70 km/h na Pražském okruhu je realitou, úsek s rychlostí 100 km/h je delší

MDČR dále rozšířilo omezení rychlosti na Pražském okruhu. Nově musí jezdit nákladní automobily o hmotnosti vyšší než 12 tun maximálně 70 km/h. Úsek s omezením na 100 km/h byl navíc prodloužen.

Zatímco k prvotnímu omezování rychlosti na Pražském okruhu vydávalo ministerstvo dopravy oficiální prohlášení, další úpravy těchto omezení už proběhly v tichosti. Kdo tedy nedávno jel na nejnovější části obchvatu Prahy, zajisté si všiml, že původní omezení byla rozšířena.

Život řidiče

Na pražském okruhu se kvůli hluku omezí rychlost až na 70 km/h

Původně MDČR omezilo rychlost veškeré dopravy na 100 km/h v úseku mezi D1 a Jesenicí, přičemž v další fázi mělo být toto opatření doplněno o omezení týkající se nákladních automobilů s hmotností více než 12 tun. Ty musí jezdit maximálně 70 km/h. Přesně toto opatření je dnes už realitou a jako bonus k němu bylo přidáno další.

Ministerstvo prodloužilo úsek omezený na 100 km/h ještě dále za Jesenici. Pokud pojedete od D1 směrem letiště, uvidíte na proměnném dopravním značení stovku prakticky až k Točné, tedy k tunelům vedoucím na Zbraslav. Na zmíněném úseku už jsou také připraveny radary ukazující aktuální rychlost. Zatím mají řidiče pouze informovat.

Bezpečnost | Život řidiče | Názory

Riziková mapa ukazuje smysl měření rychlosti (nejen) na dálnicích

Když v prosinci MDČR informovalo o zavádění těchto opatření, uvádělo jako důvod překračování hlukových limitů. Kvůli tomu je ohroženo proplacení stavby ze strany EU. K překračování limitů má docházet hlavně u obce Dobřejovice, která leží nedaleko připojení okruhu k D1. Celkově ale omezení zabírá úsek dlouhý zhruba 12 kilometrů. 

Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků