9 aut, která koupíte v bazaru za 200 000 Kč – a proč byste to neměli dělat

Proč jsou tato ojetá auta tak levná? Jsou totiž riziková. Přesto by se nemuselo jednat o špatnou koupi, pokud neplánujete najíždět veliké porce kilometrů.
Seznam kapitol
  1. Audi S6; Chrysler 300C; Mazda RX-8
  2. Mercedes-Benz CL600; Mercedes-Benz E55 AMG; Range Rover 4.4 V8
  3. VW Passat 4.0 W8; VW Phaeton W12; VW Touareg 5.0 V10 TDI

Zájemce o ojeté auto s rozpočtem do 200 000 korun má nemálo možností, jak koupit solidní a spolehlivou ojetinu. Ovšem ve většině případů se bude jednat o nudné, obyčejné a velmi konzumní auto (jasně, existují světlé výjimky). Takže co vzít svých dvě stě tisíc a trochu zariskovat?

Testy | Ojetiny | BMW | Luxusní auta | Sedany

Test ojetiny BMW 750Li: Osmiválcová pohoda za cenu holé Fabie

Pojďme se podívat na několik zajímavých aut, která lze skutečně pořídit za méně než 200 000 korun (často i za méně). Ukážeme si, proč právě tyto modely koupit, ale také si řekneme, proč mohou být zrovna tahle auta velmi špatný nápad zejména pro někoho, kdo už nemá kam sáhnout pro další finance.

Audi S6 4.2 V8

Na první pohled nemusí být čtyřkolka Audi S6 zas tak špatná, protože její atmosférický osmiválec 4,2 l o výkonu 250 kW (340 k) platí za jeden ze spolehlivějších motorů. Ani samotná kvalita modelu Audi A6 (C5) není zlá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kdyby nebyla spousta starých Audi zanedbaná, byla by to vlastně skvělá auta. Třeba osmiválec v S6 patří k velmi spolehlivým motorům. Potřebuje ale pravidelný servis

Jenže s rychlými Audi se to má tak, že jich je dnes už jen opravdu málo ve skutečně dobrém stavu. Na hranici životnosti se pohybují převodovky a jak auto přechází na další „chudší“ majitele, začíná se na něm podepisovat zanedbaná údržba a šetření na nesprávných místech. Musíte mít chuť a prostředky tohle auto zachránit. A vězte, že spotřeba paliva není u tohoto vozu ten zásadní provozní výdaj.

Testy | Ojetiny | Kombi | Audi | Audi A4

Test ojetiny Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka za čtvrt milionu

Našli jsme: Audi S6 Avant, automatická převodovka, rok 2003, zamě původu Rakousko, najeto 229 489 km, cena 169 900 korun

Chrysler 300C

Americký koráb od Chrysleru, postavený na základech starého Mercedesu třídy E W210, vypadá pořád atraktivně. Někomu se ty velké chromované plochy a imitace dřeva v interiéru prostě líbí. Rozhodně se jedná o originální alternativu velkého sedanu. A dělal se i zajímavý kombík. Uvnitř je spousta místa a většina aut má velmi bohatou výbavu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chrysler 300C nejezdí nijak zázračně, uvnitř vypadá nevábně a šestiválce mají s masou železa spoustu práce. Když už, chtějte osmiválec HEMI

Jenže s bohatou výbavou souvisí i spousta problémů a u některých aut, zejména těch z prvních let výroby, toho už moc fungovat nebude. Jízdní vlastnosti jsou špatné, brzdy slabé a nic menšího než osmiválec 5.7 HEMI s Chryslerem pořádně nehne. Benzínové šestiválce jsou mizérie, zvláště po přestavbě na LPG, která je docela častá. S dieselem 3.0 CRD jsou zas problémy a servis je poměrně drahý.

Našli jsme: Chrysler 300C 3.5 V6, automatická převodovka, přestavba na LPG, rok 2005, najeto 122 094 km, cena 162 000 korun

Mazda RX-8

Koncepce motoru Wankel s rotačním pístem je skutečně unikátní a jediná automobilka, která se jí držela zuby nehty, byla Mazda. Zajímavé kupé RX-8 má originální design a spoustu charakteru. Dvoukomorový Wankel o přepočteném objemu 1,3 l nabízel v nejsilnějším provedení výkon 170 kW (231 k). Zajímavé jsou i proti směru jízdy otvírané zadní dveře.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Design je v pořádku, jízdní vlastnosti také a celková kvalita rovněž. Problémem je ale životnost motoru. Utahaný Wankel může potřebovat velkou generálku každých 40 000 km

Jenže motor Wankel není zrovna „držák“. Dochází k obrušování těsnění rotujícího pístu a málokterý motor přežil 100 000 km bez potřeby generální opravy. Spousta aut skončila i s novým motorem, který stojí zhruba 140 000 korun. Počáteční problémy poznáte podle stále obtížnějšího startování, jak motor přichází o kompresi.

Ojetiny | Život řidiče

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Našli jsme: Mazda RX-8, rok 2005, manuální převodovka, verze 170 kW, najeto 92 000 km, cena 150 000 korun

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi S6; Chrysler 300C; Mazda RX-8
  2. Mercedes-Benz CL600; Mercedes-Benz E55 AMG; Range Rover 4.4 V8
  3. VW Passat 4.0 W8; VW Phaeton W12; VW Touareg 5.0 V10 TDI
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 157 711 km
Cena: 380 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2007
Stav: 153 420 km
Cena: 210 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 64 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků