280 000 Kč jako bonus na nákupu elektromobilu? Vítejte ve Francii

Francie by se měla stát zemí elektromobilů. Tedy alespoň taková je představa tamní ministryně pro životní prostředí a energetiku Ségoléne Royal. Ta by chtěla zvýšit podporu na nákup elektrického automobilu až do výše 10 000 euro. Zároveň má být do roku 2030 ve Francii k dispozici sedm milionů dobíjecích stanic. A aby toho nebylo málo, elektromobily by měly získat další výhody.

Elektromobily | Život řidiče | Hatchbacky | Palivo | Byznys | Názory | Nissan

Nissan prodělá na každé výměně akumulátorů pro Leaf

V současnosti máte ve Francii možnost získat při nákupu ekologicky šetrného automobilu bonus 6300 euro, což je zhruba 175 000 Kč. Návrh zákona z dílny Ségoléne Royal ale počítá se zvýšením až na 10 000 euro, což je bezmála 280 000 Kč. Ne všichni ovšem na takovou částku dosáhnou.

Jednou podmínkou by mohla být situace, kdy kupujíc vlastní dieselový vůz starší než X let, který vymění za elektromobil. Počítá se také s domácnostmi s nízkými příjmy nebo by připadalo v úvahu vztáhnout vyšší bonus na oblasti s nízkou kvalitou ovzduší.

Zajímavosti | Elektromobily | Sedany | Tesla

Čínský zákazník úmyslně poškodil svou Teslu hned po převzetí

Nápad to je jistě zajímavý, ale poměrně absurdní, minimálně pro tuzemské zákazníky. Představa, že si někdo nechá sešrotovat dieselový vůz, který si koupil kvůli nízké spotřebě a zajímavému dojezdu, aby jej vyměnil v nejlepším případě za elektrický Golf (nebo třeba vozítko typu Peugeotu iOn) s dojezdem maximálně 190 km, je přinejmenším velmi optimistická.

Elektromobily | Hatchbacky | Volkswagen | Byznys | Volkswagen Golf

Elektrický Volkswagen Golf dorazil na český trh. Cena není úplně lidová

Jako velmi optimistický odhad je označována také vize sedmi milionů dobíjecích míst do roku 2015. V současnosti ve Francii totiž najdete přibližně 3300 dobíjecích stanic. Aby pak současní majitelé vozů s konvenčním spalovacím motorem měli ještě větší radost, získají elektrická auta výhodu v podobě možnosti používat autobusové pruhy.

Uvidíme, co z toho všeho nakonec bude převedeno do reality a doufejme, že se podobné nápady nedostanou také do České republiky.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků