60 km/h bude na Pražském okruhu mnohem déle. Proč?

Vypadalo to, že omezení na 60 km/h z Pražského okruhu brzy zmizí, jenže to bychom nesměli být v České republice.

Poté, co se na nejnovější část Pražského okruhu postupně nastěhovalo omezení na 100 km/h pro osobní auta a 70 km/h pro ta těžká nákladní, přišlo nedávno další omezení. Tentokrát byla snížena rychlost v tunelech Lochkov a Cholupice z původních 80 km/h na 60 km/h. Nejprve se zdálo, že tato novinka za pár dnů zmizí, ale tak to bohužel nebude. Situace je totiž, jak to někdy bývá v České republice zvykem, poněkud komplikovaná. 

V tunelech byla rychlost snížena, protože zde nefungují bezpečnostní kamery, takže nelze detekovat stojící vozidlo, kouř a tak podobně. Tohle tedy je ta pravá příčina nápisů „omezení provozu“. Dobrá. V tunelu tedy přímo nikdo nepracuje, ale asi se pracuje na kamerách někde vzdáleně. No, v současnosti ani toto neplatí. 

Video | Život řidiče | Názory

Aktualizováno: Proč je na Pražském okruhu omezení na 60 km/h

V plánu je totiž rekonstrukce kamerového systému, kdy se budou kamery rovněž fyzicky měnit. ŘSD ovšem z důvodů, které neznáme a které se nám nedaří tak docela ani vymyslet, chtělo software kamerového systému vyměnit jaksi provizorně ještě před zahájením této rekonstrukce. Bezpečnostní kamery tedy byly vypnuty a údajně teď už ani nejdou znovu zapnout, nicméně mezitím došlo ke změně plánů, protože se zjistilo, že bude výhodnější měnit software až v rámci větší zakázky. 

Pro řidiče to znamená jednoduchou věc. V tunelech se nebude jezdit 60 km/h do 19. srpna, jak ŘSD původně uvádělo, ale podstatně déle. Bezpečnostní kamery nelze zapnout, nicméně zhotovitel zakázky ještě neví, kdy se dá do práce. Řidiči tak budou muset smířit s omezení na 60 km/h, které v tunelech zůstane zhruba do konce srpna, i když přesné datum zatím není známo. 

Život řidiče

Na pražském okruhu se kvůli hluku omezí rychlost až na 70 km/h

Celá rekonstrukce kamerových systémů pak bude trvat osm měsíců, což ale údajně neznamená, že se osm měsíců bude v tunelech muset jezdit 60 km/h. 

Na konec pro vás máme velmi „dobrou“ zprávu. Sice jste v tunelech fakticky do teď jezdil 60 km/h zbytečně a ještě nějakou dobu zde zbytečně takto pomalu jezdit budete, protože se prostě stala chyba, ale rychlostní kamery samozřejmě problémy se softwarem nemají žádné a bedlivě hlídají, zda sníženou rychlost dodržujete.

Zdá se, že srpen bude pro radary v tunelech na Pražském okruhu celkem výdělečný...

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků