5 technických řešení, které má Octavia RS jako první Škodovka

Nová Škoda Octavia RS není jen nejrychlejší sériovou Octavií všech dob, ale také nositelem některých technických řešení, která se u značky Škoda objevují vůbec poprvé.

Klepněte pro větší obrázek

5. Systém ESC s režimem Sport

Elektronický stabilizační program pomáhá zachovávat jízdní stabilitu auta tím, že přibrzďuje jednotlivá kola a v případě potřeby reguluje točivý moment motoru. Nejmodernější verze stabilizačních systémů fungují téměř nepostřehnutelně, ale v kritické situaci spolehlivě pomohou srovnat auto do směru, kterým je natočený volant.

Představy křemíkových krystalů o stabilní jízdě se ovšem nemusí vždy shodovat s představami řidiče.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tři režimy ESC: Aktivní, Protiprokluz vypnutý a ESC Sport; tlačítko na středové konzole

Podobně jako jiná sportovně orientovaná auta má proto nová Škoda Octavia RS systém ESC přepínatelný. Ve výchozím nastavení po spuštění motoru funguje stejně jako v jiných Octaviích. Krátkým stiskem tlačítka ESC Sport, umístěného vpředu před řadicí pákou, ale můžete deaktivovat systém regulace prokluzu kol (ASR).

K čemu je to dobré?

V návodech k obsluze se většinou dočtete, že ke snazšímu vyproštění z hlubokého sněhu. Vypnutý protiprokluz ale obecně umožňuje řidiči modulovat protáčení kol a rozjet se tak z místa nebo vyrazit z ostré zatáčky razantněji, než by to dovolila obezřetná elektronika. Nebo také zničit pneumatiky, záleží na vás....

Technika | Škoda | Premiéry | Rozhovory | Škoda Octavia | Nová Octavia

Nová Škoda Octavia RS existuje i jako čtyřkolka

Podržíte-li tlačítko systému ESC Sport stisknuté déle než tři sekundy, dojde navíc ke zvýšení prahových hodnot příčného zrychlení, při kterém stabilizace intervenuje. Můžete si tak agresivněji stáčet auto do oblouku na brzdách a v zatáčce účinněji pracovat s přesuny těžiště prostřednictvím plynového pedálu.

Úplná deaktivace ESC není ovšem v Octavii RS možná.  

Předchozí KAPITOLY Následující
Škoda Fabia 1.2
Rok výroby: 2011
Stav: 103 521 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Fabia 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 142 201 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2008
Stav: 172 415 km
Cena: 75 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků