60 km/h bude na Pražském okruhu mnohem déle. Proč?

Vypadalo to, že omezení na 60 km/h z Pražského okruhu brzy zmizí, jenže to bychom nesměli být v České republice.

Poté, co se na nejnovější část Pražského okruhu postupně nastěhovalo omezení na 100 km/h pro osobní auta a 70 km/h pro ta těžká nákladní, přišlo nedávno další omezení. Tentokrát byla snížena rychlost v tunelech Lochkov a Cholupice z původních 80 km/h na 60 km/h. Nejprve se zdálo, že tato novinka za pár dnů zmizí, ale tak to bohužel nebude. Situace je totiž, jak to někdy bývá v České republice zvykem, poněkud komplikovaná. 

V tunelech byla rychlost snížena, protože zde nefungují bezpečnostní kamery, takže nelze detekovat stojící vozidlo, kouř a tak podobně. Tohle tedy je ta pravá příčina nápisů „omezení provozu“. Dobrá. V tunelu tedy přímo nikdo nepracuje, ale asi se pracuje na kamerách někde vzdáleně. No, v současnosti ani toto neplatí. 

Život řidiče | Video | Názory

Aktualizováno: Proč je na Pražském okruhu omezení na 60 km/h

V plánu je totiž rekonstrukce kamerového systému, kdy se budou kamery rovněž fyzicky měnit. ŘSD ovšem z důvodů, které neznáme a které se nám nedaří tak docela ani vymyslet, chtělo software kamerového systému vyměnit jaksi provizorně ještě před zahájením této rekonstrukce. Bezpečnostní kamery tedy byly vypnuty a údajně teď už ani nejdou znovu zapnout, nicméně mezitím došlo ke změně plánů, protože se zjistilo, že bude výhodnější měnit software až v rámci větší zakázky. 

Pro řidiče to znamená jednoduchou věc. V tunelech se nebude jezdit 60 km/h do 19. srpna, jak ŘSD původně uvádělo, ale podstatně déle. Bezpečnostní kamery nelze zapnout, nicméně zhotovitel zakázky ještě neví, kdy se dá do práce. Řidiči tak budou muset smířit s omezení na 60 km/h, které v tunelech zůstane zhruba do konce srpna, i když přesné datum zatím není známo. 

Život řidiče

Na pražském okruhu se kvůli hluku omezí rychlost až na 70 km/h

Celá rekonstrukce kamerových systémů pak bude trvat osm měsíců, což ale údajně neznamená, že se osm měsíců bude v tunelech muset jezdit 60 km/h. 

Na konec pro vás máme velmi „dobrou“ zprávu. Sice jste v tunelech fakticky do teď jezdil 60 km/h zbytečně a ještě nějakou dobu zde zbytečně takto pomalu jezdit budete, protože se prostě stala chyba, ale rychlostní kamery samozřejmě problémy se softwarem nemají žádné a bedlivě hlídají, zda sníženou rychlost dodržujete.

Zdá se, že srpen bude pro radary v tunelech na Pražském okruhu celkem výdělečný...

Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků