotoučům.  

000_2010lr4.jpg001_2010lr4.jpg002_2010lr4.jpg 
003_2010lr4.jpglr4_1280_q.jpg010_2010lr4.jpglr4_1280_ab.jpg  
12-2010-lr4-discovery-press.jpglr4_1280_r.jpg

Všechny tyto novinky se již v průběhu nejbližších měsíců začnou postupně dostávat k jednotlivým dealerům a závěrem nutno konstatovat, že výrobce vzal modifikace opravdu zostra. Alespoň však víme, že nás Land Rover v nejbližších letech zase opět ničím nepřekvapí nebo, že by přece?

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

Doporučujeme

Články odjinud