5 technických řešení, které má Octavia RS jako první Škodovka

Nová Škoda Octavia RS není jen nejrychlejší sériovou Octavií všech dob, ale také nositelem některých technických řešení, která se u značky Škoda objevují vůbec poprvé.

Klepněte pro větší obrázek

5. Systém ESC s režimem Sport

Elektronický stabilizační program pomáhá zachovávat jízdní stabilitu auta tím, že přibrzďuje jednotlivá kola a v případě potřeby reguluje točivý moment motoru. Nejmodernější verze stabilizačních systémů fungují téměř nepostřehnutelně, ale v kritické situaci spolehlivě pomohou srovnat auto do směru, kterým je natočený volant.

Představy křemíkových krystalů o stabilní jízdě se ovšem nemusí vždy shodovat s představami řidiče.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tři režimy ESC: Aktivní, Protiprokluz vypnutý a ESC Sport; tlačítko na středové konzole

Podobně jako jiná sportovně orientovaná auta má proto nová Škoda Octavia RS systém ESC přepínatelný. Ve výchozím nastavení po spuštění motoru funguje stejně jako v jiných Octaviích. Krátkým stiskem tlačítka ESC Sport, umístěného vpředu před řadicí pákou, ale můžete deaktivovat systém regulace prokluzu kol (ASR).

K čemu je to dobré?

V návodech k obsluze se většinou dočtete, že ke snazšímu vyproštění z hlubokého sněhu. Vypnutý protiprokluz ale obecně umožňuje řidiči modulovat protáčení kol a rozjet se tak z místa nebo vyrazit z ostré zatáčky razantněji, než by to dovolila obezřetná elektronika. Nebo také zničit pneumatiky, záleží na vás....

Škoda | Technika | Premiéry | Rozhovory | Nová Octavia | Škoda Octavia

Nová Škoda Octavia RS existuje i jako čtyřkolka

Podržíte-li tlačítko systému ESC Sport stisknuté déle než tři sekundy, dojde navíc ke zvýšení prahových hodnot příčného zrychlení, při kterém stabilizace intervenuje. Můžete si tak agresivněji stáčet auto do oblouku na brzdách a v zatáčce účinněji pracovat s přesuny těžiště prostřednictvím plynového pedálu.

Úplná deaktivace ESC není ovšem v Octavii RS možná.  

Předchozí KAPITOLY Následující
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2004
Stav: 155 281 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.8
Rok výroby: 2009
Stav: 144 216 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2004
Stav: 164 163 km
Cena: 65 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků