86 % řidičů dohání zpoždění způsobené opravami silnic i za cenu porušení předpisů

Tu situaci známe všichni: rozkopané ulice, neustále se měnící systém objížděk a v důsledku toho neúprosně narůstající zpoždění. Není proto divu, že čtvrtina řidičů v anketě Direct Pojišťovny přiznala, že se časovou ztrátu způsobenou opravami a stavebními pracemi na silnici téměř vždy snaží dohnat i na úkor porušení rychlostních limitů. Dalších 61,5 % dotázaných pak ze stejného důvodu porušuje předpisy alespoň občas.
 
„Většina řidičů především ve větších městech, kde v létě probíhá nejvíc oprav silnic, začíná svůj pracovní den stresem z toho, že přijde pozdě do práce. Z naší ankety vyplývá, že nejčastější zpoždění je 5 až 15 minut, dalších 38 % procent respondentů ale uvádí zpoždění až půl hodiny. To určitě nepřispívá k pohodě za volantem,“ upozorňuje Kateřina Krásová, tisková mluvčí Direct Pojišťovny.
 
Jen 14 % řidičů uvedlo, že své zpoždění nikdy nedohánělo porušením rychlostních limitů. Naopak 24,5 % tak činí téměř vždy a většina, 61,5 % alespoň někdy. Opravy a stavební práce na silnici přitom pro téměř polovinu řidičů (47 %) znamenají průměrné zpoždění na cestě do práce od 5 do 15 minut. Dalších 38 % řidičů počítá s průměrným zpožděním až půl hodiny a 5 % dokonce více než to. Desetina řidičů uvedla zpoždění do 5 minut.
 
A co by podle řidičů pomohlo zlepšit tuto situaci? Dvě třetiny z nich (66 %) by ocenilo podávání spolehlivých a aktuálních informací o dopravní situaci, zácpách apod., například pomocí informačních tabulí. 53 % řidičů se shodlo na potřebě včasných informací o možných objížďkách a jejich lepším značení. Rezervy v řízení a koordinaci oprav a stavebních prací na silnici vidí 48 % řidičů.

Zdroj: Direct Pojišťovna
 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků