ja kupoval alu kola na aluapneu.cz a maji tam všechno dobře popsaný, super velkej výběr a kvalitní zboží.
Souhlas, super eshop. rád tam nakupuju, vždycky super vyberu a vydrží to x let. Kvalita je kvalita.
Moc děkuji za článek. Aspoň jsem si udělala představu, co a jak. Vybírám plechové disky na zimní pneu. Koukala jsem na tyhle stránky: https://www.pneu-kvalitne.cz/plechove-disky/... a zajímalo by mě, zda tam někdo nakupujete? Jste spokojení? Děkuji.
Čau, uvažuju nad koupí Inter Action alu kol. Nevím, no… Jako designovky super, cena taky. Našel jsem shop. (aluapneu), kde na ně mají i slevy. Ale dotaz… Co kvalita? Máte zkušenost? A taky prosím o info ohledně shopu… Nechci se napálit, auto je můj miláček, chci mu dopřát to nejlepší, ale taky mi jde pochopitelně o cenu. Díky.
Čau, eshop mám ověřený, myslím že se nemáš čeho obávat...
Dobrý den, přítel také loni kupoval alu disky na zimu a musím uznat, že je opravdu důležité, aby alu disky, které chcete mít přes celý rok, byla opravdu určena do zimy. My například vybrali tyto https://www.pneuok.cz/alu-kola/msw/msw-24-8j-x-... ... a musímě říct, že jsme neudělali chybu. Mají speciální lakování, díky kterému se nepoškrábou solí, ani štěrkem, kterého je přes zimu na silnicích více, než dost. Navíc se prodávají speciální připravkypro čistění a údržbu, takže si myslím, že se vyplatí je pořídit.
Které nosiče kol jsou nejkvalitnější?
Podívejte se na nosiče kol od firmy Thule https://www.neumax.cz/nosice-na-kolo/...
Super, mají tam parádní ceny, jak dlouho trvalo, než vám zásilka dorazila?
Záslika dorazila asi za dva dny...
...skor si myslim, ze rozdielne jazdne vlastnosti budu tym, ze na ludovo nazvane *elektrony* sa povacsinou obuvaju nizsie a sirsie rozmery. Takych (este celkom normalnych) 215(225) /45 vela na plechacoch neuvidite, ze. Ja mam na pekaci plechace a balony (195/65), plus o dve cisla zvyseny podvozok. A na jazdnych vlastnostiach v zakrute sa to teda poriadne prejavi, zavodit sa s tym naozaj neda. Na druhej strane, su komfortnejsie ako hociktory nizkoprofilovy runflat a ked som naposledy vletel potme na brzdach do diery od vytrhnuteho asfaltu, dakoval som ze tam nemam one, nazvime to *elektrony*. Plnohodnotna rezerva je samozrejmost.
Plechy jsem v rozměru 17" snad ani neviděl, nebo max. možná? Teď porovnejte hmotnost 16" plech vs. alu. Záleží hodně na designu, třeba paprskáče. A co je radši hodit na osobní váhu místo dohadů a zvedání nad hlavu? B-]
Na tom videu jsem si všimnul, že ta "napodobenina" dostala ránu - jistě čirou náhodou - přesně doprostřed mezi paprsky. Logicky nejhorší situace pro vylomení segmentu.Zato origoš dostal ránu, naprosto přesně, do místa, kde je paprsek kola (výztuha pro segment, který by se mohl vylomit).Zajímalo by mne, kolik pokusů museli udělat, než se jim ten test "povedl" dle zadání.Koneckonců, na začátku videa je vidět, že zásobu kol měli dostatečnou.
Co jsem si všiml, tak video u originálních kol zobrazuje jak náraz do paprsku, tak mezi paprsky, přímo to tam zmiňují.
Na zimu požívám lité disky R16 s pneumatikou 205x65. Hmotnost tohoto kola je přesně 17,5 kg. Měl jsem i plecháče, ale ty po dvou sezonách začaly reznout. Tyto mají za sebou tři sezony a naprosto žádný problém.
A já jsem si koupil k Fabii originální plecháče a jsem spokojen. Litá kola jsem měl na Octavii a neviděl jsem žádné praktické rozdíly. Teda jen to, že vypadají teda mnohem líp. A bohužel se kradou, kamarádovi se už jedny ztratily asi týden po tom, co si na ně našetřil a koupil si je.
Obyčejná kola z "lehké slitiny" ala "hlíny" jsou de facto vždy těžší než plecháče, takže představují také vyšší neodpruženou hmotnost a tedy zhoršuí jízdní vlastnosti vozu - jejich jediná výhoda je, že (většinou) líp vypadají a nereznou.Jízdní vlastnosti zlepšují až skutečné "legery" nebo lektrony, ale za ty si opravdu ost připlatíte, resp. nejsou vůbec hmologovány pro běžný provoz..Vždycky se musím smát, dykž si někdo dá na své fáro 17" hlíny a myslí jaká to nebude raketa a potom je překvapen, když je akcelerace o dsot horší než na plecháčích 15"..
A nemá náhodou auto s menšími koly větší zrychlení už z podstaty? Čili při stejných otáčkách vyšší obvodová rychlost?
Je to hodně individuální. Záleží na výrobci a designu. Často se dost liší i váha pneumatiky různých výrobců. Porovnával jsem na jaře vážením origo plechy 15" a alu kola 15" dezent v dark (zdali se mi totiž nějaký lehčí) a skutečně znatelný rozdíl cca1.2kg ve prospěch alu. Originál kola vw 16" mám zas těžší než plechy.
:-D tady vážně píší lidi co by měli opakovat ZŠ? :-))
Ocel ma vacsiu pevnost ako hlinik.Takze na to koleso potrebujes viac hlinika ako ocele na dosiahnutie rovnakych vlastnosti.Pozri sa niekedy na ocelove koleso - je to plat zeleza hruby, ci skor tenky, par milimetrov a to aj na otvoroch pre skrutky. Urob toto s AL kolesom a uz samotna hmotnost auta ti diery zvacsi.Ak tu niekto potrebuje opakovat ZS, tak su to ludia, ktori si pamataju, ze AL je lahsi ako FE - a zabudaju na elementarnu fyziku. A sedliacky rozum.
Ano, ocel je zhruba o 50 % tvrdší než hliník, ale také je 3x těžší. Při dvojnásobné mocnosti hliníku oproti oceli tedy získáš tvrdší a lehčí kolo. Na to ovšem asi selský rozum nestačí...
Výpočtově to jakoby sedí. Ale odlitek není dvakrát silnější než plech. Je mnohem silnější, aby ho šlo odlít, že. A má být tužší než ocel, takže ho musí být více než je ekvivalentní tloušťka. Běžné odlitky jsou holt těžší než plecháče. ale jsou kráááásné.
No, ja jeste hlinikove, ktere by byly lehci nez plechace, na aute nemel... ale byly to vsechno origo, zadny kovany nebo neco takovyho. Ze jsou alu kola lehci je takova urban legend, lehci jsou jen opravdu kvalitni a draha kola. Zkus si to nekdy zvazit, nez budes placat neco o hustote materialu, na alu kolech je toho hliniku mnohem vic nez oceli na plechacich, staci se podivat, jak je ten plechac tenkej...
Ano, kdyby ho tam bylo třikrát víc, budou těžká stejně... Já hustotu nevynalezl, to je fyzika, chlapče 😊
Nechci se moc přít, ale je docela zvláštní, že u plechových disků se u některých prodejců uvádí hmotnost, ale u litých kol ne, alespoň jsem tyto informace nikde u prodejců nenašel. https://www.seznam-pneu.cz/plechove-disky/... Proč neuvádí hmotnost litých disků, že by k tomu měli nějaký důvod, třeba mýtus o lehčích alu discích?I tady uvádí, že je to paradox, že většina litých disků je těžší, než plechových. http://www.auto-mania.cz/litak-nebo-plechac-to-je-... ... Když jsem si kupoval první lité disky, AEZ v ceně 4500 Kč za kus, tak jsem při přezouvání, tedy nazouvání pneumatik, oba disky potěžkal a jednoznačně byl litý disk těžší. Je to již nějakých 15 let nazpět a i dnes si troufnu říci, že tato situace se moc nezměnila. Fyziku tady do toho netahej, ta s množstvím, objemem, hliníku na jedno kolo nemá nic společného. V současnosti nemám kola s plechovými disky, tak jsem uvedl níže, kolik má hmotnost jedno moje kolo se zimní pneumatikou. Čekal jsem, že se najde někdo, kdo napíše orientačně váhu takovéhoto kola s plechovým diskem. Mýlil jsem se, našlo se jen jedno trdlo, které to nepochopilo. ;-)
Milý Mirku, vezmu to heslovitě:1) Z toho, že nějací prodejci něco neuvádějí, plyne co? Nanejvíš to, že je třeba hledat informace jinde. Namátkou třeba tady:http://www.wranglerforum.com/f27/15-mb72-alloy-vs-15-s... ... http://www.bmw.com/com/en/owners/accessories... ... (u OEM kol to taková sláva není, a to i u tzv. renomovaného výrobce, jakým je BMW)2) Uvádět hmotnost disku s pneumatikou je sice skvělé, ale nezjistíš z toho nic, protože - světe div se - i pneumatiky stejných rozměrů mají odlišnou hmotnost. Je to jako slovní úloha, že v krabici je celkem 100 žlutých a červených bombónů, kolik z nich je červených? :-)3) Výsledný mix vlastností toho kterého disku závisí na mnoha parametrech - (pevnost, tvrdost, pružnost...), je to čistá fyzika, mechanika kovů, chceš-li. Jak to nakonec dopadne, je alchymie jednotlivých výrobců . záleží na kvalitě vstupních surovin, legování, kvalitě výroby vč. defektoskopie... Kvalitativní škála je u kol stejná jako u všech ostatních výrobků - od totálních hvězd po totální sra-ky. Nic to však nemění na tom, že primárním účelem litých kol by měla být nižší hmotnost oproti ocelové alternativě při zachování ostatních užitných vlastností. V tomto ohledu je třeba se článku zastat, protože argumenty typu "můj made in China / Taiwan / Poland / ... elektron je těžší než plecháč" jsou pouhými pseudoargumenty.4) Těch nechápavých trdel zde bude zřejmě víc ;-)5) Pěkný den!
"Nanejvýš" ... pardon :-)
Pěkně přehledně je to uvedeno např. i zde:http://www.miata.net/faq/wheel_weights.html...
Milý Francois, je mi naprosto jedno, kdo uvedené disky vyrábí. Pravděpodobně nevíš, že od šmejdů, až po značkové disky, většinou vyrábí jedna a tatáž továrna. Jako příklad můžu uvést firmu Cromodora. Jako znalec jistě víš pro koho vyrábí a v jakých kvalitách. Já jsem měl možnost se s tím seznámit. Je trochu mimo mísu dělit disky na vysoce kvalitní, které mají parametry, jaké jsou očekávány, a na zbytek a nazývat je OEM. Asi ti uniklo, že i výrobky OEM jsou většinou od stejného výrobce jako ty "originály", ale jen se nepyšní značkou, jako u originálu, a potom cenou. U disků navíc designem. Nedávno Ford takto trapně obhajoval náhradní díly se značkou Ford a stejné bez označení, OEM, s tím, že originál díly mají vyšší stupeň kontroly, používají jen kvalitní materiály .... To jsem se pobavil a věř, že vím o čem píšu. Pokud se vrátím k diskům, tak to nevylučuje, co je napsáno, že většina litých disků je těžších. Jistě se trh s disky nedělí na tebou uznávané (značkové) a ostatní.Nemusíš mne poučovat o jakostech, legování, defektoskopii a pod. Jsem strojař a mám za sebou dlouholetou práci pro automobilový průmysl, a ne jako dělník. A že by zrovna defektoskopie měla nějaký vliv na výslednou hmotnost, tak o tom pochybuji.Příklad s bonbóny je pěkný, leč nevhodný pro prokázání tvé pravdy. Jestli si myslíš, že kvůli tobě zuji pneumatiku, abys měl relevantnější výsledek, tak jsi se spletl.Jen tak mimochodem, Ford nějaký rok nazpět měl soutěž, kde mohli lidé hádat hmotnost právě této kombinace originál disku Ford s pneumatikou. Tipni si, kolik vážila. Když se takto ptám, tak ti je jistě jasné, při tvých kvalitách, že stejně jako moje neznačková s pneumatikou.Jaký je účel litých disků je jedna věc a skutečnost je věc druhá a mnohokrát toto bylo potvrzeno. Nikdo tady netvrdí, že všechny lité disky jsou těžší. Já měl na mysli české prodejce. Informace z UK a pod a hmotnosti v librách jsem našel také.Bod 4 si vyhodnoť sám. Je vidět, že v tomto směru máš jasno.
Kde dojdou argumenty, přichází profesní životopis a obhajoba jeho prostřednictvím... :-) :-) :-)
Já si tady nehrál na mistra znalostí v metalurgii a zpracování kovů a legování, já reálně dělal deset let technologa výroby nářadí. Já tady nepsal pitomosti o vlivu defektoskopie na výslednou hmotnost . A to jsi jako čekal, že když se v tom vyznám, tak bude dělat hloupého, aby pániček byl za geroje? Někdo holt dělá chytrého a někdo zase o tom něco ví. Jen tak mimochodem, argumenty došly tobě. :-P
A zapomněl jsem, když jsi vzpomínal ty disky BMV, tak zrovna ta Cromodora dělá i disky pro BMV, ty jeden argumente. :-D
...a ještě navíc potíže s chápáním psaného textu... Pasáž, kde hovořím o defektoskopii, se týká "výsledného mixu vlastností" disku, nikoliv pouze hmotnosti. Nerozumím proto, co tě na tom tak dráždí. Co se týká OEM kol, asi každý tuší, že je neodlévá automobilka, nýbrž nějaký "outsourcovaný" specialista... a kdo to netuší, má možnost podívat se teď při zimním přezouvání, jaké všechny informace na svém disku může přečíst. Podstata tohoto podotknutí nebyla v tom, že by OEM měla být nějaká zvláštní, mýtická kategorie produkce, ale naopak údiv (negativní), že i BMW ti pod svými znaky prodá kvalitu lepšího no-name disku. Jinak, BMW má na konci "W", a ne "V", je to od německého slova "Werke". Ale jinak v pohodě, moc rád jsem ti pomohl ten text vstřebat :-) :-) :-)P.S. Co říkáš na tu miatí tabulku?? ;-) Kdybys to náhodou nevěděl, což nepředpokládám, tak jedna libra je 0,45359237 Kg.
Tak bez emocí. Automobilka disky neodlévá, ale vyrábí je firma na to specializovaná, jato třeba ta Cromodora. Také jsme výrobci autodílů, ale značky jsou automobilek, pro které děláme. Defektoskopie je odhalování skrytých vad, to nemá s hmotností, která se tady řešila, nic společného a na vlastnosti to nemá také vliv. Může to ovlivnit jen způsob výroby, případně úpravy v konstrukci dílů. Záměrně uvádím dílů, neboť to myslím všeobecně. Promiň, že jsem udělal chybu ve W. Chybu udělá každý a to je opravdu, pro tuto debatu, zásadní nedostatek. Jak jsem již napsal byl jsem v Cromodoře, viděl jsem sortiment výroby a opravdu tam byly disky, které po odletí vypadaly velice pěkně, zmíněné BMW, jako také docela otřesné, zrovna pro Alfu. Velice mne to překvapilo, ten rozdíl ve kvalitě.Na tabulku jsem se díval a převod kupodivu znám. Problém u těchto, a to myslím všeobecně, porovnání je, že se najdou disky lehčí, ale také v opačné kategorii. Moc záleží na tom, jestli jde výrobci o efekt, nebo chce vyrobit opravdu kvalitní disk. Nechodím po obchodech a neporovnávám skutečný stav, ale faktem je, že co jsem zatím dostal do ruk, tak to lité disky projely. Proto si myslím, že by měli prodejci uvádět hmotnosti disků, aby to potom nedopadlo jako u spotřeby automobilů, tabulka říká něco a skutečnost je jiná.
Takže se nakonec ve všem shodujeme 😊 Pěkný den, článek si takovou diskuzi snad ani nezaslouží... 😉
;-)
Tak já nevím ,ale pokud uvedetejako výhodu drátěného kola pružnsot, tak jo, le pro motorku vterénu, ne na tvrdou silnici,tedy, kromě CZ tankodromu, to je fakt. Jiank je to nevýhoda, a v zatáčkách se špice "vlní, byť jsou napnuté k prasknutí..
V kapitole o napodobeninách bych očekával vysvětlení jak to mají s homologací. Pokud homologací projdou a neprasknou je to v pořádku. Pokud homologací projdou a pak v provozu prasknou, jsou homologace zbytečné. A pokud se prodávají aniž by prošly homologací, mají zásahnout příslušné úřady. Nebo tomu rozumím špatně ?
Problém bych také viděl, že neoriginální to dostal mezi paprsky a originál na paprsek. Takže ten test Mercedes hezky ošulil.
Když vidím tu R8 na úvodním obrázku, tak mi to nedá, abych si neudělal alespoň maličkou reklamu na své poslední video, ochutnávku k připravovanému blogu o této krásce s desetiválcem pod sklem: https://youtu.be/6I78rkBiw4M... Věřím, že ty dvě minuty budou stát za zhlédnutí ;-)
Neotvírat!!!!! je to spam:-O
Zase jsi přebral, že? Spam? Víš vůbec, co to slovo znamená? Napsal jsem jasně, že si udělám tímto malou reklamu. Máš něco proti reklamě? Čtyři hodiny jsem pracoval na těchto dvou minutách, abych udělal radost sobě a druhým. Youtube kanál provozuju zcela bez současného nebo budoucího finančního nároku, naopak jen do toho vrážím peníze. A za veškerou snahu a lásku k autům mám 13 minusu a hloupý komentář. Nelituju se, jenom vidím, že závist a zlost je všudypřítomná...
moje hliníková kola jsou těžší než plecháče
Nech sa na mna pan redaktor nehneva, ale tento clanok je na urovni 2. stupna zakladnej skoly. :-/ Obzvlast pokulhava ta cast o viacdielnych diskoch...
Moc se mi nezdá, že by hliníkové kolo bylo lehčí než plecháč. Spíš naopak.
Autor článku dával na rozdíl od tebe ve škole pozor a ví, že hliník je lehčí než železo. Je chytrý.Jeho další problém je, že si kousky článku "napůjčoval" po internetu. Konkrétně to o al kolech opsal z wikipedie ( https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Hliníkový_disk... ) , kde maji bohužel technickou chybu. Pravda je taková, že kromě vysokého podílu hliníku je druhá největší položka měď kterou bych si za lehký kov, narozdíl od opisovače autora, jako lehký nedovolil označit.
Je vtipné pozorovat, jak nejpříkřeji soudí ti, co sami málo vědí. Ta měď, o které píšeš, je v některých kompozicích přítomna jako legující prvek v rozsahu setin až desetin procenta... Takže by se asi hliníkovým kolům (ovšem pouze těm, která byla legovaná mědí) mělo říkat měděná, ne? Ty musíš být vědec. Toho hliníku je tam vždy cca 99 %. To, že máš na svý popelnici low-endový saláty, který jsou těžší než plecháče, není chyba článku, ale spíš výrobce tvého auta / tvých kol...
odhadem 95% ALU kol jsou těžší jak jejich ekvivalent v plechu. Zatím jsem narazil pouze na jedny disky, které byly opravdu lehčí jak plechy ... elektrony na kamarádovo W124. Co se týče low-endovosti ... brácha mi na autě "nakopl" jeden disk, vyrobeno BBS pro Volvo (11t Kč/kus). Nechal jsem jej rovnat na profi hydraulické stolici. Rovnají i kola rallye vozů. A že prý pevnější disk neviděl. Standardně prý rovná disk cirka 20 minut, ten můj jim trval 3 hodiny a to nebyl nějak extra poškozený. Takže kvalitka. Ale jsou rozhodně těžší jak originální plecháče.
Kam vy na to chodíte... Běžný poměr hmotnosti plech/hliník u kol např. 7x16 je 10:8. Samozřejmě platí, že čím lacinější hliníkový disk, tím blíže hmotnosti plecháče, a opravdu ty největší shity mohou dosahovat hmotnosti plechu, případně jí i lehce převyšovat. Takové kolo bych se však bál mít na autě...
Je vtipné pozorovat, jak nejpříkřeji soudí ti, co sami málo vědí. Na 99 procent čistého hliníku zapomeň.B-]
Chytrýsku, v nejběžněji používané slitině AW-6061 máš té své mědi 0,15 - 0,40 %, jestli je toho hliníku 99 nebo 98,2 %, je z hlediska nesmyslnosti tvého původního příspěvku zcela nedůležité... :-)
jo hliník je lehčí, než železo, ale také jde o to, kolik tam toho materiálu je. Zatím pokaždé jsem měl hliníkáče těžší jak plechy ve stejném rozměru.
Tentokrát máš pravdu, také mám tuto zkušenost, že lité disky jsou těžší, ale s tím Focusem jsi se pěkně seknul.
přesně tak. Pokud někdo má pocit, že elektrony jsou lehčí, než plecháče, měl by je někdy zkusit zvednout. 16" plecháč je s originálním diskem Škoda minimálně stejně těžký, ne-li lehčí.
No nevim co si mám o článku myslet. Hlavní výhoda hliníkových kol proti ocelovým je právě to že zvyšují směrou tuhost nápravy, což ostatně píšete u plecháčů. Tak proč mají nížší tuhost v nevýhodách. Trochu si tím protiřečíte, pokud to teda neměla být odolnost proti poškrábání. Nižší odolnost hliníkových kol v zimním provozu platila někdy v devadesátých letech, dnes je to naopak. Tehnle blud se ale mezi lidem docela drží, jinak si neumím vysvětlit celkem častý výskyt aut v ceně milion+ na plecháčích během zimy.Pružnost drátěných kol by měla být s ohledem na hodnocení ostatních v nevýhodách, ne ve výhodách.
Nakupoval jsem na aluapneu.cz a za mě velká spokojenost. Poměr cena výkon, za mě super! Ráda tam nakoupím znova.
Aluapneu.cz znám a taky mužu jedině doporučit. super velkej výber zboží a jsou tam i super výhodné akce. Vše co jsem si tam pořídil tak sem s tím maximálně spokojený
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.