Japonská automobilka Toyota oficiálně představila svůj nový úsporný agregát, který bude těžit z vícero pokrokových technologii a v nabídce nahradí oblíbený 1,4litrový čtyřválec, s nímž bude mít srovnatelné parametry. 1,33 litrová novinka s názvem Dual VVT-i disponuje výkonem 74 kW/101 koní a maximálním točivým momentem 132 Nm, což je dokonce více, než u zmiňované „jednačtyřky“.
Výkon z nového menšího a o 13 kg lehčího čtyřválce na kola přední nápravy distribuuje nová šestistupňová manuální převodovka s upravenými převody tak, aby byla jízda co nejúspornější. Další technologii, která přispěje ke snížení spotřeby, je i funkce Stop&Start, která si své využití najde zejména v hustém městském provozu. Koneckonců, novinka si na 100 km v kombinovaném provozu řekne o 5,8 litru a na jeden kilometr vyprodukuje 135 gramů emisí CO2, což je v porovnání se starší 1,4 VVT-i zlepšení o zhruba 17 procent.
Nový agregát se v nabídkách u prodejců po celé Evropě začne objevovat již v průběhu příštích měsíců a jeho použití zvedne pořizovací cenu v průměru o 200 liber (6 100 Kč).
Toyota Auris a agregát 1,33 Dual VVT-i