24 h Le Mans: Porsche 919 Hybrid díky rekordu okruhu ovládlo kvalifikaci

Zítra ve tři hodiny odpoledne startuje slavný vytrvalostní závod na 24 h v Le Mans. Kvalifikaci ovládla automobilka Porsche se spaciálem 919 Hybrid, který pojede v nejvyšší kategorii LMP1.

Nejrychlejšího času dosáhl Švýcar Neel Jani, tovární jezdec Porsche. S časem 3:16,887 překonal i dřívější rekord současné konfigurace trati, který zajel v roce 2008 Stéphane Sarrazin se speciálem Peugeot.

Retro | Život řidiče | Sportovní auta | Fascinace | Statistiky

Začalo to Věčně nespokojenou: Galerie nejrychlejších aut světa

Nejrychlejší čas v kvalifikaci (3:13,9) v Le Mans vůbec zajel Pedro Rodríguez v roce 1971 s vozem Porsche 917. Tehdy ale ještě nebyly na rovince Mulsanne šikany a i konfigurace cílové části okruhu vypadala jinak.

Porsche 919 Hybrid tak odstartuje do závodu z prvních tří míst. Následují tři vozy Audi a dvě Toyoty, speciály Nissan GT-R LM s pohonem předních kol se propadly v pořadí i mezi vozy kategorie LMP2.

Závod na 24 h Le Mans můžete sledovat i online živě přímo na stránkách autoklubu. K dispozici je za deset eur ke stažení také aplikace, která umožňuje sledování například detailní telemetrie a kvalitnějšího obrazu bez reklam.

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků