301 GTi či Rapid RS. Jak by vypadaly sportovní verze malých sedanů?

Ačkoli jsou sedany segmentu B či C považovány za pseudo-luxusní modely určené pro trhy východní Evropy či severní Afriky, ve sportovním kabátku, který jim ušil grafik X-Tomi, jim to často velmi sluší.

Abarth Tipo

Dvorní úpravce Fiatu se štírem ve znaku by se na zoubek mohl podívat i modelu Tipo, který standardně vyniká spíše svým prostorným interiérem.

Klepněte pro větší obrázek

Italové však umí tu správnou atmosféru vtisknout leckterému vozu. Když dokáží z městské 500 udělat tak přitažlivý sporťák jako je Abarth, jistě by to dokázali i s modelem Tipo.

Hatchbacky | Ceny | Fiat

Auto nižší střední třídy opět stojí méně než 300 000 Kč. Nabídne ho Fiat

Jako pohonné ústrojí by klidně mohla sloužit přeplňovaná čtrnáctistovka, ze které v Abarthu dokážou vymáčknout 180 koní. Samosvorný diferenciál a pěkně vyladěný výfuk by pak stačily k tomu, abychom se s tipem skutečně bavili.

BMW 1M Sedan

BMW řady 1 se ve verzi sedan představilo zatím pouze pro čínský trh. Na rozdíl od hatchbacku se jedná o model s motorem uloženým napříč a pohonem primárně předních kol.

Klepněte pro větší obrázek

Mnichovští hlásají, že jde o auto pro mladé. Čím jiným přitáhnout pozornost takových klientů, než pořádně ostrou verzí? Z technického hlediska by se ovšem jednalo o oříšek. Vždyť řadový šestiválec, který pohání M2, není pro příčnou zástavbu uzpůsoben, a otázkou by nakonec bylo i to, zda-li by se pod kapotu takového vozu tento agregát vůbec vešel.

Premiéry | BMW

Sedan BMW řady 1 bude exkluzivitou pro Čínu. Cílovkou jsou mladí

V úvahu tak přichází přeplňovaný čtyřválec a pohon všech kol. Puristé si při této představě sice zacpávají uši, avšak u BMW se v posledních letech nebojí ničeho...

Citroën C-Ellysée Racing a Peugeot 301 GTi

Francouzská Eliška, stejně jako její sourozenec se lvem ve znaku, své klienty láká na odolnou a především jednoduchou techniku. Grafik X-Tomi si u Citroënu vypůjčil prvky z DS 3 Cabrio Racing, zatímco 301 své dvoubarevné provedení "okoukala" od 308 GTi.

Klepněte pro větší obrázek

Není příliš pravděpodobné, že by mohla být prostá technika francouzského dua nahrazena například přeplňovanou šestnáctistovkou THP o výkonu 270 koní. Její kované písty a válce od Mahle Motorsport by se zde příliš nevyjímaly. 

Klepněte pro větší obrázekSlabší dvousetkoňová verze téhož agregátu není tak potencionálně choulostivá. Peugeot se dle nedávného prohlášení chce soustředit na luxusně a sportovně laděné odnože svých modelů, zatímco u Citroënu by nabroušená Eliška dávala smysl coby hold třem titulům v mistrovství světa cestovních vozů. 

Premiéry | Peugeot

Facelift Peugeotu 301: Více elegance a moderní výbavy

Duo sportovně laděných sedanů se zábavným podvozkem a výkonem kolem 200 koní, to vše za cenu do 400 tisíc? Sem s nimi!

Honda Civic Type-R Sedan

S ostrým civicem poslední generace se počítá. Na autosalonu v Paříži 2016 byla představena studie Type-R, ovšem ve dvouprostorové karosářské verzi.

Klepněte pro větší obrázek

Přesto, že výroba Civicu Type-R v karoserii sedan nebyla oficiálně oznámena, její sériová výroba je z výčtu grafických cvičení v tomto článku jeví jako nejpravděpodobnější. V minulých generacích tato kombinace slavila úspěch.

Autosalony | Premiéry | Honda | Paříž 2016

Paříž živě: Civic Type-R vypadá agresivněji než dřív (+foto)

Pod kapotou nového Civicu Type-R by podle dostupných informací měl pracovat posílený agregát z minulé generace. Přeplňovaný dvoulitr by v této evoluci měl dosahovat až 340 koňských sil.

Lada Vesta Sport

Ruská Lada by mohla pod křídly koncernu Renault-Nissan představit opravdu zábavný sedan za rozumné peníze A skutečně jej připravuje!

Klepněte pro větší obrázek

Z neoficiálních zdrojů pak přichází informace o přítomnosti sportovních pružin a tlumičů, respektive o podvozku sníženém o plných 45 mm. Pohon údajně dostane na starost benzinová osmnáctistovka naladěná na 110 kW (150 k) kombinovaná s manuální převodovkou.

Zajímavosti | Sedany | Lada

Lada Vesta Sport: Prohlédněte si ruské sportovní náčiní

Plánované představení modelu, který by marketingově využil působení značky v seriálu WTCC, se mělo odehrálo na letošním moskevském autosalonu, avšak zatím v podobě předprodukčního konceptu.

Mazda 2 MPS Sedan

Mazda 2 sedan se v současné generaci na českém trhu sice nenabízí, ale značka, která si na řidičském pojetí svých vozů dává záležet, by ostrou řadu 2 MPS uprostřed svého životního cyklu mohla vytvořit.

Klepněte pro větší obrázek

O pohon by se mohla postarat například osmnáctistovka z modelu MX-5, pokud by se samozřejmě do maličkého sedanu vešla. Dosud nejsilnějším motorem je v modelu 2 atmosférická patnáctistovka o výkonu 115 koní.

Renault/Dacia Logan R.S.

Sportovní verze se zatím dočkalo pouze příbuzné Sandero, ještě ke všemu jen na latinskoamerickém trhu, tedy se znakem Renaultu. S kufrem by to však slušelo i sportovnímu Loganu.

Klepněte pro větší obrázek

Brazilské Sandero R.S. dostalo dvoulitrový čtyřválec. Při spalování benzinu má 145 koní, pokud se využije etanol, tak 150. Točivý moment činí 195 N.m ve 4000 otáčkách za minutu. Z nuly na sto kilometrů v hodině zrychlí za rovných osm sekund. Maximální rychlost činí 202 km/h.
 
 
Vzhledem k tomu, že evropskému trhu bylo odepřeno i opepřené Sandero, příchod vozu, na nějž se zde díváme, se jeví jako vysoce nereálný. Nám by se však líbil. Vždyť kdo by na okresních silnicích nechtěl potrápit několikanásobně dražší a výkonnější vozy právě s Loganem, který je proslulý zcela odlišnými vlastnostmi?
 

Renault Mégane GrandCoupé GT

Již na letošním oficiálním představení tříprostorové varianty francouzského bestselleru, pyšně nazvaném GrandCoupé, jsme se zástupců automobilky ptali, jestli se varianta GT chystá. O této variantě zatím Renault u svého sedanu pro východní trhy uvažuje, a tak není nic ztraceno.

Klepněte pro větší obrázek

Hatchback a kombi pohání přeplňovaná šestnáctistovka o výkonu 205 koní. Spárována je povinně s dvouspojkovou převodovkou EDC.

Renault | Sedany | První svezení

Renault Mégane GrandCoupé: Kdo potřebuje Talisman? (jízdní dojmy)

Technicky nic modelu GT ve variantě GrandCoupé neodporuje, a tak je rozhodnutí čistě na marketingových funkcionářích francouzské automobilky.

Seat Toledo Cupra a Škoda Rapid RS

Koncernové duo v současné době čeká na facelift. Objeví se v rámci něj i sportovní verze Cupra či RS? To příliš pravděpodobné není, avšak image modelů by to jistě prospělo.

Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Zatímco u Seatu se X-Tomi inspiroval větším modelem Leon Cupra 280, škodovka si své prvky vzala z Octavie RS. Zařazení těchto modelů do výroby se nejeví příliš reálně, vždyť Škoda rezignovala na model RS i u nové Fabie.

Zajímavosti | Škoda Rapid

Škoda Rapid sedan dostala facelift. Opět vypadá jako Fabia

Zástavba techniky ze Seatu Leon Cupra se nejeví příliš pravděpodobně už jen proto, že se u obou vozů liší platformy. U toleda a rapidu konstruktéři vyšli ze staršího řešení pamatujícího ještě první generaci octavie a VW Golf čtvrté generace (platforma A4-PQ34).

Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2004
Stav: 155 281 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.8
Rok výroby: 2009
Stav: 144 216 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2004
Stav: 164 163 km
Cena: 65 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

dnes | Radek Pecák | 5 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků