Podle informativních radarů na měření rychlosti asi úroveň hluku nepoznají. Jsou tam i nějaké hlukoměry, aby bylo podle čeho poznat, jak se ta úprava rychlosti nějak projevila na hlučnosti? Možná kdyby tam bylo proměnné dopravní značení řízeno hlukoměry a nějakou umělou (nebo i přirozenou?) inteligencí, tak by mohlo třeba i povolenou rychlost automaticky navýšit, pokud by určité snížení rychlosti vedlo naopak ke zvýšení hluku.
At s tim jdou do zadele. Jen co lide vydychaji,ze se stavi okruh 2pruhove a proto je pres den narvanej bez kapacitni rezervy tak snizo rychlost na 70-100km/h. To uz zdrava mysl nebere. Tak se bude zase jezdit pres mesto,protoze mimo spicku to je rychlejsi. Super eko reseni.Vychodisko se samozrejme nehleda.
Jezdím tam denně a musím říct ze ta 100 po celém úseku uz docela znát je a k tomu tam uz i merivaji.
Ten kdo si myslí, že snížením rychlosti dosáhne snížení hluku se poněkud plete, protože budu muset podřadit ze 6 na 4 totéž platí u kamionů a všichni víme co se stane s hlukem pokud se zvýší otáčky že?:-D
Ty řadíš v kilu 4? :-o to snad většina aut dává tak +- v 50km/h :-DAsi máš na dálnici fajn spotřebu ;-)
moje auto umi na dvojku devadesat na trojku stosedesat na ctyrku stodevadesat a petka udrzovaci. a spotreba fajn
Nějaká dlouhá ta trojka, ne?
Napr. pri Subaru 2,5 benzin mi v servise odporucali radit az pri 3500RPM. Co znamena, ze ani pri 50km/h na tachometri by som nemal radit 3°, ale mať stále 2 :D.
Jenže ono jaksi záleží na aktuálním stylu jízdy, je nesmysl řadit papírově stylem "ještě mám 3400 rpm, ještě nesmím přeřadit". Něco je mít motor v zátěži, tedy zrychlovat - pak to chce řadit později. Něco jiného je jet ustálenou rychlostí po rovině, kdy je potřeba jen naprosto minimální výkon, pak lze klidně zařadit tak, že motor si točí třeba 1500 otáček.Jenže ono to také předpokládá, že řidič bude schopen přeřadit, pokud se jízda z jakéhokoli důvodu změní. Tedy městem si v klidu jedu 50 na 4, přijedu k ceduli, šoupnu tam trojku, přidám plyn a rychle, ale plynule zvýším rychlost na 90, kdy tam loupnu 5 nebo 6 podle toho, co tam můžu řadit, a zase s minimem výkonu jedu ustálenou rychlostí a řadím jen při předjíždění (to tam klidně podle potřeby řadím o dva stupně dolů, abych dostal motor do oblasti nejvyššího výkonu) nebo když cítím, že se motor začne trápit v nějakém horším stoupání (což ale spousta lidí v dobře odhlučněném autě s řvoucí muzikou nemá šanci slyšet).Prahou po okruhu lze většinou jet plynule na pětku, kdy si v osobáku držím od plynulých 70 až do té stovky, kde to jde, uvnitř Prahy pak většinou na čtyřku v rozsahu 40-50 km/h podle hustoty dopravy a ochotě řidičů tolerovat mi odstup, abych furt nemusel hamtat na brzdu jako ten blb přede mnou, co je nalepej metr na kufru auta před sebou.Jenže spousta řidičů prostě řadit neumí, buď v zátěži trápěj podtočený motor, nebo ho naopak úplně zbytečně točí, a naprosto netuší, k čemu tam je ten klacek uprostřed. Když se člověk naopak naučí využívat motor a převodovku, tak jednak nikde není brzdou, jednak výrazně sníží spotřebu, ale mimo jiné si také může ušteřit brzdy (děsnej šok pro mnoho řidičů, že se dá brzdit motorem).
Spousta řidičů si hlavně myslí, že motor, aby se netrápil, tak nesmí řvát. Takže netočí. Ale naopak ho klidně nechají do kopce chcípat na pětku 1200 ot..Kolikrát už podobní lidé říkali, jak by po mně auto nechtěli, protože bude mít zhuntovaný motor, když jsem si to dovolil vytočit dokonce nad 4 tisíce považte :-D
Auto se totiz ridi zadkem. Motor uz do nej posle informaci, jestli se mu krati dech...;-)
v 50 to má na 4 1400 otáček a to se fakt nedá:-D při 100 to má na 4 cca 2500. Na to se dá v pohodě jet;-)
Neurotic: S čim to proboha jezdíš? :-o
Laguna II 1,9 88kw Já jsem tu převodovku neskládal, ale naprosto mi vyhovuje, že to má na trojku při 50 necelých 2000ot a ve 130 2300ot A C5 2,0 80kw to má skoro stejně až na to, že jí chybí 6q takže ve 130 točí 2800:-/
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.