M3 to vlastně není, ale zbraň to je. Manhart Racing totiž osadil BMW E91 pětilitrovým desetiválcem z M5 s masivním výkonem 550 koní.
V Mnichově vůbec kombíky ve verzi M3 pro generaci E91 nevyrábí, proto musela přijít firma Manhart Racing, aby vyšla vstříc těm, kteří na snímcích v prospektech potřebují přepravovat surfy a golfové hole, ve skutečnosti pak spíše zboží do krámu či restaurace.
Jenže u Manhartu se nespokojili s prostou zástavbou vidlicového osmiválce M3 s objemem 4,2 l, ale sáhli rovnou pro pětilitrovou desetiválcovou jednotku z modelu M5 (E60). Ale ani to jim nestačilo. Pohráli si s řídicí elektronikou a instalovali závodní čtyřkanálovou výfukovou soustavu s tlumiči HJS, čímž výkon narostl na plných 550 koní (403 kW).
Celý vůz je jakousi skládačkou, na níž převažují karosářské díly z modelu M3 (E90) včetně kapoty, nárazníku, předních blatníků, prahových spoilerů či zpětných zrcátek, zadní nárazník a rozšířené blatníky jsou pak citlivým dílem Manhart Racing. Také palivová nádrž, řízení a podvozek pochází z M3 E90, z větší „empětky“ si u Manhartu půjčili zcela svorný diferenciál a sedmistupňovou převodovku SMG. Omezovač nejvyšší rychlosti pochopitelně vzal za své, díky tomu toto monstrum jede až 324 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlí za 4,3 s. „Ekology” bohužel nepotěšíme: Manhart Racing pro tento vůz neudává spotřebu paliva ani emise CO2...
Zatímco výkonové parametry berou dech, vnější vzhled je veskrze tradiční, u Manhartu se snažili maximálně respektovat běžné BMW M3. O větší stabilitu se starají tlumicí jednotky Bilstein PSS10 a brzdová soustava Stoptech Sport Trophy Kit s kotouči o průměru 380 mm vpředu a 355 mm vzadu a šesti, resp. čtyřpístkovými třmeny. Trojdílné kované ráfky RÄD Monza mají rozměry 9,5" x 20" ET20 vpředu a 10.5" x 20" ET20 vzadu a nazouvají pneumatiky Hankook Ventus S1 Evo Tyres o velikosti 255/30ZR20, resp. 295/25ZR20.
Uvnitř najdeme sportovní, vyhřívaná sedadla BMW Performance a multifunkční volant z téhož programu, celý interiér včetně obkladů střechy a sloupků je čalouněn Alcantarou, doplněnou na sedadlech ještě částmi z černé kůže. Tento vůz lze objednat i v provedení sedan, ceny začínají na částce 120 000 Euro, Manhart Racing však nabízí i modifikaci vašeho stávajícího stroje řady E91.