25
Fotogalerie

VW Golf Cabrio: třetí v řadě a další do party

Automobilka Volkswagen předběžně představuje již třetí generaci kabrioletu odvozeného z kompaktního modelu Golf.

Již na sklonku loňského roku jsme vás informovali o tom, že Volkswagen pracuje na otevřené verzi své řady Golf. Jak se zdá, jízdě ve vlasech v poslední době u Volkswagenu přejí, veřejnosti v současnosti nabízí kupé – kabriolet Eos a navíc dostal zelenou projekt roadsteru vycházejícího z konceptu Volkswagen Bluesport. Otevřené Golfy mají u Volkswagenu tradici, ale nebyly odvozeny ze všech jejich generací. Verze s plátěnou střechou se dosud dočkaly pouze generace první a třetí. Ta vůbec první měla nahradit populární „brouky“, jež na otevřené verze předělávala řada karosáren, mezi nimiž svojí kvalitou vynikaly zvláště výrobky Karmann.

VW Golf Cabrio 1979.jpg VW Golf Cabrio 1997 2.jpg VW Golf Cabrio 1997.jpg

Novinka vychází z šesté generace modelu Golf, její dvoudveřová čtyřmístná karoserie je proti nepřízni počasí kryta plátěnou střechou, jež se elektricky spouští nebo natahuje za pouhých 9,5 s, a to až do rychlosti 30 km/h. Ztvárnění karoserie do značné míry vychází z běžné verze hatchback, vyznačuje se však více skloněným čelním sklem a přepracovanou zádí. Zatímco dosavadní otevřené Golfy byly k ochraně posádky při převrácení chráněny bezpečnostním obloukem nad zadními sedadly, nový Golf je vybaven vystřelovacím systémem za zadními hlavovými opěrkami. Až na čtyřmístné uspořádání je interiér prakticky shodný s hatchbackem. Nový Golf Cabrio je 4 215 mm dlouhý (je tedy o 208 mm kratší než Eos), 1 424 mm vysoký a 1 779 mm široký. Při složené střeše nabízí zavazadlový prostor o objemu alespoň 250 l.

VW Golf Cabrio 21.jpg VW Golf Cabrio 22.jpg VW Golf Cabrio 06.jpg
VW Golf Cabrio 03.jpg VW Golf Cabrio 10.jpg VW Golf Cabrio 11.jpg 

V našich podmínkách bude Golf Cabrio k mání s celkem šesti známými motory, z nichž všechny disponují přímým vstřikováním paliva a přeplňováním, ve výkonovém rozpětí od 105 do 210 koní. Zážehové jednotky jsou nabízeny ve verzích 1,2 TSI/105 koní (77 kW), 1,4 TSI/122 koní (90 kW), 1,4 TSI/160 koní (118 kW) a 2,0 TSI/210 koní (154 kW), na milovníky nafty čekají common raily 1,6 TDI/105 koní (77 kW) a 2,0 TDI/140 koní (103 kW). Nejhospodárnějším bude provedení vybavené slabším z „dieselů“ a soustavou BlueMotion, jež se pochlubí průměrnou spotřebou 4,4 l/100 km a emisemi CO2 ve výši 117 g/km. Volkswagen Golf Cabrio lze objednávat již nyní, v Evropě ceny mají začínat zhruba na 580 000 Kč. 

VW Golf Cabrio 12.jpg VW Golf Cabrio 13.jpg VW Golf Cabrio 14.jpg
VW Golf Cabrio 15.jpg VW Golf Cabrio 16.jpg VW Golf Cabrio 18.jpg
VW Golf Cabrio 19.jpg VW Golf Cabrio 20.jpg VW Golf Cabrio 17.jpgVW Golf Cabrio 08.jpg VW Golf Cabrio 01.jpg VW Golf Cabrio 02.jpg
VW Golf Cabrio 04.jpg VW Golf Cabrio 05.jpg VW Golf Cabrio 07.jpg
VW Golf Cabrio 09.jpg
 

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf je dlouholetým bestsellerem nižší střední třídy v Evropě. Oblibu si získal širokou nabídkou verzí, přívětivou ergonomií a solidními jízdními vlastnostmi. V současnosti je na trhu osmá generace Golfu.

Ceny, výbava, data • Test VW Golf 1.5 eTSI • Minitest VW Golf 2.0 TDI • VW Golf GTI První jízda • VW Golf Variant a Alltrack • VW Golf GTI vs. GTE

Doporučujeme

Články odjinud