5
Fotogalerie

Porsche opravdu zastavilo dodávky modelu 911 GT3, je poněkud vznětlivý

Zákazníci, kteří mají objednané Porsche 911 GT3 aktuální generace 991, se svého nového auta jen tak nedočkají. Automobilka z Zuffenhausenu totiž pozastavila jeho dodávky, aby vyšetřila dva případy samovolného požáru. 

Porsche1.JPGPorsche2.jpg
Policejní snímky hořícího Porsche 911 GT3 ze Švýcarska (Foto: Kantonspolizei - Gossau)

Zvěsti o přerušení dodávek kolovaly internetem už minulý týden v souvislosti s kauzou švýcarského majitele. Jeho Porsche 911 GT3 začalo během jízdy vydávat podezřelé zvuky z motoru. Proto sjel z dálnice  a zastavil. Zjistil, že z auta uniká olej a z motorového prostoru vychází kouř. Zanedlouho auto vzplanulo. 

Teprve nyní ale automobilka potvrdila, že k pozastavení dodávek zákazníkům skutečně přikročila. Mluvčí Porsche to včera odpoledne přiznal agentuře Reuters

K druhému podezřelému vzplanutí došlo podle blogu Axis of oversteer v Itálii. U téměř nové GT3 s najetými šedesáti kilometry se rozsvítila kontrolka upozorňující na nízký tlak oleje a několik sekund nato vypukl požár. 

Porsche letos dodalo zákazníkům 322 kusů GT3. Relativně specializovaná varianta řady 911 je vyladěná pro nasazení na závodních okruzích. Vedle špičkového podvozku je její chloubou vysokotáčkový atmosféricky plněný boxer o výkonu 475 koní. Právě ten by mohl být příčinou problémů.

Porsche-911_GT3_2014_1600x1200_wallpaper_06.jpgPorsche-911_GT3_2014_1600x1200_wallpaper_07.jpgPorsche-911_GT3_2014_1600x1200_wallpaper_0e.jpg
Aktuální GT3 má zbrusu nový motor, kombinovaný výhradně s převodovkou PDK

Zatímco dřívější generace GT3 měly motory Mezger, jejichž původ sahal až k závodní 911 GT1, boxer v GT3 generace 991 je nová konstrukce, vycházející z jednotky pro Carreru S. Má ale řadu jiných dílů včetně klikové hřídele, ojnic a kompletních ventilových rozvodů. Díky tomu točí astronomických 9000 min-1.

Novinkou je také přenos hnací síly. Zatímco předchozí modely GT3 spoléhaly na manuální řazení, současná verze se dodává výhradně s dvouspojkovou převodovkou PDK. 

Porsche 911 GT3 není nejdražší variantou 911, jak mylně uvedla ČTK a některá média to od ní převzala. U českého dovozce stojí 3 813 000 Kč. Například 911 Turbo S Cabriolet vyjde na 5 757 000 Kč.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud