Německá ladičská firma Mansory známá svými výraznými kreacemi tentokrát zacílila na majitele vozů Maserati. Co jim nabízí?
Tentokrát jde o (na poměry Mansory...) umírněnou sadu modifikací určenou pro italského plnokrevníka Maserati GranTurismo včetně jeho varianty S. Na první pohled si všimneme přepracované přídě opatřené „lízátkem“, jež je spolu s ostatními karosářskými doplňky vyrobeno z uhlíkových kompozitů. Do této skupiny patří také okraj masky chladiče, střed kapoty včetně otvoru pro sání, prahové obklady, spoiler na hraně víka zavazadlového prostoru a vložky v zadním nárazníku hostící dva páry vestavěných koncovek výfuků.
Instalací sportovněji naladěných pružin klesla světlost vozu Maserati GranTurismo o 30 mm. K dispozici je sada kovaných ráfků připravených speciálně pro tento projekt, čímž si firma Mansory zajistila prvenství. Na přání zákazníka je pak možno opatřit tato kola třeba lakováním v barvě karoserie s černými akcenty (jak je patrno z přiložených snímků). Mohutné ráfky mají jinou šířku i průměr na přední a zadní nápravě a obouvají pneumatiky o rozměrech 255/30 R20 vpředu a 305/30 R21 vzadu.
Vozy řady Maserati GranTurismo dostaly v rámci úprav v dílnách Mansory přeprogramovanou řídicí jednotku, vylepšené sání se závodními filtry a sportovní výfukovou soustavou, čímž bylo dosaženo mírného navýšení výkonových parametrů. V obou případech došlo ke zvýšení výkonu o 30 koní (22 kW), takže základní GranTursimo nyní dává 435 koní (320 kW), zatímco dravější GranTurismo S se může pochlubit 470 koňmi (345 kW). Točivý moment poskočil o nějakých 40 Nm na 460 Nm při 4 750 ot./min. (GT), resp. 490 Nm při 4 750 ot./min. (GT S). Stranou zájmu nezůstal ani interiér vozu, jenž u Mansory opatřili vlastním, s odstínem laku karoserie sladěným čalouněním s prošíváním. Všimneme si zde též hliníkových pedálů a upraveného volantu.
Na ceny úprav se musíte přeptat v Německu, dostupné by měly být okamžitě.
Maserati GranTurismo Mansory