9 ojetin, které vám technici nedoporučí v Německu koupit. Poučte se!

I když se výsledky tradičního žebříčku TÜV nedají vždy brát zcela bez výhrad, u některých vozů je zřejmé, že při jejich konstrukci nebo výrobě neproběhlo vše ideálně. Patří totiž mezi nejporuchovější v mnoha věkových kategoriích.

1. Renault Kangoo

Osobní verzi této malé dodávky lze nalézt mezi deseti nejméně spolehlivými auty ve všech věkových pěti kategoriích, které jsou vždy ve dvouletém odstupu stanoveny pro 2 - 11letá auta.

Už ve věku 8-9 let mají vážnou závadu každé tři z deseti kontrolovaných kusů, ve věku 10-11 let to narůstá na 36 procent.

kangoo_03.jpgkangoo_04.jpgkangoo_05.jpgkangoo_06.jpgkangoo_01.jpgkangoo_02.jpg

Pokračování 2 / 9

2. Chevrolet Matiz/Spark

V Koreji vyráběný minivůz s logem tradiční americké automobilky patřil k levným autům. Matiz míval roztomilý výraz, následník spark se tvářil náležitě dramaticky.

Proto také ve statistikách TÜV najdeme na spodních příčkách v kategorii 2-3 a 4-5letá auta jméno spark a v těch následujících matiz.  Dohromady nechybí v žádné z nich.

Technici našli v u nejstarších matizů vážnou závadu v 36,5 procentech případů.

Spark 13.jpg Spark 14.jpg Spark 15.jpg
Spark 16.jpg Spark 17.jpg

Pokračování 3 / 9

3. Ford Ka

Minivůz americké značky prodávaný v Evropě se v aktuální statistice propadl do poslední desítky ve čtyřech z pěti věkových kategorií. Ke koupi tedy příliš nelze doporučit exemplář ve věku 2-3, 4-5, 8-9 i 10-11 let.

Nejstarší vozy, které se dostavily na technickou kontrolu provozovanou TÜV, měly v průměru vážnou závadu ve 34,6 procentech případů. 

Ka Grand Prix.jpg Ka Tattoo.jpg Ka_Grand Prix.jpg
Ka_Tattoo.jpg Ka_Tattoo2.jpg

Pokračování 4 / 9

4. Dacia Logan

Výrobky rumunské automobilky vlastněné Renaultem lze na spodních příčkách žebříčku nalézt velmi často. Kromě loganu se to týká také Sandera a oblíbeného SUV Duster. V jeho případě je to kategorie nejmladších aut 2-3 roky.

Logan spadl mezi deset nejhůře hodnocených aut ve věku 2-3, 4-5, 6-7 a 8-9 let. Starší verze vlastně ani neexistují.

8-9leté logany mají v průměru 31,5 procenta vážných závad. 

Dacia Logan.jpgDacia Logan (1).jpgDacia Logan (2).jpgDacia Logan (3).jpgDacia Logan (4).jpgDacia Logan (5).jpg

Pokračování 5 / 9

5. Chevrolet Captiva

Nové Chevrolety se už v Evropě neprodávají, ale střední SUV captiva, které má po technické stránce sourozence v Opelu Antara, bylo svého času docela oblíbené.

Vlastně všechny captivy, které se dají v bazarech i u soukromníků najít, jsou rizikové. Do desítky nejhorších aut na STK se dostaly ve všech kategoriích od 2 do 9 let.

Osmi až devítileté captivy mají procento vážných závad 29,5.

268540upr.jpg  268542upr.jpg  268544upr.jpg

Pokračování 6 / 9

6. Volkswagen Sharan

Velkoprostorový rodinný vůz míval původně stejný technický základ se Seatem Alhambra i Fordem Galaxy. Nyní již má Ford model, který si vyvinul zcela sám.

Generace Sharanů, která se vyrábí a prodává nyní, už mezi nejhůře hodnocená auta nepatří. Špatnou pověst na německých technických kontrolách má ovšem ta minulá. Proto se mezi deseti nejporuchovějšími auty umístila v kategoriích od 6 do 11 let.

Nejstarší exempláře mají v průměru vážné závady v 35,4 procentech případů. Vzácně se s nimi v tomto věku shodují  s 35,6 procenty i zmíněné Fordy Galaxy.

1.jpg 2.jpg 3.jpg

Pokračování 7 / 9

7. Fiat Punto

Městský vůz tradiční italské značky se vyrábí s tímto názvem již přes dvacet let. Do statistik se však dostala až auta současné třetí generace, konkrétně ve stáří 2-3 a 4-5 let.

Čtyř až pětiletá punta mají v průměru vážné závady ve 14,9 procentech případů, což je sice téměř o osm procent lepší výsledek než v případě úplně nejhorší Dacie Logan, ale přesto pětkrát větší riziko problémů při koupi než u nejlepších vozů v tomto stáří. 

Fiat Punto 2012 (1).jpgFiat Punto 2012 (26).jpgFiat Punto 2012 (3).jpgFiat Punto 2012 (11).jpg

Pokračování 8 / 9

8. Fiat 500

Půvabná pětistovka bývá někdy řazena mezi málem až prémiové vozy, takže by její přítomnost v tomto seznamu mohla někoho překvapit. Přesto i ty nejmladší exempláře jsou s vážnými závadami na technických stanicích přistiženy v 9,2 procentech případů a ty čtyř až pětileté s rovnými patnácti procenty.

V některých věkových skupinách nedopadl dobře také další oblíbený malý italský automobil, což je panda.

fiat_500_id_01.jpgfiat_500_id_02.jpgfiat_500_id_03.jpgfiat_500_id_04.jpgfiat_500_id_05.jpg fiat_500_id.jpg

Pokračování 9 / 9

9. Kia Sorento

Toto poměrně velké korejské SUV se dostalo mezi deset nejhůře hodnocených ve věku 2-3 a 10-11 let. Jde tedy o zcela odlišné generace.

Nicméně o tom, že tato značka, případně její zákazníci, nevěnují vždy a všemu náležitou péči, svědčí i nelichotivá umístění některých dalších modelů v jednotlivých věkových kategoriích. Například mezi těmi nejmladšími vozy dopadla tentokrát úplně nejhůře na Slovensku vyráběná Kia Sportage, v žebříčku deseti nejporuchovějších šesti až sedmiletých aut je pak ještě rio.

kia_sor_01.jpgkia_sor_02.jpgkia_sor_03.jpgkia_sor_04.jpg 

 

Doporučujeme

Články odjinud