O příchodu Audi RS5 se spekuluje již od dob, kdy poprvé spatřila světlo světa řada A5. Její nejostřejší provedení se zdálo být na dosah - technika RS4 byla k dispozici sedanu i kombi, zástavba osmiválce pod kapotu kupé pak byla dávno realizována v případě varianty S5. Stačilo přidat trochu koní a pár nezbytných úprav...
Jenže RS5 ne a ne přijít a i zarytí příznivci čtyř kruhů již přestávali věřit, že se tak někdy stane. Jak už ale u Audi bývá zvykem, automobilka si vrcholná provedení svých modelů nechává na pozdějši léta jejich produkce a můžeme vám s potěšením oznámit, že A5 resp. RS5 nebude z toho pravidla výjimkou. Samotná „á-pětka” se totiž na trhu pohybuje již čtvrtým rokem a právě v této chvíli si můžeme být jisti, že její RS verze nezůstane jen na papírech vývojového oddělení Audi.
Absolutní jistotu nám dává únik snímků z katalogu Audi RS5, který se má představit až v březnu na ženevském autosalonu. Materiál se dostal ven skrze firmu, která pro Audi katalog vyrábí a ať už slo o úmysl, nebo ne, můžeme si celé dva týdny před premiérou vychutnat snímky ingolstadtského krasavce hned ve vysokém rozlišení.
Svým designem RS5 určitě nepřekvapí, změny oproti A5 se soustředí především na oba nárazníky. Ten přední s mohutnými nasávacími otvory a výraznou voštinovou maskou chladiče i ten zadní s funkčním difusorem a též mohutnými koncovkami výfuků. K nepřehlédnutí je též širší a nižší stavba podpořená výraznějšími bočními prahy, spíše mezi detaily lze zahrnout zadní světla s LED nebo plejádu specifických kol z lehkých slitin.
Interiér se od nám již dobře známé A5/S5 příiš neliší, i když dostupné fotografie nechávají ještě dost prostoru ke spekulacím. Na první pohled zaujmou především sportovní sedadla ve třech odlišných provedeních, potěšujícím zjištěním je, že Audi dalo konečně vale nesmyslnému zploštění volantu na jeho spodní straně, které bylo mezi posledními „eReSy” dosud standardem.
O technice není v uniknuvších materiálech zmínky, a tak si musíme pomoci sami. Jisotou je pohon všech kol quattro, ze snímků interiéru je též zjevná možnost volby manuální nebo automatické převodovky. O motoru RS5 spekulují zahraniční média mocně, ale vesměs zcela nemístně. Očekávání použití některého z přeplňovaných motorů je ranou vedle, snímek zachycující otáčkoměr vozu značí začátek červeného pole až za 8 tisíci otáček, to použití přeplňovaného agregátu vylučuje. Při takových „točkách” zbývá na výběr atmosférický 4,2 V8 z RS4 nebo stejně plněný 5,0 V10 z S6. Desetiválec se nám zdá být velmi nepravděpodobnoi možností, a tak se přikláníme spíše k volbě 4,2 V8 naladěnému na vyšší výkon než 420 koní již známých z RS4. Některé zdroje se již dříve zmiňovaly o tomto motoru s výstupem 450-460 koní a právě ten by měl najít v RS5 místo.
Další informace zřejmě přinese až oficiální představení a na to si musíme ještě chvíli počkat. Do té doby se můžete kochat některou z téměř třicítky přiložených fotografií.
Audi RS5 v uniknuvším katalogu