280 000 Kč jako bonus na nákupu elektromobilu? Vítejte ve Francii

Francie by se měla stát zemí elektromobilů. Tedy alespoň taková je představa tamní ministryně pro životní prostředí a energetiku Ségoléne Royal. Ta by chtěla zvýšit podporu na nákup elektrického automobilu až do výše 10 000 euro. Zároveň má být do roku 2030 ve Francii k dispozici sedm milionů dobíjecích stanic. A aby toho nebylo málo, elektromobily by měly získat další výhody.

Život řidiče | Elektromobily | Byznys | Hatchbacky | Palivo | Názory | Nissan

Nissan prodělá na každé výměně akumulátorů pro Leaf

V současnosti máte ve Francii možnost získat při nákupu ekologicky šetrného automobilu bonus 6300 euro, což je zhruba 175 000 Kč. Návrh zákona z dílny Ségoléne Royal ale počítá se zvýšením až na 10 000 euro, což je bezmála 280 000 Kč. Ne všichni ovšem na takovou částku dosáhnou.

Jednou podmínkou by mohla být situace, kdy kupujíc vlastní dieselový vůz starší než X let, který vymění za elektromobil. Počítá se také s domácnostmi s nízkými příjmy nebo by připadalo v úvahu vztáhnout vyšší bonus na oblasti s nízkou kvalitou ovzduší.

Zajímavosti | Elektromobily | Sedany | Tesla

Čínský zákazník úmyslně poškodil svou Teslu hned po převzetí

Nápad to je jistě zajímavý, ale poměrně absurdní, minimálně pro tuzemské zákazníky. Představa, že si někdo nechá sešrotovat dieselový vůz, který si koupil kvůli nízké spotřebě a zajímavému dojezdu, aby jej vyměnil v nejlepším případě za elektrický Golf (nebo třeba vozítko typu Peugeotu iOn) s dojezdem maximálně 190 km, je přinejmenším velmi optimistická.

Elektromobily | Volkswagen | Byznys | Hatchbacky | Volkswagen Golf

Elektrický Volkswagen Golf dorazil na český trh. Cena není úplně lidová

Jako velmi optimistický odhad je označována také vize sedmi milionů dobíjecích míst do roku 2015. V současnosti ve Francii totiž najdete přibližně 3300 dobíjecích stanic. Aby pak současní majitelé vozů s konvenčním spalovacím motorem měli ještě větší radost, získají elektrická auta výhodu v podobě možnosti používat autobusové pruhy.

Uvidíme, co z toho všeho nakonec bude převedeno do reality a doufejme, že se podobné nápady nedostanou také do České republiky.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků