6 největších prohřešků českých řidičů. Tyto prasárny nás stojí nervy

110 komentářů

Anonym
30. prosince • 6:16

Jel jsem za sanitkou a projel červenou, vezl jsem rodinné příbuzné kteří měly v sanitce svého syna. Jel jsem za sanitkou až do nemocnice. Budu z toho mít problémy nebo pokutu? Děkuji za odpovědi.

xxvojtax
2. listopadu • 20:05

Tak musím souhlasit hlavně s jedničkou a to se světlama. Málo co mě dokáže na**at víc. Odbočení bez blinkru(ideálně do leva), zastavení ve městě u chodníku bez blinkru(případně zastavení u chodníku těsně před odbočkou do prava s použitím pravého blinkru, kdy si člověk myslí, že auto před ním má v úmyslu odbočit tam co já a ono zastaví). Další kapitolou sou světla. Každej druhej zapne mlhovky jen začne trochu pršet, nebo padne slabá mlha a to hlavně v noci, i přesto, že v noci jsou docela dobře vidět i normální světla a to i za docela hustý mlhy. Zato ve dne sou schopní jezdit i za hustý mlhy nebo deště na denní svícení.
No a k levicově smýšlejícím lidem snad ani není co dodat. 120Km/h levej pruh a kolona za něma je absolutně nerozhodí. Nejhorší na tom je, že nemám žádnýho trhače asfaltu a potřebuju trochu místa abych se rozjel, když už se snažím jezdit aspoň trochu na spotřebu a zbytečně nevytáčet trojku a čtyřku, ale ne to člověk pod kopcem roztáhne na 140 a najednou dojede auto co se táhne 110 i když je pravej pruh prázdnej a než vůbec zaregistruje, že za ním něco jede a v lepším případě uhne, tak abych podřazoval.

ridic z brna
2. listopadu • 9:27

chybi tu nejdulezitjesi bod a to jizda na dalnici v pravem pruhu. v nedeli jsem jel z prahy domu a plno aut si jede v prostrednim pruhu, blikat na ne uz me vazne nebavi....

Yarda
2. listopadu • 8:42

Já bych přidal ještě další prohřešek - nechat se vytočit nějakým volem (a chtít mu to oplatit). Koukám na komentáře, pár takových co se nechají vytočit by se tu našlo.
Třeba nedávno jsem předjížděl na dálnici kamion - dost často až při předjíždění zjistím, že ten kamion jede těsně za jiným kamionem, mezera mezi nimi neumožňuje zařadit se a uvolnit místo rychlejšímu (pro šťouraly - než najedu do levého pruhu kouknu se do zrcátek a uvážím, jestli tomu vzadu co jede v levém nebo tomu co jede v pravém a chystá se mne předjet nevjedu do cesty a když už předjíždím, dám čtyřku, plný plyn, nekoukám na tachometr a doufám, že pomahači a chrániči tam nemají radar) a předjíždění mi trvá déle než jsem předpokládal a než se před první kamion stačím zařadit přifrčí někdo komu to jede dvěstěvměstě a třistazmísta (v takovém případě dám pravý blinkr, jako že ho vidím a uhnu mu hned jak to půjde) ale č(ruský bojový pokřik)k se mi přilepí na zadní nárazník. Vyzkoušel jsem protifintu - zapnout ostřikování předního skla:-D Ale používat to už nebudu.

Net
1. listopadu • 10:20

Moje zkušenostiZip někde funguje a někde ne. největší problém jsou řidiči, kteří se zařadí do končícího pruhu, předjedou pár aut, uvidí mezeru když se někdo rozjíždí pomalu nebo nechává bezpečný odstup a loupnou to zpět i když před nimi je ještě 100,200,500 metrů volného pruhu než končí. Další problém je, že řidič, kterému to takhle loupli před nos dvě auta pak není ochoten na konci zúžení předpisově nechat zařadit auto z končícího pruhu.Neplynulá jízda a lepení se na auto před sebou. Pořád poměrně časté a neúčinné, i když podobně problematické je neumožnění předjetí rychlejšího vozidla, ne vždy to lze, ale kolikrát je vedle okresky poměrně dlouhá autobusová zastávka, kde lze rychlejší auto bezpečně pustit a ani se příliš nezdržet:/ Nebo je častokrát silnice dost široká, že stačí jet jen trochu víc u kraje.Dávání znamení o změně směru jízdy až při nebo i po provedení odbočení. Nedávání znamení o změně směru jízdy při jízdě po hlavní, která zatáčí a naopak dávání znamení při jízdě rovně z hlavní na vedlejší.Docela rád bych do přehledu přidal neukázněné cyklisty jedoucí prostředkem, ve skupině, podjíždějící auta na křižovatce a blokování za ní. A chodce, zejména v noci v tmavém oblečení.

mpolan
1. listopadu • 13:59

K těm cyklistům - vysvětli mi to "blokování za křižovatkou", prosím. Tomu nějak nerozumím a nedovedu si to představit. Jinak samozřejmě cyklista smí předjíždět stojící nebo pomalu jedoucí auta zprava. Na mnoha silnicích se ani jinudy, než prostředkem pruhu jet nedá, pokud nechceš mít cyklistu pod koly. A úplně na okraj - předjedeš snáze kompaktní balík cyklistů, nebo dlouhou řadu cyklistů?

Net
1. listopadu • 17:14

Na okraj - záleží na situaci, na rovném přehledném úseku bez provozu se lépe předjíždí balík, jinde lze předjet řadu i s auty proti. V problematických úsecích mi přijde "nejlepší" slouhá řada s rozestupy, kam se vejdu, aniž bych ohrozill cyklisty.Blokování za křižovatkou. Typická je křižovatka poblíž v ďolíku. Za křižovatkou vede silnice do kopce, hodně zatáčí a ej poměrně úzká je to dlouhý nepřehledný úsek, kde nelze bezpečně předjet ani cyklistu. Cyklista se procpe na křižovatce vpřed, ale za křižovatkou začne kopec a on jede sotva dvacet, leckdo výrazně pomaleji. Dlaším příkladem je silnice s několika světly, cyklista se nacpe dopředu, vyrazí, jede pomalu, člověku se podaří ho bezpečně předjet po chvíl ia na dalších světlech se cyklista opět dostane dopředu. Kolona aut ho opět postupně předjede a na třetích světlech se situace opakuje.Uznávám, že cyklista smí předjíždět kolonu zprava, ale v některých případech je to prostě čuňačina.

mpolan
1. listopadu • 19:37

Předjíždět řadu cyklistů, když máš v protisměru auta, je prasárna větší, než cokoli, co popisuješ. Tím ohrožuješ jak cyklisty, tak protijedoucí auta. Zejména pokud kolem cyklistů jen prosvištíš, hezky to s tím kolem zamává. A rozestupy... taková rodinka na výletě ti určitě nechá rozestupy...
Řidičské sobectví mi leze na nervy.

Net
3. listopadu • 9:00

Prasárna to není, když je silnice dostatečně široká.A pokud jde o sobectví, mně leze na nervy sobectví cyklistů;)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fr_von_Dr
2. prosince • 15:55

Podle spisku páně Baptisty byste si měl omývat přirození vlažnou vodou....Jen víc takových jako Vy a bude se dát vyjet na silnici jen v tanku. Nevově jabilní jedinci by vůbec neměli řídit!

Net
1. listopadu • 10:24

A pravda, zapomněl jsem zmínit vytváření prostoru sanitce při koloně, strašně málo řidičů předpisově uhne do odstavného pruhu a když to uděláte, deb*l za vámi uvidí mezeru a místo aby uhnul do odstavného za vás, najede vedle vás...

pupu
1. listopadu • 11:35

Souhlasím se vším. Jenom poznámka k dennímu svícení. Jezdím už dost dlouho, ale v dnešní době nějak přibývá těch, co v noci nesvítí vůbec, nebo jedou na denní svícení ( nesvítí zadek ) anebo jedou na parkovačky. Nejvíc mi ale vadí (kromě jiného) nepoužívání blinkrů. Není nic horšího, než když blb před váma zničehonic dupne na brzdu a začne odbočovat. Přeji šťastnou cestu a pevné nervy.

Mirek
1. listopadu • 6:22

A co tak oslnovani světlem motorkáři!!!Uz začínají i auta a rádoby profesionální řidiči 😱

Antiautomat
1. listopadu • 8:25

....pokial sa toto deje za denneho svetla, treba sa ist spytat toho kkta, ktory vymyslel denne svietenie /co je same osebe uplna zhovadilost, ved si to len napiste na papier a 10x precitajte/. Uz som to tu raz rozoberal: ak niekto za jasneho dna je schopny prehliadnut krabicu o velkosti auta, potom neviem ako k.rva mohol vobec dostat vodicak. Mal som Bandita a ked bolo plno, radsej som jazdil viac na pravej strane v rozumnom odstupe ako pri strede (kde by som mohol mat lepsi vyhlad a pripadne predchadzanie).
A vobec nie pre paradu, dal som si zltu ledku do lampy (ziadny cinsky superlight extrem, decentne), nech to predsa len inak vyzera. Osvedcilo sa, dokonca ma za to nik extra nebuzeroval, parkrat sa spytali ze co to je a naco to je. Vodici s tym problem takisto nemali, na nejake h.vado samozrejme narazite, ale inak v pohode.

Net
1. listopadu • 10:22

Denní svícení má smysl, jednak řidiči si nezapomenou rozsvítit, když vjedou do tunelu, zatáhne se slunce, jedou střídajícím se světlem a tmou v aleji, kde jsou hůře vidět, ale neví o tom... a další přínos je, že na první pohled jde rozeznat jedoucí auto od stojícího a člověk se nemusí dívat podruhé či po třetí aby zjišťoval zda auto jede či stojí, což je pravda trochu zrádné u těch, kteří nesvítí.

kolemjdoucí 2
2. listopadu • 18:22

Přesně. Já jsem svítíval davno předtím, než se to stalo povinným, protože jsem měl šedé auto a jezdíval jsem často úsekem se stromy a horizonty. Jelikož těch lidí přibývalo a pak se za šera / soumraku stávali nesvítíci idioti v kolonách neviditelnými, tak ministerstvo zavedlo, že budou svítit všichni. Je to tedy opatření, nikoliv nařízení - nařizovat to nikdo nemusel, lidi přišli sami na to, že svítit je lepší.

Antiautomat
1. listopadu • 12:25

...hm a uz sme tu. Takze k ocnemu a vratit vodicak.

Net
1. listopadu • 17:15

+1, ne každý si přizná že špatně vidí;)

Abarak
31. října • 23:13

Já bych přidal zbytečnou jízdu v prostředním pruhu na triproude dálnici když je pravý pruh volný. Dokáže mě na...t, že já pak předjíždím z pravého až do levého a zpět jenom kvůli takovému ibecilovi...

Superman
31. října • 20:28

Ohledně "takzvaného" blokování odstavného pruhu bych chtěl jen připomenout, že v případě kolony se na dvouproudé komunikaci obě řady vozidel rozestupují co nejblíže k okrajům vozovky, aby třímetrový průjezdný pás vznikl uprostřed. Jak v tomhle případě poznáte kdo "blokuje" ostatní a kdo jen na rozdíl od ostatních dodržuje pravidla silničního provozu?

Antiautomat
31. října • 20:15

Cervena pred tunelom, dvojprudovka, po pravej strane dlhy odbocovaci pruh. Vsetko na tej dvojprudovke do tunela stoji. Co myslite, ako dlho potrva prvemu debilovi, ktory to zacne obchadzat cez ten odbocovaci a na konci to zarazi, cim zablokuje odbocovaci pruh aj tym ktori do toho tunela vobec nejdu? Dvojprudovka, krizovatka, z laveho sa da ist rovno alebo odbocit dolava /samozrejme dat prednost protiiducim/. Co myslite, ako dlho potrva, kym sa naskytne prvy mantinel, ktory tu smerovku vyhodi az tesne pred odbocovanim dolava, az ked naskoci zelena? Ti za nim musia byt radostou uplne bez seba.Nepouzivanie smeroviek pri odbocovani doprava je asi nas folklor.Neosvetleny cyklista je samozrejme top extrem. Vyborne padne aj taky, ktory sa hore kopcom v stupani na stvorprudovke plahoci krokom po ceste, pricom par metrov vedla ma nadherny cyklisticky chodnik. Vtedy uz naozaj nevychadzam z uzasu.

mpolan
31. října • 21:21

K cyklistickým chodníkům či stezkám mám asi tolik, jakožto dost aktivní cyklista: dokud z nich bude odpadková zóna, jak je třeba ve středních Čechách běžné, nikdo mě nepřesvědčí, že po nich mám jezdit. Tolik rozbitého skla, kolik jsem za poslední tři měsíce zažil, nepamatuju dlouhé roky. Ač slušně vydělávající, nechce se mi stále vyhazovat peníze za duše a pláště, které se tím ničí.
Dokud "vrchnost" nepochopí, že cyklostezku nestačí jen vybudovat, cyklisti po ní jezdit nebudou.

nonono
1. listopadu • 7:56

pochopit by měli především pumpičkáři, že je to "jejich", tak ať se taky o to starají... Především svým chováním. Vytlačujete všechny, na úkor ostatních se budují cyklostezky, tak je račte využívat...

mpolan
1. listopadu • 9:06

Asi jako se plechovkari staraji o silnice? Jedine, co dovedou, je delat bordel, vyhazovat odpadky a vse nicit. Na cyklostezkach je, co do ohleduplnosti, o nekolik trid lip, nez na silnicich.
Zadny clovek me nemuze donutit riskovat zdravi a zivot tim, ze pojedu po nebezpecnem miste.

Lord Owl
1. listopadu • 7:49

Tak na Moravě je situace ohledně cyklostezek ještě víc pikant. Ve středně velkých městech, kde chybí peníze prakticky na všechno, se budování cyklostezek leckdy řeší tak, že starý vykachličkovaný chodník, s vydutými místy po kořenech stromů apod. (prostě tankodrom pro matky s kočáry), přemalují v polovině bílou čárou a dají tam značku "stezka pro chodce a cyklisty". A pak buzerují kolaře, že po tom nechtějí jezdit, i když se jim do jejich tenkého a vyskákaného pruhu pletou ještě chodci z druhé půlky chodníku.

Marex
31. října • 16:16

Pravidla zipu stále mnohým unikají a paradoxně to jsou mnohdy starší řidiči. Absolutně nechápu ty, co druhé nechtějí pustit, nebo zase ty, co se snaží nacpat hned za toho, kterého pouštíte. Stejně tak, když si udržujete rozestup a nějaký blb si myslí, že jej držíte pro něj, aby tam mohl vhučet a dupnout na brzdy. To máte pak co dělat a přitom sledovat, aby to zvládl zabrzdit i ten za váma, protože se pro změnu zase lepí na váš kufr. Takže pak se nemá smysl moc divit těm, co správný rozestup raději neudržují.

kolemjdoucí 2
31. října • 17:50

Hledej chybu v nedokonalé definici v zákonech (nejen). Zákon předepisuje jet až k omezení a nezohledňuje rychlost. V jiných svých částech ale lidi učí dodržovat bezpečnou vzdálenost, což je v souladu s fyzikou, takže kdo není úplný kretén, nepožene se ani k zúžení plnou rychlostí, ale začne zpomalovat dříve a nechá si "nějaký ten kus fóra" na zařazení. Potíž ovšem vzniká v tom, že každý má tuhle míru jinde, má jiný jízdní styl, různě těžká a silná auta, různě citlivé a různě opotřebené brzdy... není vyjímkou, kdy jeden ležérně zpomaluje a dojíždí k zúžení setrvačností, zatímco pár jiných jedinců, co tu míru mají určenou agresivněji, je předjíždí a před zúžením prudce brzdí. Tohle nepůjde sladit nikdy, tedy ne ve státě, který lidi neustále šikanuje a stresuje na každém kroku, lže jim, zneužívá je pro zájmy různých vlivných skupin, a pak naivně očekává, že na sebe budou lidé vždy a všude ohleduplní miliusové. To ovšem není omluva, nebráním tím lumpy, jen říkám, že problém je trochu někde jinde.

Net
1. listopadu • 10:55

Logicky by se k místu zúžení mělo jet stejnou rychlostí v obou pruzích. Nechat si posledních 200 m (nebo podle rychlosti kolony) na nalezení svého místa, ale zařadit se až na konci zúžení.

kolemjdoucí 2
1. listopadu • 11:51

Lidé ovšem nejsou čistě logická stvoření už od přírody , takže neuvažují pouze logicky a obecně jim to nelze mít za zlé, je to prostě jejich přirozenost, každý jsme jiný (tím nikoho neomlouvám, v provozu by se měl snažit jezdit bezpečně každý, ale to bohužel i tak nejspíš nevyřeší tento "zipovací" problém, protože ten je specifický - ostatně proto se o něm tak často mluví, protože je pro každého viditelný).

Lord Owl
31. října • 12:53

Jeden nešvar přidám.
Řidiči (nejčastěji korejských a domácích značek aut) jedoucí v obci 62 km/h (+- nějaká tolerance) a mimo obec 67 km/h (+- nějaká tolerance). Takového anti-řidiče je pak o nervy se za obcí zbavit předjetím.

k22
2. listopadu • 10:04

že ty máš mmodrou krev a vojetýho Jagouše?
:-D;-)

ufi
31. října • 20:40

u korejců je jiný problém, léčení si mindráků vůči škodovce. klidně zrychlí při předjíždění z 80 na 120, páč on má to žihadlo co má víc koní než škodovka s htp, takže nemáte co dělat před ním. stačí se nenechat zastrašit, předjet a do půl minuty si zase jede svých 80 tacho.
nebo na dálnici když ho dojedete v levým pruhu, tak zrychlí o deset, ale neuhne, páč si myslí že víc nepojedete.
a teď se mi to ověřuje co už nemám škodovku, najednou prudičů výrazně ubylo. za poslední rok jenom dva tydýti co mi zrychlili při předjíždění a na dálnici školí občas oktávista :o) ale oproti předchozím dobám je to pokles tak na čtvrtinu. a to jezdím přibližně stejně rychle.

Míra
31. října • 13:06

Znám člověka, už je starší, po nemoci přišel o nohu a auto je pro něj jediné lepší spojení se světem. Jezdí právě takto, protože rychleji nemůže. Přidám jedno moudro: Každý koho potkáme, bojuje bitvu, o které my nic nevíme. Buďme tolerantní.

Lord Owl
31. října • 13:53

až mi tenhle "samobojovník " přejede člena rodiny, protože už dávno neměl mít papíry pro jeho nedostatečné reakce za volantem, tak si tu vlastní bitvu dobojuju taky po svém.....

Míra
31. října • 14:05

Neboj, taky jednou budeš starý, možná i nemocný (nepřeju to nikomu). Zjistíš, že tvoje oči a uši už nejsou co bývaly, o reakcích ani nemluvě.

Net
1. listopadu • 10:52

Jedinou obranou před stářím je zemřít mladý. To ale neomlouvá lidi, kteří už na řízení nemají, aby ohrožovali ostatní. Podobně jako mladí nevyježdění řidiči se přeceňují a jsou o to nebezpečnější.

JJ
31. října • 12:39

Ono s tím řazením/neřazením se do zipu je to trochu složitější. Zcela primární příčina *všech* problémů se zipem je to, že řidiči aut v průběžném pruhu při příjezdu k místu zúžení (většinou i rychlostního omezení) mezi sebou nenechávají místo pro zařazení aut z končícího pruhu. Tím pak jde do háje celá představa o plynulém zařazování a nastává situace, která nemá jedno správné řešení.Ono často odsuzované „zařazování se kilometr před zúžením“ (aka v místě, kdy ještě v průběžném pruhu jsou mezery a je možno se zařadit plynule, což je základní idea zipu) pak skutečně může dávat smysl a zvyšovat propustnost. Samozřejmě cenou za to je, že úsek, kdy auta jedou v jednom štrůdlu třeba 70 km/hod je podstatně delší (což nemusí vadit, pokud je to dálnice, ale zase bude vadit, pokud se to roztáhne až k nějaké křižovatce). A v praxi to fungovat nebude, protože pak v končícím pruhu někdo podle pravidel přifrčí až ke zúžení, tam si vynutí zařazení tím, že průběžný pruh donutí zastavit a je to zase v háji.

LOL
31. října • 13:41

To co popisuješ má samozřejmě smysl mimo špičku. Pokud jsou ale zaplněné už ty dva (a více) pruhy před zúžením, klasický pomalý zip před překážkou je jediná volba.Mimo špičku lze tomuto předejí a omezení se dá krásně projet řekněme tou osmdesátkou, za přepokladu, že se všichni zařadí včas a nebudou příliš rychle měnit svou rychlost (typicky: boreček v levém se řítí 140km/h (omezení rychlostí před zúžením bývá na 100km/h), pravý pruh jede +/-90, u překážky se narve do pravého a dupne na brzdy. Ten, kterého předjel jako posledního, se lekne, a zadupne to taky. Kromě hrozícího rizika hromadné havárky se samozřejmě přeruší plynulá jízda těch vzadu, ti začnou dílem taky brzdit, dílem předjíždět a kolona a "špunt" je na světě.

Mirek
31. října • 16:51

Nějaký měsíc nazpět jsem vyjížděl z Ostravy směr Frýdek Místek. Tady jsem najížděl na tuto cestu.
https://www.google.cz/maps/@49.8083363,18.27534... ...
Bylo to v době špičky, kolem 15:00. Od centra jely dva pkné pruhy aut a před mostem se spojovaly do jednoho, neboť tam probíhaly opravy. Chvíli jsem si postál, než mne někdo pustil. K mému údivu to za mnou začali řidiči řešit úplně jinak. Vytvořili na krajnici třetí pruh a všichni se snažili předjet sousední pruh a natlačit se v nejužším místě do toho jednoho průběžného pruhu. Nechci provokovat, ale byli to řidiři většinou samých "lepších" značek, dety drahých. To co tam následovalo, v tom zúžení, si jistě každý domyslí sám.
Pokud se tam tato situce odehrávala denně, tak potěš koště.

Jirka
31. října • 22:05

Asi vám uniklo, že ten třetí pruh je sjezd od Rudné.. A dost nešikovně se napojuje u te uzavirky. Výsledek je totální zmatek ve špičce.

Mirek
1. listopadu • 6:01

Asi tobě uniklo, že po velice krátkém úseku nájezd končí a jsou jen dva pruhy. A já tady najížděl. Žádné tři pruhu na této silnici nejsou.

Neurotic
31. října • 13:06

Někdy zařazování probíhá naprosto plynule při 100-110 km/h, těsně před zúžením, protože jsou mezi auty mezery a každý si to pěkně vypočítá. Pak se objeví dodržovač u cedule dupne na brzdu zpomalí na 80, mezery zmizí a musí se zastavit, aby se tam ty auta mohly zařadit... Asi záleží, kde a v kolik kdo jezdí, ale mě přijde že víc škody nadělají ti co zbytečně zpomalí a tím zruší ty mezery než ten, kdo tam přiletí a sice prudce brzdí, ale zařadí se ještě celkem plynule aniž by se kvůli němu muselo brzdit...

Míra
31. října • 12:12

No tak si počkejte na samořídící auta.
Pak už nebude žádné lepení na zadek auta před vámi, ani vyblikávání. Konec spěchání, žádné překračování rychlosti, natož předjíždění. Všichni pojedete hezky stejně a pěkně za sebou, v obcích 50 a jinde 90...
Už brzy :-)

nonono
31. října • 12:26

brzy? tak 10-20 let, a to ještě kdoví jestli...B-]Takže v tomhle bych byl v klidu

Míra
31. října • 12:56

Čas letí překvapivě rychle.
No ale já chtěl jen nenápadně naznačit, že je vlastně skvělé, že si můžeme relativně svobodně jezdit jak jen sami chceme, a že bychom si té volnosti a svobody měli vážit a nezneužívat jí. Čím víc ji budeme zneužívat, tím dřív o ni přijdeme.

Moik
31. října • 21:11

Jenze nevyuzivat te svobody je vlaste o ni prichazet.. Ale zrovna za volantem porusovani predpisu skoro vzdy ohrozuje nekoho jineho,takze by bylo lepsi o ni prijit. Ale to asi pochopi az kdo to musel prozit z druhe strany... Ja nastesti ne.

kolemjdoucí 2
2. listopadu • 18:12

Professional trollmaster detected.

Neurotic
31. října • 11:32

Kdyby někdo nevymyslel svícení v červenci za jasné oblohy v poledne tak by se pak nestávalo, že půlka lidí jede na denní svícení ikdyž už není vidět...To, že někdo jede odstavným pruhem, když je tam zácpa je jeho věc já to dělám taky, když vím že je tam sjezd a není ta kolana kvůli zůžení, kdy se pak ty pruhy posunují do pravého a odstavného. Co se týká jízdy za sanitkou tak se mi ještě nestalo, že by za ní někdo jel a nejspíš bych si řekl, že tam někoho má a neřešil bych to.
Pokud někomu vadí pustit asistenci jedoucí k nehodě nebo odtahovku tak v té koloně bude stát o to déle, protože někdo to uklidit musí že:-D Navíc nevíte jestli tam jedou sami od sebe a nebo je zavolali účastníci nehody, aby jim ji pomohli zadokumentovat spousta lidí to má zdarma jako součást pojištění. Já taky takže bych počkal až někdo přijede a čím dřív se prodere tou kolonou tím líp pro ty co v ní stojí:-))

nonono
31. října • 12:18

takže když někdo jede za sanitku, jen proto, že tam někoho má, tak se to smí? Odpovím si sám - nesmí. Je to sice z hlediska příbuzného v pořádku, ale to je jeho optika... Navíc, jak často se to stává? Emergency má sloužit pouze pro převoz pacientů, nikoliv jejich zdravých příbuzných. Ti mají čas se do nemocnice dostat později...
Sorry, ale fakt ne. Stejně tak jízda za hasiči - taky rodinný příslušníci, jedoucí k požáru vlastního domu? Asi těžko...

Quebe
31. října • 15:49

A čemu to z faktického hlediska vadí, že za tou sanitkou takový člověk jede? Že budeš stát na kraji o půl sekundy déle? V čem tě to omezí? Prodlouží ti to nějak čekání v koloně? Taky to může být jediná šance, je naposledy vidět živé.Být v té situaci, udělám to taky. Právě proto, že pro mě to má obrovský přínos a pro ostatní to nepředstavuje žádný problém.

nonono
31. října • 15:59

jednak je to riskantní z pohledu řidiče - před sanitku nevidí a pokud ona bude muset z jakéhokoliv důvodu přibrzdit, zastavit, tak ten co jede jako debil za ní to do ní napálí a ohrozí tak pacienta. Že přitom ohrozí i sebe (a případné pasažéry v autě) je jen jeho problém...
A pokud by to začali dělat všichni (když on, tak já taky...), jak by to asi na silnicích vypadalo?

Quebe
31. října • 16:10

A kde je psané, že za ní musí jet nalepený? Kor v takové situaci, kdy je nutnost brzdit hodně pravděpodobná.A proč by to tak měli dělat všichni? Snad jsme se bavili o jednom konkrétním důvodu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kolemjdoucí 2
31. října • 17:30

Důvody jsou celkem jednoduché a zřejmé: Neplatí pro něj stejná pravidla jako pro vozidlo s právem přednostní jízdy. Ten co jede za sanitkou nemá majáky, nemá ze zákona stejná práva jako sanitka - jede stejně rychle, ale porušuje zákon, kdežto sanitka ne. Navíc zepředu za majáky sanitky nemusí být vidět a ani ho tam nikdo nečeká, tzn. nemusí (neúmyslně) dostat přednost např. po průjezdu sanitky křižovatkou.A nakonec důvod nejpodstatnější: Slušní lidé se neptají proč nedodržovat zákon, dodržují ho automaticky. Silou ho vymáhat se musí jen před lumpy. Kapišto?

Rejpal
31. října • 18:33

Podle pravidel je ten, kdo jede za vozidlem s právem přednosti v jízdě nebo mezi vozidly s právem přednosti v jízdě, vozidlem doprovázeným. A doprovázené vozidlo má samozřejmě také přednost v jízdě.Jakékoli bránění v jízdě takovému vozidlu je velice závažný přestupek. Tvářit se jako doprovázené vozidlo také.

kolemjdoucí 2
1. listopadu • 11:40

Doprovodná vozidla mohou být jenom vozidla ozbrojených sil nebo ozbrojených sborů, takže pokud to není ozbrojená sanitka, tak nemůže nikoho doprovázet.

Quebe
31. října • 17:41

Ale to je přece všechno předem jasné a vůbec o tom není řeč. Řeč je o tom, že to chování je lidsky pochopitelné a vzhledem k tomu, že pro ostatní nepředstavuje žádnou újmu, tak se nejedná ani o nic nemorálního. Záleží od situace, přes tu křižovatku bych se asi takto nepouštěl, já měl na mysli spíše situaci běžné kolony, kdy sanitka projíždí uličkou vytvořenou auty. V takové situaci se auta nevracejí na původní místo ihned, hlavně z toho důvodu, že jich může jet více a jet za sanitkou je tedy bezpečné.Slušní lidé nedodržují zákon automaticky, slušní lidé se chovají hlavně tak, aby měli čisté svědomí. Nebo myslíš, že bylo slušné za protektorátu napráskat, že sousedi schovávají žida? Zákon přeci mluvil jasně ;-)

trn
31. října • 20:35

Nedává to žádný smysl, protože když někoho vezou rychlou k zachránění, tak na ambulanci stejně budete čekat na chodbě, protože ať se děje co se děje, tak vás k nebohému příhodou postiženému stejně nepustí hned. Nestane se vůbec nic když tam přijedete slušně o tři nebo pět minut později, život není Kobra 11.Ten poslední odstavec beru, tak by to mělo být, morálka je nadřazena právu, nicméně zákony vznikly původně jako obraz svědomí a morálky, stejně jako stát, měly za cíl lidi chránit (chápu že dnes to tak často není, nicméně zrovna dopravní zákon asi patří z valné většiny mezi vyjímky), takže pokud takový zákon svědomí neodporuje a nedodržení přináší marginální profit oproti neúnosně zvětšeným rizikům. pořád je správné takový zákon dodržet. Co se týče toho svědomí, je dobré nezapomínat, že je mezi námi zhruba 5 % lidí, co se narodili bez něj a jiní nikdy nebudou, nemohou to změnit, a život vedle nich je často procházka peklem (a dnes nám vládnou, proto zákony často nejsou takové, jaké by měly být). Mluvím o psychopatech, a to jen a pouze v medicínském významu toho slova - pozor na zneužívání a vyprazdňování tohoto pojmu! Každý by měl umět takového člověka rozpoznat, něco o nich vědět a hlavně vědět, jak s nimi jednat - je to takřka "jiný živočišný druh", alespoň po psychologické stránce. Ovšem je jedna věc horší, než nepoznat včas psychopata - nařknout z tohoto člověka, který jím není! Takže je to i o zodpovědnosti, ostatně jako všechno.

Neurotic
31. října • 12:59

Máš pravdu, že se to nesmí, ale nebudu se ho snažit sestřelit a ani se kvůli tomu nebudu rozčilovat at si jede...

Petr
31. října • 11:10

Ve výčtu prohřešků mi schází ještě jeden, zásadní. A tím je jízda v prostředním pruhu na dálnicích tam, kde jsou tři proudy (a více). S ohledem na vysoké rychlosti všech účastníků provozu je takové "blokování" pravého pruhu nejen nebezpečné, ale i častým důvodem vzniku kolon, apod.
Na dálnicích, stejně jako na ostatních silnicích mimo obce platí, že levý pruh (jedno jaký!) slouží k předjíždění pomaleji jedoucích vozidel a ne k souvislé jízdě. Někteří si myslí, že "ten v pravo" je pouze pro kamiony :( V tomto případě pak není nutné zvyšovat počet pruhů na dálnicích, neboť to rozhodně nepovede k větší plynulosti. Bohužel. Raději ty peníze dejte na okresky ...
Výše zmíněné platí nejen pro ČR, ale téměř kdekoliv v Evropě.

mpolan
31. října • 18:25

Problém je, že na našich dálnicích je stále většina "třetích" pruhů značena jako pruhy pro pomalá vozidla, i když už nejsou direktivně odděleny plnou čarou.
A prohřešek to sice je, ale že by zásadní? To rozhodně ne.

Quebe
31. října • 18:30

Zásadní začíná být s rostoucí hustotou provozu, jelikož takoví z tříproudé silnice dělají dvoupruhovou a tedy výrazně snižují její kapacitu.

Marex
31. října • 16:27

Tenhle nešvar už nemá smysl ani registrovat a proč se s takovýma rozčilovat, když je volný další jízdní pruh. Někdy taky jezdím pouze v levém pruhu, protože pravý je tak rozbitý, že raději přejíždím z pruhu do pruhu, abych včas pouštěl rychleji jedoucí vozidla, než si ničit auto na tankodromu v pravém pruhu.

JJ
31. října • 12:49

Ono by možná nebylo úplně od věci zrušit na dálnici povinnost jízdy vpravo a zákaz předjíždění zleva. Případně podle terénu ještě selektivně doplnit minimální rychlosti pro pruhy. Na amerických interstates to funguje velmi dobře.Ať si každý jede, kde chce a když chce někdo předjíždět, ať se postará. Rozhodně mi to přijde jako méně špatné, než se táhnout za někým, kdo blokuje levý či prostřední pruh a bát se ho předjet zprava, protože v současné situaci tím jen riskuju to, že dotyčnému rupne v kouli a začne se zařazovat doprava zrovna ve chvíli, kdy ho budu podjíždět.

Quebe
31. října • 11:19

Zajímavé je, že když kolem takových volně pokračuju pravým pruhem (nehodlám zbytečně kvůli němu přejíždět přes tři pruhy tam a zase zpátky), ještě mě dotyčný celkem často vybliká.Já pořád nerozumím PČR, že na tohle kašle. Vždyť to i tu rychlost je náročnější měřit. Takto by stačilo zajet na nejbližší třípruh a za hodinu je pokut jak jinak za celý den.

Petr
31. října • 11:28

Obyčejně také pokračuji v pravém pruhu, pokud je zřejmé, že dotyčný se nemíní zařadit (pokuty za podjíždění se neobávám, jelikož se o podjíždění v tomto případě nejedná, což dokládá i celá řada právních rozborů). Jen je třeba dbát zvýšené opatrnosti, protože samozřejmě platí, že v momentě, kdy se k vozidlu uprostřed již blížím a on se "najednou" rozhodne se zařadit, má přednost a já tam vjet nesmím. Ale to je snad jasné.
Kdysi jsem vídal na německých dálnicích, že toto jejich policie hlídá a řidiče na tento "nešvar" upozorňuje. To je ale asi už minulost. V ČR jsem samozřejmě nezaregistroval ani jen náznak snahy o řešení tohoto problému. Přitom, jak píšete, o zábavu by měli postaráno :)

Quebe
31. října • 11:32

Tam není žádný stres, do odstavného se dá pohodlně vejít.

Quebe
31. října • 10:17

Ne nadarmo se říká, že lidi jsou takoví, jak jezdí. Oni se tak chovají i jinde, ale například na chodníku je jednoduše obejdete, protože je k dispozici daleko více prostoru a nemusíte se s dotyčným vůbec zaobírat. Kdežto na silnici je manévrovací prostor mnohem menší, a tak jsme často nuceni se konfrontovat se sobectvím a bezohledností ostatních.Mantrou není, alespoň podle mě, striktní dodržování předpisů, jako spíše pochopení, že plynulý provoz je týmová práce všech řidičů kolem. Pokud se nechovají čitelně, neberou na sebe navzájem ohledy a jedou jen sobecky "na sebe", ztratí na tom nakonec všichni právě v podobě zbytečných kolon a frustrujících situací.A je jedno, jestli to je spěchač, co bezohledně předjíždí a nebo šnek, kterému je jedno, že je za ním nervózní kolona, vždy je to stejná sorta lidí se stejným způsobem uvažování.

vana666
31. října • 11:01

Za volantem se lidi přece jen trochu mění. Už se mi stalo že mě na čtyřproudovce ve městě vyblikal ten za mnou protože jsem na osmdesátce jel jen 120kmh, ale pár minut později mi ten stejný týpek už bez auta dal velmi zdvořile přednost ve vchodu do supermarketu. Najednou měl času dost

Míra
31. října • 13:14

Třeba se mu jen ukrutně chtělo na záchod ;-)
Nejsladší je vyspání, nejmilejší vys..ní.

kolemjdoucí 2
31. října • 11:15

To jsou ovšem kandidáti minimálně na psychologa. Neříkám že jich není málo, navíc v autě někdy opravdu "tečou nervy", člověk ale musí mít pevné nervy a vybudovanou vnitřní obranu, jinak za volant nepatří - šlapáním na plyn to „léčí” jenom cholerici a jiní podobní (nebo ještě horší) zoufalci. Vyjímkou je snad jedině únik z nebezpečné situace, ale to člověk potřebuje jen velmi vyjímečně, takže by se na to neměl ani vymlouvat - ale tam na ten plyn šlápne naopak s chladnou hlavou a po zralé úvaze, když zjistí, že to fakt jinak nejde. Stalo se mi jen jednou v životě, že jsem takto musel unikat magorovi ve slabším autě, který ale řídil velmi agresivně (jízda v mrtvém úhlu, následně vytlačování z pruhu apod).

Luboš
31. října • 10:03

:-D ... a pozdní použití směrovek. Čekám na vedlejší silnici, a teprv když začne točit volantem, "dá bliknu" !! Kdyby ji zapnul dříve,jsem už dávno z křižovatky venku.
To samé kruháky - někteří se neobtěžují vůbec...
Cyklisti - kdy už konečně začnou používat za snížené viditelnosti či tmy světla ?!?!

Martin Motyčka
31. října • 19:39

neosvětlené cyklisty by to chtělo řešit stylem: Nemyslíš, zaplatíš a policie a nebo státní zástupce to rovnou smete jakkoli zavinění ze strany řidiče (samozřejmě pokud nenadejchá..) ze stolu ...

mpolan
31. října • 18:11

Cyklisti? Nejspíš nikdy... dokud je policie nezačne ve velkém pokutovat.

pet
31. října • 9:52

sptavne!stat stale resi priblblou rychlost ktera za nic nemuze.

Driver
31. října • 9:33

To je tak, když dostanou papíry debilové. Pokud si počínají jako debilové mimo auto, budou si tak počínat i za volantem.Někdy to je debilita a jsou tak debilní, že se diví, že je na křižovatce sestřelí kamion. Směrovku dali, ano. Ale až s otáčením volantu. 40tun jedoucích 90kmh nezastaví na metru, že. Jindy to je vypočítavost. Blokují pruhy, aby ZIP nefungoval. Oni totiž spravedlivě čekají v jenom pruhu dlouhém 3km, tak proč by měla být komunikace průjezdná? Zablokovat! A nejhorší jsou vychovávači. Neumí ani vybrzdit, protože akorát si navodí smyk, nebo brzdí málo, a nebo zase hodně a dneska už všichni mají kamery, takže to vesele do nich napálí a jsou z obliga. Kdo umí vybrzdit tak akorát, tak už je trochu lepší řidič a ti ví moc dobře, že za obecné ohrožení je basa. Akorát debilové vybrzdí párkrát málo a potom dostanou zezadu ránu. Nadužívání mlhovek, najedu 80.000km za rok a zapnu je snad dvakrát do roka, a to je už taková chumelenice, že není vidět téměř ani ty mlhovky. Jinak není důvod je použít. Oslnění snižuje u jedinců s oční vadou (těch není málo) horší odhad a nesoustředěnost a z toho pramení kolize a nehody. Takže mlhy jsou kontraproduktivní téměř vždy. A dál je to pořád ta samá písnička. Debilové dělají debilní činy.

LOL
31. října • 9:22

AR koukám recykluje starší články. :-DJinak ti, co brzdí před každou zatáčkou jsou většinou sváteční jezdci, nebo nemají auto v pořádku. Nemám proti nim nic, pokud sledují provoz za sebou a nechají předjet (tj. jedou vpravo, ne nalepení na dělící čáře a při svém předjíždění zbytečně neakcelerují, aby je mohli předjet i ti se slabšími motory.)Zipování je další nešvar, a to v obou extrémech. Jedním je nepouštění na už ucpané komunikaci do průjezdního pruhu, druhým pak vytváření kolon v řídkém provozu, kdy předjížděči nestačí zařadit se včas do perfektně plynule jedoucí kolony s velkými rozestupy, ale musí předjet co nejvíce aut, aby se "nacpal" dopředu, následně dupnul na brzdy, kvůli čemuž se plynule jedoucí kolona zastaví (a takto vznikají ty zácpy). A přitom stačí použít mozek...

Moik
31. října • 20:59

Aspon to uz nemusim psat ja. Zip vykladany jako tu na AR je pricinou kolon. A jeste si mi stalo ze jsem se z levyho pruhu radil do prubeznyho tesne pred zuzenim, ale do prazdnyho mista a hnup za mnou me predjel a chtel se zaradit prede me. Troubenim vyzadoval zip...

DLHN
2. listopadu • 8:24

Ale to je divne! Kdyz se zipuje a vy (dle toho, co pisete) ten zip porusite, tak se pak prosim nedivte, ze existuji i ridici, kteri by ten zip radi dodrzovali. Pro pochopeni mene inteligentnim: Zip znamena pravidelne stridani aut v miste, kde se ze dvou pruhu stava jeden. Vim, ze pro mnohe ridice je to nepochopitelna rocket-science, ale bohuzel je potreba se to naucit.

LOL
2. listopadu • 11:49

kdyby sis POZORNĚ přečetl to co jsem psal výše, tak bys takovou kravinu nenapsal. Zip na zaplněné silnici/dálnici je něco úplně jiného než pokusy o předjíždění a "simulování zipu" na poloprázdné silnici.

Martin
31. října • 15:52

Ono hodně záleží, jestli člověk zná dané okolí nebo ne. Pokud jedu někde na dovolenou, kde to neznám tak hold jedu opatrně. Tam kde to člověk zná, víc si věří a může víc šlápnout na plyn.

neodborník
31. října • 8:53

Ze "zdravotních důvodů" někdo spěchá, takováhle dětinská výmluva má být brána jako omluva ? Pokud je to s dotyčným, či některým spolujezdecem tak zdravotně závažné, je potřeba zavolat záchranku, která má potřebné vybavení a rychle jede s majákem a sirénou. Co kdyby dotyčný za volantem, nebo v autě na cestě zemřel ? No a pokud to zas tak zdravotně vážné není.... tak se budeme vymlovat na něco jiného, že.

E
31. října • 9:10

A co kdyz veze treba zraneneho cloveka do nemocnice????
Uvedomte so, ze nemate zadny mandat soudit ostatni!

Yarda
2. listopadu • 14:39

Manželka, lékařka říkala, že (mohou být nějaké výjimky, samozřejmě) je blbost člověka co potřebuje naléhavou lékařskou pomoc vozit do nemocnice vlastním autem. Jednak sanitka většinou přijede dřív než by se nemocný dostal do nemocnice obyčejným autem, v sanitce je lékař nebo vyškolený zdravotník co nemocnému poskytne nejdůležitější pomoc a když ho sanitka odveze do nemocnice, tak saniťáci ho předají lékařům na oddělení, které stav nemocného vyžaduje, při transportu vlastním autem, pokud by vyloženě neměl smrt na jazyku by se musel posadit do čekárny a čekat. Případně zdravotníci ze sanitky mohou usoudit, že nemocný vyžaduje pomoc na specializovaném pracovišti a třeba zavolat vrtulník, aby ho přepravil do nemocnice, kde mu tu péči budou umět poskytnout.

kolemjdoucí 2
2. listopadu • 18:08

Samozřejmě že mohou být vyjímky, tím je to dáno a zákon na to pamatuje. Tečka, není co dál řešit, zbytek je o vzájemné ohleduplnosti - a ta Čechům pořád nějak ne a nejde. Je načase to změnit, začít musí každý nejdřív sám u sebe, pokud opravdu něco změnit chce.

neodborník
31. října • 9:48

Místo spousty otazníků si raději ještě jednou přečtěte co jsem napsal. Pomalu, moc velká rychlost škodí i při čtení, člověk nestíhá chápat psaný text.

kolemjdoucí 2
31. října • 11:03

Četli jsme to několikrát, nic se tím nezměnilo, pořád je to mimo. Vy si přečtěte zákon o dopravě, ten na krajní nouzi pamatuje, narozdíl od vás. Někdy prostě není čas čekat na sanitku, navíc nemůžete vědět, jestli dotyčný nemá se sanitkou někde domluvené předání.

neodborník
31. října • 12:39

Jenom jste vymyslel další výmluvy. To by mne zajímalo při kterém vážném zranění či nemoci je lepší odvézt člověka autem, kde nemáte žádné lékařské pomůcky kromě lékárničky, nežli sanitkou s lékařem. Nějaký konkrétní příklad prosím, ne z nějakého doktorského akčního seriálu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kolemjdoucí 2
31. října • 13:58

Dobře, dva příklady, které jsem sám zažil: 1. porod 2. celkový kolaps organismu z důvodu blíže neurčené infekce - vysoké horečky, ztráta kognitivních funkcí, ochrnuté dýchání (velmi mělké, promodralé rty atd). Do nejbližší nemocnice 18km.Pro vás ale budou výmluvy vše, protože než byste uznal že někdo jiný může mít pravdu či svoje legitimní důvody, tak budete radši bojovat za nevybojovatelné jen pro iluzorní pocit vítězství. Takhle se chovají psychopati.

mpolan
31. října • 18:09

Ani tohle ovšem člověku v obyčejném autě, bez práva přednostní jízdy, nedává právo ohrožovat ostatní a vytvářet na ně nátlak.

kolemjdoucí 2
1. listopadu • 11:34

To samozřejmě nedává, ale jak vás tak čtu, tak mi dochází, že hranice vnímání těchto věcí bude dost individuálně odlišná. Nejste náhodou jeden z "vychovávačů"? Doufám že ne. Jinak abych se vrátil k tématu, status krajní nouze zákonně dává jistá práva (samozřejmě časově omezená, tedy jen po dobu trvání té nouze) v zájmu účinnosti pomoci v nouzi. Např. nemusíte dodržet rychlost (celkem logicky), můžete dokonce mít v krvi jisté omezené množství alkoholu, atd - vše je prostě podřízeno zájmu účinně pomoci člověku v krajní nouzi. Nicméně to neznamená, jak správně podotýkáte, že vzniká právo na ohrožování jiných, to samozřejmě nevzniká. Pokud jste "měl v žíle" a odvezl jste někoho na ARO, zpátky už musíte taxíkem nebo autobusem. Co se týče toho co píšete - je to vše o vzájemné toleranci. Pokud si někdo MYLNĚ vykládá, že ho někdo ohrožuje a má potřebu podnikat nějaká odvetná opatření, je daleko nebezpečnější než ten, co jede rychleji a má k tomu důvod - což ovšem nepřísluší nikomu v okolí individuálně posuzovat, pozor na to! Pomsta a vychovávání prostě na silnici nepatří, nikdy a v žádném případě!

mpolan
1. listopadu • 13:55

Nemám potřebu záměrně lidi vychovávat. Samozřejmě, pokud já jedu na silnici mezi lesy úměrně tomu, že odkudkoli může vyskočit zvíře (už jsem jich pár, bohužel, na kapotě svezl), a tomu za mnou se to nelíbí, už to není můj problém. Bezpečně jedu já, ne on. To není vychovávání.
Rychlost mi, ostatně, nevadí. Vadí mi najíždění a nátlak, vadí mi nerespektování přednosti v jízdě, vadí mi hazardní předjíždění (kdy předjížděný i protijedoucí musí uhýbat mimo bezpečný prostor vozovky) a tak dále. To je něco, na co zkrátka sebevíce spěchající NEMÁ PRÁVO a v takové chvíli je to v mých očích potenciální vrah.

kolemjdoucí 2
2. listopadu • 9:17

To má asi rád málokdo. Takovéhle agresivní jedince řeším tak, že je pustím, případně úplně zastavím někde na krajnici - ať si jedou. Je to nejmenší riziko pro všechny, včetně toho blba. Sice si z toho pak možná někteří (psychopati) odnášejí ty zkušenosti, že jim je "vždy uhnuto", ale nemám právo nikoho vychovávat, to zaprvé, a zadruhé - on se takový zpravidla usměrní sám, až někam zahučí. Ano, může i někoho zabít, ale to nemám možnost nijak ovlivnit, ostatně takový k tomu ani nepotřebuje auto a silnici, pokud je to opravdový magor.

mpolan
2. listopadu • 11:09

Problém ovšem nastává třeba na I/4, tam když zajedu ke kraji a zastavím, tak vyjedu za půl hodiny... To si můžu dovolit na prázdné silnici, ale tam zase ten trotl má volno k předjetí. Bohužel, tak daleko už jeho řidičské schopnosti nesahají, předjet neumí...

kolemjdoucí 2
2. listopadu • 18:05

V první řadě byste asi měl zrušit smýšlení typu "já vs. ostatní (trotlové)", to je konfrontační způsob myšlení, který se pak má snahu promítnout do všeho, co děláte, tedy i do řízení. "My" je daleko lepší, navíc zpomalit nebo sjet na odpočívadlo nebo benzinku lze vždycky, i na I/4.

kolemjdoucí 2
2. listopadu • 9:19

Ještě doplním: Taková zajímavost je, že tak zhruba půlka z těch, které pustím, pak začnou jet slušně, a někdy i poděkují. Zřejmě tedy i to pouštění má nějaký, původně nezamýšlený, výchovný efekt.

Kerb
1. listopadu • 23:34

Tak jestli si to v "lesním" úseku hasí pán 60 aby ho náhodou nezabil kanec, tak pak se nemůže divit, že pomalu umírá (z vlastního pohledu) když to někdo nevydrží :D
Tvl... Bezpečně jedu já, ne on... to je hláška dne :D
S ostatním se dá souhlasit. Ale ona i na dálnici může vběhnout liška a to pak člověk kouká... Co tam tak jezdit těch bezpečných 70? ...pro jistotu :P

Noxi
31. října • 9:30

To, že veze zraněného člověka ještě neznamená, že musí omezovat a ohrožovat ostatní účastníky provozu.

Driver
31. října • 9:36

Ať se děje cokoliv, Vy nemáte zadny mandát soudit ostatní! Jste debil nebo imbecil že nechápete ani zákon o provozu? Vraťte občanku a odchod do léčebny.

Ludek_II
1. listopadu • 8:10

Uklidni se, nebo ti prdne žilka a pak tě někdo poveze 200 za hodinu po dálnici.

neodborník
31. října • 9:42

Vyjádření vlastního názoru není souzení. Jestli takhle afektovaně a podrážděně reagujete na stresové situace v silničním porovozu, tak jste potenciálně hodně nebezpečný. Pravděpodobně potrefená husa zakejhala a z paragrafů si vybírá jenom to co se jí hodí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kolemjdoucí 2
31. října • 10:59

V tom vlastním názoru se ale dopouštíte souzení a odsuzování. Odsuzování už je nad ten názor, to je o morálce a slušném vychování - čili tím dokazujete jen to, že jste nevychovanec, navíc bezohledný, když se za tuto neslušnost ještě takto perete.

neodborník
31. října • 12:46

A to co píšete Vy o mně je z jaké kategorie ? Zamotáváte se do vlastních kliček a pojmů, takže to nakonec ani nemá logiku.

kolemjdoucí 2
31. října • 13:40

To co píšu o vás není moje definice, pokud vám to nedochází, to vyplývá automaticky z vašeho porušení, já na to jen poukázal. Ale máte částečně pravdu, člověk musí hlídat i sebe, škatulkování ničemu nepomáhá.

vana666
31. října • 8:51

Ten frajer jedoucí za sanitkou taky může být někdo z rodiny pacienta. Asi bych nesoudil paušálně, navíc když svou jízdou vesměs nikoho nebrzdí ani neohrožuje

Marex
31. října • 16:20

Někdo z rodiny pacienta jede většinou již v té sanitce a nebo přijede o něco později svým vozem za ním do nemocnice, takže spíše zdůvodnění hodné náctiletého.

nonono
31. října • 9:58

ovšem ani to ho neopravňuje jet za sanitkou jako debil...

Márty
31. října • 9:58

Souhlas. Víceméně stejný jak jízda odstavným pruhem. Nemám problém s tím, když někdo sjíždí a jede kousek a POMALU odstavným pruhem. Často vidim bohužel opak.

nonono
31. října • 10:03

Pokud někdo bude sjíždět a proto jede kousek odstavným pruhem, nemám s tím problém ani já... Jinak je to prostě sviňárna.

Yarda
2. listopadu • 14:31

Jednou jsem jel po našem nejdelším tankodromu, někde se to zadrhlo a kolona stála nebo se pohybovala krokem. A někteří frajeři to vzali odstavným pruhem. A když se kolona rozjela, ti frajeři v odstavném pruhu stáli a pomahači a chrániči měli žně:-D

Kankunen
31. října • 8:45

Tak já mám úplně jiné zkušenosti. Většina lidí už jezdí slušně a umí se pouštět a zipovat a to bydlím na ostravsku kde jsou lidi TDH. Autům starým 10 let už svítí světla samy a auta starší jsou na cestách tak z 5%. Vychovat by se měli prasata co se snaží různě vychcaně předjíždět v kolonách čekající na zelenou a podobně a parkování před obchodem u vchodu by mělo být trestáno fyzicky.
No ale máme tady kapitolu č. 1 a to je dopravní značení. 80 v tunelu v Klimkovicích. 80 dálnice na Frýdek. Milion 30, 50 na rovných a přehledných úsecích. 90% řidičů tyto nesmysly ignoruje a zbytek co se snaží značení dodržet ( rozumněj jede 50 v té 30, protože pomaleji už to fakt nejde) tvoří nepříjemné situace.

Doporučujeme

Články odjinud