30. ročník Economy Run: Škoda Fabia jela za 2,78 litru/100 km

Soutěž o nejmenší spotřebu paliva Škoda Economy Run 2011, kterou uspořádal Automotoklub Mladá Boleslav a které se zúčastnilo 59 posádek, zná svého vítěze - stala se jím dvojice Marek Tribula a Martin Kadlec. Na trati dosáhla ve voze Škoda Fabia 1.2 HTP průměrnou spotřebu 2,78 litrů/100 km.

Klepněte pro větší obrázek

Ve zvláštní kategorii „Historic“ vyhráli Petr Horníček a Michal Freyvald ve voze Škoda Felicia (1997) se spotřebou 4,069 litru/100 km. Vítězem v kategorii „Škoda Handy“ se stali František Liška a Jaroslav Bednář.

Hodnoceny byly celková spotřeba, emise CO2, průměrná rychlost a rozdíl mezi skutečnou a normovanou spotřebou. Na trať dlouhou 325,9 kilometru letos vyjeli poprvé i handicapovaní řidiči.

Otázky kolem rychlostního průměru

Soutěže o nejnižší spotřebu paliva u nás mají neskutečnou výdrž, ta s názvem Škoda Economy Run se jela již potřicáté. Dá se říci že stejnou výdrž mají i řidiči, kteří se jich zúčastní a kteří jsou schopni maximálního sebeovládání při zacházení s vozem na trati závodu. Vzpomínám na jedno takové klání, které se odehrálo v první polovině osmdesátých letech… ta radost řidiče, když jsme se „proploužili“ cílem s o polovinu menší spotřebou, než byla zapsaná v technickém průkazu…

Dnes už ale v soutěžích tohoto typu nejde jen o to se „proploužit“ tratí, rychlostní průměry, které řidiči musí dodržet, bývají poměrně tvrdé. V případě Škoda Economy Run 2011 to letos bylo 52,7 km/hod. Pravda - první den byla etapa spíše rovinatá, ale ta druhá se již odehrávala v podhůří Krkonoš.

„Trať jsme před soutěží několikrát projeli a rychlostní průměr jsem stanovili tak, aby trať závodníci museli projet poměrně svižně. Vycházeli jsme z reálných podmínek,“ řekl AutoRevue hlavní rozhodčí soutěže Karel Vlček.  

Na mistra světa neměli

Vítěz letošní Škoda Run Economy by se ale jen zpovzdálí díval na rakouského mistra světa v úsporné jízdě Gerharda Plattnera. Ten v květnu letošního roku překonal na jedno natankování 2006 kilometrů s vozem Škoda Fabia GreenLine. Rekordně nízká spotřeba modelu Fabia GreenLine tak dosáhla hodnoty 2,21 litru/100 km. (Evropská normovaná spotřeba modelu přitom činí 3,4 l/100 km.)
 

Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 53 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků