30. ročník Economy Run: Škoda Fabia jela za 2,78 litru/100 km

Soutěž o nejmenší spotřebu paliva Škoda Economy Run 2011, kterou uspořádal Automotoklub Mladá Boleslav a které se zúčastnilo 59 posádek, zná svého vítěze - stala se jím dvojice Marek Tribula a Martin Kadlec. Na trati dosáhla ve voze Škoda Fabia 1.2 HTP průměrnou spotřebu 2,78 litrů/100 km.

Klepněte pro větší obrázek

Ve zvláštní kategorii „Historic“ vyhráli Petr Horníček a Michal Freyvald ve voze Škoda Felicia (1997) se spotřebou 4,069 litru/100 km. Vítězem v kategorii „Škoda Handy“ se stali František Liška a Jaroslav Bednář.

Hodnoceny byly celková spotřeba, emise CO2, průměrná rychlost a rozdíl mezi skutečnou a normovanou spotřebou. Na trať dlouhou 325,9 kilometru letos vyjeli poprvé i handicapovaní řidiči.

Otázky kolem rychlostního průměru

Soutěže o nejnižší spotřebu paliva u nás mají neskutečnou výdrž, ta s názvem Škoda Economy Run se jela již potřicáté. Dá se říci že stejnou výdrž mají i řidiči, kteří se jich zúčastní a kteří jsou schopni maximálního sebeovládání při zacházení s vozem na trati závodu. Vzpomínám na jedno takové klání, které se odehrálo v první polovině osmdesátých letech… ta radost řidiče, když jsme se „proploužili“ cílem s o polovinu menší spotřebou, než byla zapsaná v technickém průkazu…

Dnes už ale v soutěžích tohoto typu nejde jen o to se „proploužit“ tratí, rychlostní průměry, které řidiči musí dodržet, bývají poměrně tvrdé. V případě Škoda Economy Run 2011 to letos bylo 52,7 km/hod. Pravda - první den byla etapa spíše rovinatá, ale ta druhá se již odehrávala v podhůří Krkonoš.

„Trať jsme před soutěží několikrát projeli a rychlostní průměr jsem stanovili tak, aby trať závodníci museli projet poměrně svižně. Vycházeli jsme z reálných podmínek,“ řekl AutoRevue hlavní rozhodčí soutěže Karel Vlček.  

Na mistra světa neměli

Vítěz letošní Škoda Run Economy by se ale jen zpovzdálí díval na rakouského mistra světa v úsporné jízdě Gerharda Plattnera. Ten v květnu letošního roku překonal na jedno natankování 2006 kilometrů s vozem Škoda Fabia GreenLine. Rekordně nízká spotřeba modelu Fabia GreenLine tak dosáhla hodnoty 2,21 litru/100 km. (Evropská normovaná spotřeba modelu přitom činí 3,4 l/100 km.)
 

Škoda Fabia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 160 301 km
Cena: 113 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 138 664 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2010
Stav: 136 452 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků